همه چیز را درباره سیستم های نظارت تصویری بدانید .

همه چیز را درباره سیستم های نظارت تصویری بدانید .

نظارت در جامعه امروز نقش مهمی ایفا می کند و با دوربین های مداربسته ی اطراف ما ، زندگی روزمره ما هر روز سطوح بالاتری از امنیت را تجربه می کند.

دوربین مداربسته چیست؟ 

 CCTV مخفف Closed-Circuit Television است و مربوط به پرکاربردترین سیستم نظارت تصویری است. یک سیستم دوربین مدار بسته اساساً شامل مجموعه ای از دوربین ها است که در مکان های استراتژیک قرار گرفته میگیرند و تصاویر را به سیستم مدیریت ویدئو ارسال می کنند که امکان ضبط و مشاهده این تصاویر را فراهم می کند.
 
 
سیستم های دوربین مدار بسته کاملاً متداول هستند و می توان آنها را در مراکز تجاری ، فضاهای عمومی شلوغ و حتی در اقامتگاه ها پیدا کرد .در تجارت این یک نوع نظارت است که می تواند بسیار مفید باشد ، نه تنها برای امنیت ، بلکه برای در اختیار داشتن شواهد در صورت سرقت یا انواع دیگر حوادث.
 

10 حقیقت جالب ما در مورد دوربین مدار بسته :

1. اولین دوربین مدار بسته در آلمان در سال 1942 برای مشاهده پرتاب موشک V2 در آزمایش ایستاده VII توسط مهندس آلمانی والتر بروخ نصب شد. دوربین مداربسته در سال 1962 شروع به استفاده عمومی شد
2. 25 میلیون دوربین مدار بسته در سراسر جهان در حال کار است ، 4 میلیون در انگلستان. بریتانیا بیش از هر کشور دیگر دارای دوربین های مدار بسته است
3. یک شهروند معمولی روزانه 300 بار در دوربین مدار بسته گرفتار می شود
4. کارشناسان معتقدند که در صورت داشتن سیستم های دوربین مدار بسته در خانه ، تا 67 درصد از سرقت ها قابل پیشگیری است
5. تقریباً 9 درصد از صاحبخانه ها دارای دوربین مدار بسته هستند ، در حالی که 40 درصد از آنها دارای دزدگیر هستند
6. شما می توانید از طریق اینترنت به اکثر سیستم های دوربین مدار بسته از راه دور دسترسی داشته باشید تا بتوانید حتی در زمان دور بودن از منزل و محل کار خود نیز مراقب ملک خود باشید.
7. شما همیشه باید هشدار دهید که دوربین مدار بسته در املاک شما کار می کند تا مردم از فیلمبرداری آنها مطلع شوند
8. از دوربین های مدار بسته IP به طور فزاینده ای بیش از دوربین های آنالوگ استفاده می شود. زیرا تصاویری با کیفیت بالا و کیفیت برتر ارائه می دهند و در حال حاضر به دلیل پیشرفت در فناوری بسیار مقرون به صرفه هستند
9. برخی از دوربین های مدار بسته عمومی از فناوری تشخیص پلاک اتوماتیک ANPR استفاده می کنند و به آنها اجازه می دهند پلاک خودرو را تشخیص دهند. این می تواند برای شناسایی وسایل نقلیه مورد استفاده در جرایم استفاده شود یا پلاک ها برچسب گذاری شوند تا هنگام برداشتن آنها از دوربین به مقامات هشدار داده شود.
10. دوربین مداربسته علاوه بر اینکه برای پیشگیری یا تشخیص جرم استفاده می شود ، معمولاً برای نظارت بر مناطقی که کارکردن آنها برای انسان ها بی خطر نیست مانند نیروگاه های هسته ای ، مناطق با درجه حرارت شدید و ... استفاده می شود.

انواع مختلف دوربین های مدار بسته چیست؟

وقتی صحبت از ایمن سازی کسب و کار شما می شود ، انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. نظارت در جامعه امروز نقش مهمی ایفا می کند و با دوربین های اطراف ما ، زندگی روزمره ما هر روز سطوح بالاتری از امنیت را تجربه می کند.  با این حال ، آنچه بسیاری از مردم نمی دانند این است که انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته وجود دارد که متناسب با موقعیت ها یا مکان های مختلف است ، و انتخاب دوربین مناسب واقعا مهم است.
 
 
دوربین مدار بسته نقش بسزایی در جامعه امروزی ایفا می کند و با دوربین های اطراف ما ، زندگی روزمره ما هر روز سطوح بالاتری از امنیت را تجربه می کند. با این حال ، آنچه بسیاری از مردم نمی دانند این است که انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته وجود دارد که متناسب با موقعیت ها یا مکان های مختلف است ، و انتخاب دوربین مناسب واقعا مهم است. در اینجا ، ما انواع دوربین ها را بررسی می کنیم و آنچه آنها را منحصر به فرد می کند و برای برخی از مکان ها مناسب تر از دیگر دوربینها است را برای شما شفاف سازی می کنیم پس با ما همراه باشید.

انواع مختلف دوربین های مدار بسته :

Dome Camera
Bullet Camera
C-mount Camera
Day/Night Camera
PTZ Camera

دوربین های فناوری Dark Fighter

این دوربین ها می توانند تصاویر رنگی را در شرایط بسیار کم نور ضبط کنند. از Dark Fighter می توان در روز و شب استفاده کرد و به لطف طیف گسترده ای از قابلیت ها ، عملکرد مطلوبی را ارائه می دهند. آنها به سنسورهای اسکن CMOS ½ ”مجهز شده اند که به دستگاه اجازه می دهد تصاویر با کیفیت بالا بگیرد و نیازی به منبع نور اضافی نداشته باشد . این یک دوربین مدار بسته امنیتی شبانه عالی است.

سایر مزایای دوربین های Dark Fighter عبارتند از:

صدا و تشخیص چهره
می تواند برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرد
کیفیت بالا

دوربین های ANPR/LPR

دوربین های ANPR و LPR برای خواندن و ذخیره داده ها در پلاک ها استفاده می شوند. این نوع دوربین ها یک راه حل ساده و کارآمد را برای بسیاری از سازمان ها و شرکتها می باشد از جمله معابر عمومی ،بزرگراهها مدیریت اقامت در هتل و پارکینگ عمومی ، کارخانه ها و ... . ANRP مخفف عبارت Automatic Number Plate Recognition دوربین های LPR مخفف دوربین های پلاک خودرو است و این دستگاه ها برای به دست آوردن اطلاعات فراوان در مناطق پرتردد و ایمن نگه داشتن هر مکان کمک می کنند.
 

سایر مزایای دوربین های ANPR/LPR عبارتند از:

ذخیره اطلاعات
می تواند خودروهایی را که ممنوع الخروج شده اند شناسایی کند
به یک کسب و کار اجازه می دهد تا بدون مشکل اجرا شود

دوربین DOME

دوربین دام یکی از رایج ترین مواردی است که برای امنیت و نظارت داخلی و خارجی استفاده می شود. شکل دوربین باعث می شود که تماشاگران نتوانند تشخیص دهند که لنز دوربین کدام طرف است ، طراحی محکمی دارد. از دیگر مزایای این نوع دوربین می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 

سایر مزایای دوربین های داخلی و خارجی DOME عبارتند از:

سهولت نصب
ویژگی های مقاوم در برابر خرابکاری
دید در شب IR

دوربین BULLET 

دوربین های بولت بلند و استوانه ای شکل هستند و برای استفاده در فضای باز ایده آل هستند. نقاط قوت آنها به طور خاص در برنامه هایی است که نیاز به مشاهده از راه دور دارند. دوربین ها که در داخل بدنه محافظ نصب شده اند ، در برابر گرد و غبار ، خاک و سایر عناصر طبیعی محافظت می شوند. دوربین ها را می توان به راحتی با براکت نصب کرد و بسته به الزامات کاربرد مورد نظر ، از لنزهای ثابت یا واریفوکال استفاده کرد.

سایر مزایای دوربین های BULLET عبارتند از:

دید در شب IR
اندازه جمع و جور
وضوح تصویر با کیفیت بالا

دوربین C-mount

همراه با لنزهای جدا شونده ، دوربین های C-mount امکان تغییر ساده لنزها را برای برنامه های مختلف فراهم می کند. به لطف امکان استفاده از لنزهای ویژه با این دوربین ها ، دوربین های C-mount می توانند مسافتهای بیش از40 فوت را طی کنند ، در حالی که لنزهای استاندارد دوربین مدار بسته تنها می توانند مسافتهای 9متر را پوشش دهند.

سایر مزایای دوربین های C-mount عبارتند از:  

می تواند از تغییرات فناوری پشتیبانی کند
برای استفاده در محیط داخلی مناسب است
اندازه بزرگ آنها را قابل توجه می کند (که به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می کند)

دوربین Day/Night

این دوربین ها که می توانند در محیط های معمولی و با نور کم کار کنند ، از عدم نیاز به چراغ های مادون قرمز داخلی استفاده می کنند ، زیرا می توانند به لطف تراشه های تصویربرداری حساس ، تصاویر تاریک را در تاریکی ضبط کنند. به همین دلیل ، این دوربین ها برای برنامه های نظارتی در فضای باز ایده آل هستند که در آنها دوربین های IR قادر به عملکرد مطلوب نیستند.

سایر مزایای دوربین های روز/شب عبارتند از:

ضبط در دو حالت رنگی و سیاه و سفید.
اندازه های متنوع در دسترس است
قابلیت مادون قرمز

دوربین PTZ Pan Tilt & Zoom

PTZ - به دوربینها اجازه می دهند به چپ یا راست ، بالا و پایین منتقل شود و حتی اجازه می دهد تا لنز نزدیک یا دورتر بزرگ شود. این دوربین ها در شرایطی استفاده می شوند که یک نگهبان زنده یا متخصص نظارت در آنجا در حال کار با سیستم های امنیتی است.

سایر مزایای دوربین های PTZ عبارتند از:

دید در شب 200 متر IR
زوم اپتیکال X36
وضوح تصویر با کیفیت بالا
 

دوربین مدار بسته مخفی (Discreet CCTV)

این نوع دوربین ها امکان قرارگیری محرمانه را فراهم می کنند ، به این معنی که می توانید فیلم های خوبی از سرقت و آسیب های جنایی بگیرید. دوربین های مداربسته محرمانه مفید هستند زیرا احتمال کمتری وجود دارد که مجرمان آنها را تشخیص دهند و بنابراین ، کمتر آسیب می بینید.

سایر مزایای دوربین های مدار بسته محرمانه عبارتند از:

قابلیت نصب آسان است
می تواند در اشیاء مختلف پنهان شود
برای استفاده در محیط داخلی مناسب است
 

دوربین های حرارتی تصویر/دوربین های مادون قرمز(Thermal Image Cameras/Infrared Cameras)

یکی از بهترین دوربین های نظارتی 24 ساعته در اطراف فرودگاه ها ، بنادر دریایی و بسیاری دیگر از زیرساخت های مهم با تصاویر با کیفیت ، صرف نظر از اینکه در چه ساعتی از روز است. دوربین های مادون قرمز دارای LED های کوچکی هستند که لنز را در اطراف آن قرار دارد و به کمک آن تصاویر متحرک را انتخاب می کنید. دوربین های حرارتی تصویر می توانند در فواصل طولانی ، تا 300 متر دورتر را ببینند!

سایر مزایای دوربین های مادون قرمز عبارتند از:  

متجاوزان را در فاصله 250 تا 300 متری شناسایی کنید
در نور کم خوب است
تابش حرارتی از موانع بصری عبور می کند
 

دوربین های واریفوکال (Varifocal Cameras)

با قابلیت بزرگنمایی و کوچک نمایی بدون از دست دادن تمرکز آن. دوربین های واریفوکال به شما امکان می دهند فاصله کانونی ، زاویه را تنظیم کرده و بزرگنمایی را افزایش یا کاهش دهید ایده آل برای به دست آوردن فیلم در یک اتاق مربع که در آن شما معمولاً با هر دوربین جایگزین و ثابت ، "منطقه مرده" یا کور را تجربه می کنید.

سایر مزایای دوربین های واریفوکال عبارتند از:

می تواند مناطق کور را ثبت کند که دوربین های دیگر نمی توانند
تمرکز استثنایی ارائه دهید
از نزدیک و در مسافتهای طولانی خوب کار کنید

دوربین های تحت شبکه(Network Cameras) 

این دوربین ها تصاویر را در اینترنت به اشتراک می گذارند ، بنابراین می توان به راحتی به تصاویر دوربین مدار بسته دسترسی پیدا کرد. دوربین های تحت شبکه برای مقاصد داخلی و تجاری ایده آل هستند زیرا می توانید آنچه را که در دور از محل اتفاق می افتد مشاهده کنید.

سایر مزایای دوربین های شبکه عبارتند از:

به راحتی می توان به داده ها دسترسی داشت
ایده آل برای خانه ها و شرکت ها
کابل کشی کمتر و نگهداری بهتر
 

دوربین های با کیفیت بالا(High Definition Cameras)

دوربین های با کیفیت بالا دارای وضوح بالایی هستند به طوری که عمدتا در موسسات پرخطر مانند بانک ها و موسسات مالی استفاده می شوند. این دوربینها به منظور ثبت یک تصویر خوب از هر کسی هستند که برای حفظ امنیت بالا و حداکثر ایمنی وارد و خارج می شوند. این دوربین ها برای تشخیص رفتارهای نادرست بسیار مناسب هستند و به کاربر اجازه می دهند برای وضوح بیشتر ، در صورت نیاز به استفاده از فیلم در دادگاه ، بزرگنمایی کند.

سایر مزایای دوربین های با کیفیت بالا عبارتند از:

تصاویر واضح و دقیق
حداکثر ایمنی را برای موسسات پرخطر ارائه می دهد
می تواند بدون از دست دادن تمرکز بزرگنمایی کند
چه نوع دوربین مداربسته بخریم؟
بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که دوربین مدار بسته مناسب را انتخاب کرده اید ، زیرا بسته به محل قرارگیری آنها و کاربرد اصلی آنها ، باید یک دوربین مناسب برای نیازهای خود بیابید.
 

3 فاکتور که باید در نظر بگیرید:

اگر از خود می پرسیدید "چه نوع دوربین مدار بسته بخرم؟" پس به مکان مناسب آمده اید ، زیرا متخصصان ما در شبکه رسام دوراندیش مواردی را که باید در نظر بگیرید و بهترین نوع دوربین های مدار بسته را پوشش می دهند را در اختیار شما قرار می دهند. اما ابتدا 3 عامل را باید در نظر گرفت:

1. لنز صحیح

این امر باعث می شود که شما تصویری با کیفیت دریافت کنید. انتخاب لنز مناسب به دوربین شما اجازه می دهد تا فوکوس کند و نور کافی را به سنسور دوربین وارد می کند و به شما در خواندن پلاک های ثبت و تشخیص چهره و غیره کمک می کند.

البته داشتن جزئیات بیشتر در همه شرایط کمک خواهد کرد ، زیرا این بدان معناست که شما قادر خواهید بود دقیقاً ببینید چه اتفاقی می افتد و یک سابقه واضح در مورد فیلم به دست آورید. لنز زوم می تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار مشتریان قرار دهد زیرا زوم اپتیکال می تواند نور را با رسیدن به سنسور تنظیم کرده و انعطاف پذیری و تصاویر را افزایش دهد.

2. سنسور صحیح

هنگام یافتن سنسور مناسب به دو نکته توجه کنید: نوع و اندازه. اینها هستند:
CMOS (complementary metal oxide semiconductor)
CCD (charged coupled device)
CCD گرانتر از CMOS است و تصویر واضح تری تولید می کند که برای شناسایی چهره ها و پلاک های ثبت ایده آل است.

3. وضوح خروجی صحیح

هرچه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد ، تصویر بهتر است. بالاترین رزولوشن 700TVL است اما بسیاری از دوربین های اصلی بین 300-550TVL متغیر هستند. مطابقت رزولوشن دوربین شما بسیار مهم است ، هر چیز دیگری کاملاً غیر ضروری است.
هنگام خرید سیستم دوربین مدار بسته به چه نکاتی توجه کنیم:
آیا دوربین های مدار بسته من باید محرمانه باشند یا بازدارنده بصری باشند؟
چگونه باید تشخیص دهم که در داخل و خارج از چه چیزی استفاده کنم؟
شرایط نور چگونه است؟
آیا وضوح تصویر مهم است؟
آیا صدا لازم است؟
 
شبکه رسام دوراندیش ، همه ی این انواع مختلف دوربین مدار بسته را به مشتریان خود ارائه می دهد. مجموعه ما نماینده فروش انواع مختلف دوربین مداربسته از جمله برند Hikvision ،  Hilook . Dahuaو ... می باشد و همچنین خدمات مربوط به نصب ، راه اندازی و نگهداری دوربین مدار بسته با وضوح  و کیفیت بالا را نیز ارایه می دهیم و می توانیم بهترین نوع دوربین مدار بسته را برای مجموعه یا ساختمان شما توصیه ، تهیه و نصب کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر ، با تیم دوستانه ما تماس بگیرید و ما از کمک به شما خوشحال خواهیم شد.
 
دور اندیشی اتفاق نیست ، انتخاب است.