VMware ESXi را بهتر بشناسید .

VMware ESXi را بهتر بشناسید .

هسته مجموعه محصولات vSphere ،یک hypervisor به نام ESXi است.

Hypervisor نرم افزاری است که ماشین های مجازی را ایجاد و اجرا می کندو به دو گروه تقسیم می شوند:


hypervisors نوع 1: که metal hypervisors نیز نامیده می شوند ، hypervisors نوع 1 مستقیماً بر روی سخت افزار سیستم اجرا می شوند. سیستم عامل مهمان در سطح دیگری بالاتر از hypervisor اجرا می شود. VMware ESXi یک hypervisor نوع 1 است که بر روی سخت افزار سرور میزبان بدون سیستم عامل اصلی اجرا می شود.
 
hypervisors نوع 2: hypervisors هایی که در یک محیط سیستم عامل معمولی اجرا می شوند و سیستم عامل میزبان پشتیبانی دستگاه I/O و مدیریت حافظه را ارائه می دهد. نمونه هایی از هایپرنویس های نوع 2 عبارتند از VMware Workstation و Oracle VirtualBox.
 

سرور VMware ESXi به چه معناست؟

سرور VMware ESXi یک hypervisor نوع 1 است که برای vSphere ، مجازی سازی سرور VMware استفاده میشود. یک Hypervisor را می توان یک سیستم عامل در نظر گرفت که به چندین ماشین مجازی ، تجهیزات مجازی و ... اجازه می دهد تا به طور کارآمد بر روی یک سرور فیزیکی کار کنند.

ESXi یکی از دو جزء اصلی vSphere است ، سیستم مدیریت محبوب VMware برای ماشین های مجازی. (VM) سرورهای ESXi توسط VMkernel بر اساس هسته لینوکس مدیریت می شوند و مستقیماً بر روی دیسک محلی در دستگاه میزبان نصب می شوند. هر زمان که یک VMkernel درخواستی برای منابع دریافت می کند ، هسته درخواست را برای انجام آن به سخت افزار فیزیکی میزبان ارائه می دهد.
بر اساس وب سایت VMware ، ESXi برای سازمان ها ، مشاغل کوچک و کاربران مورد هدف قرار گرفته است. مجوزهای سازمانی را می توان به عنوان بخشی از نسخه vSphere پولی دریافت کرد. مشاغل کوچک و افراد می توانند از نسخه رایگان سرور vSphere Hypervisor استفاده کنند. برای نصب نیاز به میزبانی با حداقل دو CPU و حداقل 4 گیگابایت RAM فیزیکی است.
ESXi یک لایه مجازی سازی ارائه می دهد که CPU ، حافظه ذخیره سازی ، حافظه RAMو منابع شبکه میزبان فیزیکی را در چندین ماشین مجازی خلاصه می کند. این بدان معناست که برنامه های کاربردی در ماشین های مجازی می توانند به این منابع بدون دسترسی مستقیم به سخت افزار زیرین دسترسی داشته باشند. VMware به hypervisor استفاده شده توسط VMware ESXi به عنوان vmkernel اشاره دارد. vmkernel درخواست های مربوط به منابع را از ماشین های مجازی دریافت می کند و درخواست ها را به سخت افزار فیزیکی ارائه می دهد.
ESXi در پردازنده های اینتل (Xeon و بالاتر) و پردازنده های AMD Opteron پشتیبانی می شود. ESXi شامل VMkernel 64 بیتی است و میزبانهایی با پردازنده های 32 بیتی پشتیبانی نمی شوند. با این حال ، هر دو سیستم عامل مهمان 32 بیتی و 64 بیتی پشتیبانی می شوند. ESXi تا 4096 پردازنده مجازی در هر میزبان ، 320 CPU منطقی در هر میزبان ، 512 ماشین مجازی در هر میزبان و 4 ترابایت RAM در هر میزبان را پشتیبانی می کند.
ESXi را می توان بر روی هارد دیسک ، USB یا کارت SD نصب کرد. برای افزایش امنیت و قابلیت اطمینان دارای رد پای فوق سبک تقریباً 144 مگابایت است.
قبل از vSphere 5 ، hypervisor به دو شکل VMware ESX و VMware ESXi در دسترس بود. با شروع با vSphere 5 ، ESXi تنها گزینه معماری hypervisor برای استقرار vSphere است.
 

VMware ESXi:  

یک hypervisor قوی می باشد که مستقیماً روی سرور فیزیکی شما نصب می شود. با دسترسی مستقیم و کنترل منابع اصلی ، VMware ESXi به طور موثر سخت افزار را برای تجمیع برنامه ها و کاهش هزینه ها تقسیم بندی می کند.یک رهبر صنعت معماری کارآمد است ، استانداردی را برای قابلیت اطمینان ، عملکرد و پشتیبانی تعیین می کند.

آنچه ESXi ارائه می دهد : 

تیم های فناوری اطلاعات برای برآوردن روندهای نوسان بازار و افزایش تقاضای مشتریان تحت فشار مداوم هستند. در عین حال ، آنها باید منابع فناوری اطلاعات را برای تطبیق پروژه های پیچیده افزایش دهند. خوشبختانه ، ESXi که قبلاً به عنوان ESX شناخته می شد ، به توازن نیاز به نتایج بهتر کسب و کار و صرفه جویی در فناوری اطلاعات کمک می کند. VMware ESXi شما را قادر می سازد:
 
سخت افزار را برای استفاده بیشتر از ظرفیت ادغام می کند.
افزایش عملکرد برای مزیت رقابتی.
ساده سازی مدیریت فناوری اطلاعات از طریق مدیریت متمرکز.
CapEx و OpEx را کاهش می دهد.
منابع سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای hypervisor را به حداقل میرساند ، به این معنی که کارایی بیشتری وجود دارد.
 

امکانات ESXI

ESXi با ادغام سرورهای متعدد بر روی دستگاههای فیزیکی کمتر ، نیازهای اداری فضا و قدرت را کاهش می دهد در حالی که عملکرد سریع را ایجاد می کند.

ردپای کوچک

ESXi با استفاده از تنها 150 مگابایت فضای مجازی به شما امکان می دهد کارهای بیشتری را انجام دهید و در عین حال تهدیدهای امنیتی را برای hypervisor خود به حداقل برسانید.

عملکرد قابل اعتماد

برنامه ها را در هر اندازه ای قرار دهید. ماشینهای مجازی را تا 128 CPU مجازی ، 6 ترابایت RAM و 120 دستگاه پیکربندی کنید تا بتوانید تمام نیازهای برنامه خود را برآورده کنید. برای اطمینان از اینکه از تنظیمات پشتیبانی شده برای محیط خود فراتر نروید ، درباره حداکثر پیکربندی بیشتر بدانید.

امنیت پیشرفته

محافظت از داده های ماشین مجازی حساس با قابلیت رمزگذاری قوی. دسترسی مبتنی بر نقش ، مدیریت را ساده می کند و ثبت و حسابرسی گسترده ، پاسخگویی بیشتر و تجزیه و تحلیل آسان را تضمین می کند.

تعالی اکوسیستم

از اکوسیستم گسترده ای از فروشندگان OEM سخت افزار ، شرکای خدمات فناوری ، برنامه ها و سیستم عامل های مهمان پشتیبانی دریافت کنید.

تجربه کاربر پسند

عملیات اجرایی روزانه را با رابط کاربری مدرن داخلی بر اساس استانداردهای HTML5 مدیریت کنید. VMware برای مشتریانی که نیاز به خودکارسازی عملیات خود دارند ، رابط خط فرمان vSphere و API های مبتنی بر REST مبتنی بر توسعه را ارائه می دهد.

خرید

مشتریان می توانند از ESXi (ESX) به عنوان بخشی از نسخه vSphere پولی یا نسخه رایگان vSphere Hypervisor استفاده کنند که به شما این امکان را می دهد ماشین های مجازی خود را به راحتی و در عرض چند دقیقه ایجاد و ارائه دهید.

محصولات مرتبط

vSphere

بهترین عملکرد ، در دسترس بودن و کارایی را از زیرساخت ها و برنامه های خود دریافت کنید. vSphere پایه ایده آل برای هر محیط ابری است.

سرور vCenter

با گسترش قابلیت های ESXi پیچیدگی های فناوری اطلاعات و سردردهای مدیریتی را به حداقل برسانید.

vSphere Hypervisor

یک Hypervisor رایگان بارگیری کنید که سرورها را مجازی می کند ، بنابراین می توانید برنامه های خود را بر روی سخت افزار کمتر ادغام کنید.