پیشرفت فناوری در سال 2021 چگونه است؟

پیشرفت فناوری در سال 2021 چگونه است؟

پیشرفت روندهای فناوری در سال 2021 بر اتصال ، بهره وری ، قدرت و راحتی تمرکز دارد.

چندین روند فناوری در سال 2021 وجود دارد که به بهبود مشاغل در صنایع مختلف و روش های مختلف کمک می کند. نوآوریهای فناوری  اطلاعات جدید و فناوریهای قدیمی که به روشهای جدید به کار گرفته می شوند ، برای بسیاری از عملیات تجاری مختلف مفید خواهد بود.  
 

نسل پنجم اینترنت همراه 

اگر تا به حال فکر کرده اید منظور از 3G , 4G یا 5G چیست ، این به تولید یا تکرار فناوری سلولی خاص اشاره دارد. وایرلس 5G مخفف بی سیم نسل پنجم است و اولین روند فناوری است که به بهبود عملکردهای تجاری کمک می کند. اتصال  5G حجم بیشتری از داده ها را سریعتر از گذشته به ارمغان می آورد. افزایش سرعت ، افزایش ظرفیت و تأخیر کمتر همه مشاغل را بهبود می بخشد.

فناوری 5G همچنین تجزیه و تحلیل داده های بزرگ را تقویت می کند و به شرکت هایی که از یک استراتژی داده خوب استفاده می کنند بینش بیشتری می دهد. این به بهبود برنامه های کاربردی با حجم بالا کمک می کند. 5G به پیشرفت فناوری هوش مصنوعی ، اتوماسیون و ایجاد ارتباط بهتر برای اتصالات اینترنت اشیا (IoT) کمک می کند.
فناوری 5G همچنین ارتباطات فعلی را برای کاربران سریعتر می کند. وب سایت ها با فناوری بی سیم نسل پنجم که تعاملات مشتری را بهبود می بخشد ، سریعتر به نظر می رسند. انتقال سریعتر داده ها همراه با افزایش پهنای باند و ظرفیت ، نحوه ارتباط مشاغل و کاربران آنها با یکدیگر را بهبود می بخشد.
 

استفاده از فناوری بلاک چین برای افزایش اعتماد کاربران

فناوری بلاک چین معمولاً با ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین ، اتریوم و غیره در ارتباط است ، اما به طور بالقوه کاربردهای متفاوتی برای فناوری بلاک چین وجود دارد که بسیاری از مشاغل می توانند از آن استفاده کنند. فناوری بلاک چین یک سیستم پردازش و پایگاه داده است که به صورت رمزنگاری شده سوابق را انجام می دهد ، امنیت بیشتری را تضمین می کند و همچنین تضمین می کند که تمام تراکنش ها ثبت و احراز هویت می شوند.
 
این می تواند به روش های مختلف برای استفاده تجاری مورد استفاده قرار گیرد. می توان از فناوری بلاک چین برای به اشتراک گذاری امن پرونده ها استفاده کرد. روش رمزنگاری آن برای نگهداری سوابق با امنیت بیشتر می تواند راهی برای ذخیره و به اشتراک گذاری امن پرونده ها به بسیاری از صنایع که به پروتکل های محرمانه بودن پایبند هستند ، ارائه دهد.
 
فناوری بلاک چین می تواند مدیریت زنجیره تامین یک کسب و کار را به سطح بعدی برساند. یک محصول پیچیده به طور بالقوه می تواند اجزای مختلفی از مکان های مختلف داشته باشد. مدیریت همه این بخشهای مختلف ممکن است دشوار باشد. حتی اگر شرکت شما با اجزای مکان های مختلف سر و کار ندارد ، استفاده از بلاک چین می تواند مفید باشد. از آنجا که بلاک چین به طور کلی یک دفتر کل غیر متمرکز است ، می تواند برای ردیابی ، قرارداد و پرداخت های مطمئن مفید باشد.
 
سرانجام ، دفتر کل باز و توزیع شده فناوری بلاک چین می تواند به شرکت ها در جلوگیری از تقلب و سازماندهی مجدد و ساده سازی حسابداری شرکت کمک کند. این فناوری می تواند کار را برای حسابرسان مالی آسان کند. آنها می توانند زمان خود را بر روی یافتن بی نظمی در دفتر کل به جای ردیابی همه چیز متمرکز کنند. شفافیتی که فناوری بلاک چین ارائه می دهد می تواند برای پیگیری حسابداری مشاغل ارزشمند باشد.
 

اتصال به ابر با ارائه دهنده مرکز داده مورد اعتماد

مشاغل همیشه به دنبال بهترین راه حل ها هستند تا با رقبای خود همگام شوند. یک ابر ترکیبی بهترین حالت جهان را با هم ترکیب می کند و به کاربران اجازه می دهد تصمیم بگیرند که چه ترکیبی از راه حل ها برای آنها مناسب است. ابر ترکیبی از محاسبه ، ذخیره سازی و سایر خدمات ترکیبی استفاده می کند که زیرساخت های داخلی ، ابر خصوصی و ابر عمومی را ترکیب می کند.
 
راه حل ابر ترکیبی می تواند به شرکت ها این امکان را بدهد که راه حلی را که برای آنها مناسب است بسازند. این به مشاغل اجازه می دهد از قدرت و اتصال با انعطاف پذیری بیشتر استفاده کنند. مشاغل می توانند داده های خاصی را در محل و بقیه را در ابر ذخیره کنند.
 
اتصال به ابر با ارائه دهنده مرکز داده می تواند مزایای بیشتری را نیز به همراه داشته باشد. ارائه دهنده مرکز داده خوب دارای بهترین فناوری و امنیت خواهد بود. یک راه حل ترکیبی ابری همراه با ارائه دهنده مرکز داده مورد اعتماد به شرکت ها اجازه می دهد تا با رشد و تغییر شرکت در فصول خود ، بالا و پایین بروند.
 

هوش مصنوعی به عنوان یک سرویس خواهد بود (AIaaS)

بسیاری از فناوری های مختلف در حال حاضر "به عنوان یک سرویس" ارائه می شوند. این با هوش مصنوعی تفاوتی ندارد. AIaaS به کاربران این امکان را می دهد که از هوش مصنوعی برای مقاصد مختلف و بدون نیاز به سرمایه گذاری کامل در یک سیستم هوش مصنوعی استفاده و آزمایش کنند.
 
AIaaS به معنی ابزارهای مختلف هوش مصنوعی است که به شرکت ها اجازه می دهد بدون استفاده از زیرساخت های هوش مصنوعی ، از فناوری هوش مصنوعی استفاده کنند. بسیاری از شرکت ها از اشکال مختلف ابزارهای "به عنوان یک سرویس" استفاده می کنند. این را می توان با استفاده از نرم افزار از طریق شبکه ها و محاسبات ابری انجام داد.
 
یکی از کاربردهای اصلی هوش مصنوعی استفاده از الگوریتم ها است. هوش مصنوعی می تواند به شرکت ها در بررسی و تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها با تلاش اندک کمک کند. مشاغل می توانند از این اطلاعات برای کارآمدتر بودن عملیات خود استفاده کنند. بسیاری از شرکت ها در حال حاضر استفاده از هوش مصنوعی را در عملیات خود گنجانده اند. شرکت بین المللی داده تخمین زده است که استفاده جهانی از هوش مصنوعی از 50.1 میلیارد دلار در سال 2020 به بیش از 110 میلیارد دلار در سال 2024 افزایش می یابد.
 

استفاده مداوم از محیط های کار دیجیتال و دفاتر مجازی

یکی از جنبه های عملیات تجاری که نتیجه مستقیم همه گیری جهانی کرونا است که در سال 2020 آغاز شد و به سال 2021 راه یافت ، استفاده از محیط های کار دیجیتال و دفاتر مجازی است. در یک نقطه ، 71 درصد از نیروی کار از خانه کار می کردند. در حال حاضر ، حدود 57 درصد از کارگران هنوز از محل کار دیجیتال و دفاتر مجازی به صورت تمام وقت استفاده می کنند. و بسیاری از کارفرمایان انتظار دارند در پایان سال 2021 ، از هر 5 کارمند 2 نفر همچنان از راه دور کار کنند.
 
مشاغل برای کارکنان خود کار از راه دور مفید است. صرفه جویی در سربار فضای اداری ، برق و سایر قبوض باعث می شود که بسیاری از شرکت ها ادارات مجازی را ادامه دهند. مطالعات همچنین نشان داده است که کارگران از راه دور خوشحال تر و مولدتر هستند و به یک فضای اداری محدود نمی شوند.
 
درک چگونگی تامین امنیت کارگران از راه دور در برابر تهدیدات امنیت سایبری بسیار مهم است. اما بسیاری از فناوری ها می توانند در محیط کار دیجیتالی مفید واقع شوند. همچنان که جهان در حال بازگشت به حالت عادی است ، دفاتر مجازی و محل کار از راه دور روندی است که در آینده در سال 2021 شاهد آن خواهیم بود. ما همچنین شاهد افزایش فناوری هایی خواهیم بود که به این محیط جدید کار کمک می کند.

کلام آخر 

چندین روند فناوری برای سال 2021 و پس از آن مهم است. هوش مصنوعی به عنوان یک سرویس به مشاغل کمک می کند تا بدون نیاز به استقرار کل سیستم هوش مصنوعی از قدرت هوش مصنوعی استفاده کنند. نسل پنجم اتصال بی سیم برای نحوه اشتراک گذاری اطلاعات در جهان حیاتی خواهد بود. افزایش سرعت ، افزایش ظرفیت و تأخیر کمتر به بهبود بسیاری از عملیات تجاری کمک می کند. مشاغل همچنین در حال یافتن فناوری بلاک چین برای استفاده بیشتر از ارزهای رمزنگاری شده هستند. شرکت ها از بلاک چین برای ذخیره ایمن سوابق ، مدیریت زنجیره تامین شرکت و مدیریت منابع مالی استفاده می کنند. بسیاری از شرکتها نیز برای مزایای فراوان خود متصل شدن به ابر از طریق ارائه دهنده مرکز داده مورد اعتماد را مفید می دانند. در نهایت ، ما همچنان شاهد محل های کار دیجیتالی و دفاتر مجازی ( دورکاری )خواهیم بود. این امر باعث ظهور فناوری های جدیدی می شود که در این شرایط کمک می کند. پیشرفت روندهای فناوری در سال 2021 بر اتصال ، بهره وری ، قدرت و راحتی تمرکز دارد.
 
دور اندیشی اتفاق نیست ، انتخاب است ...