7 نکته برای مدیریت  و نگهداری پیشگیرانه در مرکز داده و اتاق سرورها

7 نکته برای مدیریت و نگهداری پیشگیرانه در مرکز داده و اتاق سرورها

برای نجات مرکز داده از خرابی ، نگهداری پیشگیرانه انجام می شود. در زیر 7 نکته برای موثرتر کردن نگهداری پیشگیرانه برای مراکز داده و اتاق سرور آمده است.

در جهان امروز داده ها به سرعت در حال رشد هستند . با پیشرفت تکنولوژی ، ذخیره ، دسترسی و بازیابی اطلاعات نیز افزایش می یابد. پیشگیری و امنیت داده ها به یک مسئله بزرگ تبدیل شده است ، بنابراین برای ذخیره ، بازیابی و دسترسی به داده ها ، دستگاه های مختلف در یک مکان متمرکز قرار می گیرند که به عنوان مرکز داده شناخته می شود.
  

چرا نگهداری از مرکز داده مهم است؟

به دلیل حجم زیاد داده ها ، احتمال خاموش شدن مرکز داده شما زیاد است. خاموش کردن مرکز داده نه تنها بر دسترسی تأثیر می گذارد ، بلکه بسیار هزینه بر است. طبق تحقیقات اخیر ، تقریباً 5600 دلار هزینه 1 دقیقه خرابی مرکز داده است. این خرابی ها میلیون ها دلار هزینه برای تأسیسات بزرگ دارد. بنابراین ، نگهداری به موقع مراکز داده برای جلوگیری از هزینه کردن مبلغ اضافی و جلوگیری از تعامل در ذخیره ، دسترسی و بازیابی داده ها بسیار مهم است.

نگهداری پیشگیرانه چیست؟

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه فرایندی برای اطمینان از حداقل میزان خاموش شدن و خرابی تجهیزات است. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه تجزیه و تحلیل های برنامه ریزی شده را انجام می دهد تا عیب را قبل از وقوع تشخیص دهد. برای نجات مرکز داده از خرابی ، نگهداری پیشگیرانه انجام می شود. در زیر 7 نکته برای موثرتر کردن نگهداری پیشگیرانه برای مراکز داده و اتاق سرور آمده است.

ایمنی تکنسین

 
اولین و بسیار مهمترین مرحله نگهداری پیشگیرانه ، اطمینان از ایمنی تکنسین در حین انجام تعمیرات است. قبل از اینکه به هر تکنسینی اجازه دهید خدمات پیشگیرانه را انجام دهد ، باید به آنها آموزش های امنیتی داده شود. آنها باید برای نجات خود در شرایط اضطراری آموزش ببینند.

سرویس و نگهداری های مرتب  

بیشتر خاموشی ها و خرابی های مراکز داده یا اتاق سرورها به دلیل خرابی باتری ها و یو پی اس ها اتفاق می افتد. بنابراین عامل بسیار مهم نگهداری پیشگیرانه این است که به طور مرتب چک آپ و باتری ها را کنترل کنید. تعمیر و نگهداری منظم تجهیزات نه تنها خرابی را کاهش می دهد ، بلکه به افزایش طول عمر تجهیزات نیز کمک می کند. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه همچنین در مدیریت مصرف برق و مصرف انرژی نیز کمک شایانی می کند.
 
 
قبل از واگذاری کار به هر تکنسین و ادمین شبکه ، باید یک چک لیست استاندارد با ذکر وظایف تهیه کنید. به طوری که هر بار که یک تکنسین تعمیرات و یک کارشناس بررسیهای پیشگیرانه را انجام می دهد ، می داند باید چه کار کند. این چک لیست حتی در طولانی مدت به شما کمک می کند. مهم نیست که کدام تکنسین تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را انجام می دهد ، روش همیشه یکسان خواهد بود. در مورد مرکز داده ، چک لیست های استاندارد SOP ، MOP و EOP نامیده می شوند.

مطابقت PM را انجام دهید

پس از برآورد هزینه کل مورد نیاز برای 1 دقیقه خاموش شدن مرکز داده ، انجام تعمیرات پیشگیرانه به موقع بسیار ضروری است. برای اندازه گیری اینکه آیا مراقبت پیشگیرانه شما به موقع انجام شده است یا خیر ، بهترین راه این است که مطابق با PM عمل کنید. حتماً می پرسید انطباق PM چیست؟ انطباق PM به عنوان فرآيندي براي اندازه گيري كار برنامه ريزي شده تعميرات پيشگيرانه در چند درصد تعريف مي شود. اگر کار طبق برنامه انجام شود ، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه شما موفقیت آمیز خواهد بود.

مستندات خود را همیشه آماده نگه دارید

اسناد و مدارک برای پیگیری موارد بسیار مهم است. اسناد ناقص می تواند منجر به مشکلات بزرگتری برای مدیر مرکز داده در موارد اضطراری یا خرابی شود. یکی دیگر از مزایای مستندات کامل نگهداری پیشگیرانه این است که به بازرسان در بازرسی کمک می کند. بنابراین اسناد را در اختیار مدیران فناوری قرار دهید ، آن را به طور مرتب تکمیل کنید. به طور مشابه ، می توان از اسناد برای کاهش خرابی و تعطیلی زمان توقف تجهیزات استفاده کرد.

عملکرد خود را بسنجید

 
گفته می شود که اگر بتوانید چیزی را اندازه گیری کنید ، می توانید آن را بهبود بخشید. بنابراین اندازه گیری عملکرد نگهداری پیشگیرانه بسیار مهم است. شما می توانید عملکرد را با استفاده از KPI ها اندازه گیری کنید. KPI های زیادی وجود دارد که شامل رعایت تعمیرات پیشگیرانه ، دسترسی و قابلیت اطمینان است. شما می توانید تعمیر و نگهداری پیشگیرانه خود را به گونه ای طراحی کنید که عملکرد بهتری داشته باشد اما هزینه آن کمتر است.

برای خود CMMS بگیرید

می توانید تعمیر و نگهداری را با استفاده از برنامه و نرم افزار های مختلف اندازه گیری کنید. مطمئن ترین راه برای پیگیری نگهداری پیشگیرانه ، سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات کامپیوتری (CMMS) است.
CMMS چیست: یک نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات است . CMMS امکان مدیریت فعالیت های نگهداری و تعمیرات بروی تجهیزات را می دهید مدیریت فعالیت های یعنی ایجاد سوابق ، ارائه گزارشات و شاخص های کلیدی عملکرد نگهداری و تعمیرات که امکان تحلیل و تعریف اقدامات اصلاحی به واحد فنی را بدهد. CMMS نه تنها مراقبت های پیشگیرانه را دنبال می کند بلکه با استفاده از نکات فوق به بهبود آن کمک می کند. با استفاده از ، کارکنان می توانند تعمیر و نگهداری و هزینه را پیگیری کنند. این می تواند به بهبود طول عمر مراکز داده ، تجهیزات و بهبود بهره وری کمک کند. همچنین پیگیری داده های نگهداری تجهیزات ، سابقه سفارش و موارد دیگر برای تکنسین ها مفید است.

مراکز داده در دنیای امروز برای ذخیره ، بازیابی و دسترسی به داده ها بسیار مفید هستند. اما خرابی رایج ترین مشکلات و چالش ها در مراکز داده است. بنابراین برای درست کارکردن آن ، جلوگیری از خرابی ها بسیار مهم است زیرا بازیابی خرابی می تواند هزینه زیادی را به دنبال داشته باشد. بنابراین برای جلوگیری از بسته شدن یا خرابی مراکز داده ، از خدمات پیشگیرانه استفاده می شود. انجام تعمیرات پیشگیرانه موثر برای اطمینان از بهبود و به حداقل رساندن شکست بسیار مهم است. با استفاده از تکنیک های فوق ، می توانید نگهداری پیشگیرانه خود را موثرتر کنید.
 
جهت کسب اطلاعات بیشترو دریافت مشاوره تخصصی رایگان با ما در تماس باشید.

دوراندیشی اتفاق نیست ، انتخاب است ...