تفاوت های کلیدی بین فایروال و آنتی ویروس

تفاوت های کلیدی بین فایروال و آنتی ویروس

آنتی ویروس و فایروال بخشی از امنیت سایبری هستند که از سیستم ها محافظت می کنند. با این حال ، تفاوت عمده ای در نحوه عملکرد و کار آنها وجود دارد.

بسیاری از مردم اغلب تفاوت بین آنتی ویروس و فایروال را نمی دانند. همانطور که بسیاری از مردم می دانند ، فایروال و آنتی ویروس مکانیسم هایی هستند که امنیت سیستم ها را تامین می کنند. با این حال ، باید بدانید که آسیب پذیری متفاوتی بین این دو وجود دارد. دیوارهای آتش با کنترل موانع ترافیک ورودی به کنترل ترافیک شبکه در سیستم کمک می کنند ، در حالی که آنتی ویروس ها با درک یا تشخیص فایل ها و ویروس های مخرب از سیستم ها در برابر حملات داخلی محافظت می کنند. آنتی ویروس و فایروال بخشی از امنیت سایبری هستند که از سیستم ها محافظت می کنند. با این حال ، تفاوت عمده ای در نحوه عملکرد و کار آنها وجود دارد. تاکید اصلی فایروال ها بررسی داده هایی است که از اینترنت به رایانه منتقل می شود در حالی که آنتی ویروس ها برنامه های مخرب را از طریق مراحل رویه ای که شامل تشخیص ، شناسایی و حذف است ، بررسی می کند. به گفته کارشناسان ، دانستن تفاوت بین این دو مکانیسم به شما این امکان را می دهد که تصمیم درستی بگیرید و راه حل مناسب امنیت سایبری سیستم خود را خریداری کنید. این مقاله به دنبال توضیح بیشتر و بحث در مورد تفاوت دیوار آتش با آنتی ویروس است.
 

نرم افزار آنتی ویروس چیست؟

قبل از اینکه بیشتر در مورد شباهت های فایروال و آنتی ویروس ها صحبت کنیم ، ابتدا باید آنتی ویروس را تعریف کنیم. بنابراین ، نرم افزار آنتی ویروس چیست؟ نرم افزار آنتی ویروس یک مکانیسم امنیت سایبری است که بسیاری از رایانه ها و دفاتر اغلب از آن استفاده می کنند. وظیفه اصلی آن اسکن ، تشخیص و جلوگیری از ورود فایل ها و نرم افزارهای مشکوک یا نامعتبر به سیستم است. آنتی ویروس ها با حذف یا جدا کردن فایل خراب و نظارت بر ترافیک در اینترنت ، حمله بعدی به سیستم یا آسیب آن را خنثی می کنند.

علاوه بر این ، بسیاری از نرم افزارهای آنتی ویروس شامل تشخیص حساسیت ، اسکن اضافی آنتی ویروس معمولی و کنترل ترافیک اینترنت هستند.
 

 انواع آنتی ویروس تحت شبکه:

امروزه شرکت‌های مختلفی اقدام به ساخت آنتی ویروس‌های تحت شبکه می‌کنند که برخی از آن‌ها عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارند. با این‌حال، پیرو لیست ارائه شده توسط AV-TEST آنتی‌ویروس‌های تحت شبکه برای نصب در محیط‌های سازمانی به شرح زیر می باشند:
بسیاری از مردم می پرسند "بین آنتی ویروس و نرم افزار فایروال ، بهترین ابزار حفاظت از امنیت سایبری کدام است؟" خوب ، لازم نیست زیاد در مورد آن فکر کنید. در زیر یک نمودار مقایسه ای است که متخصصان این زمینه برای شما تهیه کرده اند. این می تواند به شما در تشخیص تفاوت بین دو مکانیسم کمک کند. 
 

نرم افزار Firewall چیست؟

فایروال یک نرم افزار استاندارد است که از دارایی های رایانه و سرورها در برابر تهدیدات خارجی محافظت می کند. این به عنوان یک مانع بین شبکه جهانی وب و شبکه داخلی شما عمل می کند. فایروال ها ترافیک ورودی و خروجی کامپیوترها را کنترل می کنند و همچنین از خروج یا ورود بسته های خطرناک به شبکه جلوگیری می کنند. نمونه ای از ابزارهای استاندارد فایروال ، فایروال ویندوز در ویندوز 7 است. سخت افزار فایروال امروزه در روترها تعبیه شده است و به محافظت از شبکه شما در برابر سایر شبکه ها کمک می کند.

سه نوع فایروال وجود دارد:

مقایسه انواع فایروال بر اساس مکان رهگیری ، محل ارتباط و وضعیت ردیابی داده ها وجود دارد. آنها شامل ؛
 
فایروال لایه شبکه دارای فیلتر بسته است که بسته های ورودی و خروجی را کنترل می کند. سپس با اجازه یا دور انداختن این بسته ها با تعیین قوانین فیلتر ، امنیت را ارائه می دهد.
 
فایروال سطح برنامه این برنامه برای نرم افزارهای تخصصی کار می کند و مکانیسم های امنیتی را برای جلوگیری از ترافیک نامطلوب در شبکه اعمال می کند.
 
فایروال سطح مدار این فایروال بسته های خاصی را برای عبور از شبکه می پذیرد و بقیه را کاملاً محدود می کند. علاوه بر این ، با پنهان کردن آدرس IP در اینترنت ، از شبکه محافظت می کند.

فایروال در مقابل آنتی ویروس:

ناهماهنگی ها
در شباهت های فایروال در مقابل آنتی ویروس ، تمایز اصلی مکانیسم این نرم افزار برای محافظت از سیستم ها در برابر حملات مخرب و همچنین آنچه می توانند از آن استفاده کنند ، است.
مهار در مقابل امنیت
حفاظت در مقابل ویروس ، فایروال ترافیک را در شبکه مشاهده می کند و از این طریق از ورود داده های مخرب به شبکه جلوگیری می کند و در نتیجه ویروس ها را خنثی می کند. با این حال ، ویروس می تواند از طریق پیوند هرزنامه ، بارگیری یا درایو فلش وارد رایانه شما شود. علاوه بر این ، هنگامی که محافظت از دیوار آتش را دور می زند ، نقش آنتی ویروس به کار می آید.
 
آنتی ویروس اسکن کرده و بدافزار را تشخیص می دهد تا مانع از پراکندگی بیشتر با حذف یا تفکیک فایل خراب شود. علاوه بر این ، حتی اگر فایروال ورود بدافزارها و ویروس ها به سیستم را متوقف کند ، نمی تواند تهدید سایبری را که به سیستم آلوده است ، حذف کند.
 

واریانس در رویکرد مسئله

حفاظت از آنتی ویروس و فایروال از استراتژی های متفاوتی برای محافظت از سیستم ها در برابر آسیب بیشتر استفاده می کند. یک آنتی ویروس از رویکرد اکتشافی برای تشخیص و حذف مجموعه ای از بدافزارها از رایانه شما استفاده می کند و فایروال از آن در برابر تداخل و تهدیدات مخرب محافظت می کند. دیوار آتش اجازه ورود بسته های خوب به سیستم شما را می دهد و ورود بسته های مخرب را رد می کند. بنابراین ، به طور خلاصه ، یک آنتی ویروس هرگونه بدافزار یا ویروس را از طریق سیستم از سیستم شما حذف می کند در حالی که یک فایروال از چشم های تحمیل کننده و جاسوسی کننده هکرها محافظت می کند.

آنتی ویروس در مقابل فایروال: خلاصه سریع تفاوت های مهم

در زیر خلاصه ای از تفاوت های اصلی بین Firewall و Antivirus آمده است.  
فایروال این قابلیت را دارد که هم نرم افزار و هم سخت افزار را در شبکه حفظ کند در حالی که یک آنتی ویروس از نرم افزارهای دیگر به عنوان یک نرم افزار بی طرف محافظت می کند.
 
فایروال از ورود نرم افزارهای مخرب به سیستم جلوگیری می کند در حالی که آنتی ویروس فایل ها و نرم افزارهای خراب را از رایانه و شبکه شما حذف می کند.
 
یک فایروال از رایانه شما در سطح پروتکل شبکه محافظت می کند و در نتیجه بسته های حساس در پورت را مسدود می کند در حالی که یک آنتی ویروس فایل های خراب را در سطح فایل حذف می کند.

کلام آخر  

با اطلاعات فوق ، تعجب خواهید کرد که چگونه می توانید دستورالعمل های مکان یابی نرم افزار آنتی ویروس و فایروال را دریافت کنید. دنیای سایبری با سرعت قابل توجهی در حال گسترش است. بنابراین ، شناسایی بهترین فایروال و آنتی ویروس به عنوان بخشی از استراتژی امنیت سایبری شما گیج کننده است. علاوه بر این ، همانطور که گفته شد ، نمی توانید آنتی ویروس را با نرم افزار فایروال انتخاب کنید زیرا آنها عملکردهای متفاوتی را انجام می دهند که استثنایی هستند.
 
در نتیجه ، تفاوت قابل توجهی بین آنتی ویروس و نرم افزار فایروال وجود دارد. یک آنتی ویروس فایل های خراب را از طریق تشخیص با جداسازی یا حذف آنها حذف می کند در حالی که فایروال از ورود اطلاعات مخرب به سیستم جلوگیری می کند. علاوه بر این ، تفاوتهای اصلی دیگری نیز وجود دارد که در نمودار کنتراست بالا ذکر شد. دانستن تمایز بین این دو نرم افزار به شما این امکان را می دهد که بدانید برای سیستم خود به چه چیزی نیاز دارید.
 
با این حال ، هر فردی می خواهد اطمینان حاصل کند که بهترین برنامه آنتی ویروس و فایروال را برای برنامه های امنیت سایبری خود خریداری کرده است. علاوه بر این ، با سرعت قابل توجهی که جهان سایبری در حال رشد است ، می تواند کمی سخت باشد. در مقابل ، این نباید شما را از یافتن نرم افزار آنتی ویروس و فایروال ایده آل برای سیستم شما باز دارد. هنگامی که نقش هر مکانیزم را می دانید ، می توانید دستورالعمل هایی را برای خرید آنتی ویروس و نرم افزار دریافت کنید.
 
شرکت شبکه رسام دوراندیش نماینده انحصاری محصولات تحت شبکه آنتی ویروس Kaspersky ، همچنین تامین کننده انواع فایروالهای سخت افزاری و نرم افزاری نیز می باشد. جهت مشاوره رایگان در خصوص خرید انواع آنتی ویروس و فایروالهای نرم افزاری و سخت افزاری با ما در تماس باشید.