15 برنامه و نرم افزار ضروری برای هر رایانه جدید

15 برنامه و نرم افزار ضروری برای هر رایانه جدید

آیا کامپیوتر جدیدی برای خود خریداری کردید ؟ آیا سیستم عامل لپ تاپ قدیمی خود را به تازگی تعویض کردید؟ در این مقاله به معرفی 15 نرم افزار مورد نیاز و ضرروی بعد از نصب سیستم عامل جدید خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید...

این که آیا شما به تازگی رایانه جدیدی خریداری کرده اید یا ویندوز را مجدداً نصب کرده اید ،بی شک اولین کاری که  انجام می دهید نصب برنامه های ضروری و مورد نیازتان می باشد. در حالی که ده ها برنامه شگفت انگیز برای ویندوز وجود دارد ، دانستن این که کدام نرم افزار ضروری برای ویندوز است ، نصب یک برنامه جدید را آسان تر می کند.  
 
بدون ترتیب خاصی ، بیایید 15 برنامه ضروری برای ویندوز را که همه باید فوراً نصب کنند ، را مرور کنیم.

1. مرورگر اینترنت (Internet Browser) 

 
Google Chrome یک مرورگر وب چند پلتفرمی است که توسط Google توسعه یافته است. با کمال تعجب ، Google Chrome هنوز بهترین مرورگر است. این نرم افزار بسیار سریع است ، شامل امکاناتی مانند جستجوی فوری یک تصویر در Google می شود و دارای کتابخانه وسیعی از برنامه های افزودنی Chrome است. همگام سازی بین پلت فرم را اجرا کنید که به شما امکان می دهد برگه های دسکتاپ خود را بر روی تلفن خود باز کنید و بالعکس ، و یک مرورگر فوق العاده برای همه اهداف دارید. با استفاده از برنامه های Google مانند Gmail ، Google Pay و Google Assistant ، Chrome می تواند به شما در بهره وری بیشتر و استفاده بیشتر از مرورگر کمک کند. با این حال ،بسیاری از مردم می خواهند از ردیابی فراگیر گوگل در Chrome اجتناب کنند . اما خبر خوب این است که شما تعداد زیادی مرورگر فوق العاده دیگر مانند Firefox و Opera می توانید انتخاب کنید. حتی مایکروسافتEdge داخلی هم اکنون بر اساس Chromium است ، بنابراین اگر رویکرد مایکروسافت را بر Google ترجیح می دهید ، آن را امتحان کنید.

2. ذخیره سازی ابری( Cloud Storage) 

 
اگر فقط یک سرویس برنامه ابری را انتخاب می کنید ، Google Drive همان چیزی است که باید نصب کنید. این دستگاه 15 گیگابایت فضای ذخیره رایگان ارائه می دهد که در حساب Google شما با Google Photos و Gmail نیز به اشتراک گذاشته می شود. Google Drive یک برنامه برای هر پلتفرم اصلی ارائه می دهد ، بنابراین می توانید فایل های خود را به هر کجا ببرید. علاوه بر همگام سازی فایل هایی که در پوشه اختصاصی Google Drive قرار می دهید ، برنامه رومیزی پشتیبان گیری از پوشه ها را در رایانه و دستگاه های خارجی نیز آسان می کند. همچنین به اشتراک گذاری فایل ها با دیگران بسیار آسان است ، بعلاوه این سرویس با مجموعه بهره وری Google به خوبی سازگار است. چه از آن به عنوان بخشی از برنامه پشتیبان خود ، به عنوان درایو فلش یا برای تنظیم پوشه های مشترک با دیگران استفاده کنید ، Google Drive یک انتخاب ضروری برنامه Windows 10 است. با OneDrive که در ویندوز 10 یا ارائه دهنده ذخیره سازی ابری رایگان دیگر نصب شده است ، می توانید فضای ذخیره سازی زیادی داشته باشید و فایل های خود را به طور منطقی بر اساس سرویس جدا کنید.

3. مجموعه آفیس (Microsoft Office) 

 
به احتمال زیاد شما به ابزاری احتیاج دارید که به شما این امکان را بدهد که با اسناد ، صفحات گسترده و ارائه ها کار کنید. هیچ کاربر ویندوزی نباید بدون مجموعه آفیس کار کند. این یک مجموعه اداری کاملاً قدرتمند است که شامل نرم افزارهایی مانندMicrosoft Word ، Excel ، PowerPoint ، Access و موارد دیگر است.
اگر نمی خواهید ازماکروسافت آفیس استفاده کنید، LibreOffice جایگزین خوبی می باشد ، FreeOffice را امتحان کنید. می توانید از برنامه های وب مانند Word Online یا Google Docs نیز استفاده کنید ، اما ما در اینجا روی بارگیری کامل دسکتاپ متمرکز شده ایم.

4. ویرایشگر تصویر(Image Editor)

 
آیا می خواهید دستکاری تصویر اصلی را امتحان کنید ، به راهکاری برای محو کردن اطلاعات حساس در عکس ها نیاز دارید یا می خواهید عکس های قدیمی را روتوش کنید ؟؟ برای حل همه این موارد باید برنامه ویرایش تصویر را نصب کنند. Photoshop استاندارد طلایی برای این کار است ، اما تعداد زیادی ابزار رایگان وجود دارد که بیشتر در دسترس هستند.  نرم افزار Paint.NET یک برنامه ویندوز ضروری برای نیازهای ویرایش تصویر شما است. بسیار قدرتمندتر از Microsoft Paint است ، اما شما را با تعداد زیادی ابزار گیج کننده غرق نمی کند. به راحتی می توانید قسمت هایی از تصویر را محو کنید ، عکس ها را در سطح خودکار قرار دهید تا بهتر به نظر برسند و فقط با چند کلیک متن و اشکال را به تصاویر خود اضافه کنید. افزونه های زیادی به شما امکان می دهد عملکرد آن را نیز گسترش دهید.
اگر Paint.NET را بسیار ساده می دانید ، GIMP راه حل پیشرفته تری است و همچنین بدون هیچ هزینه ای در دسترس است.

5. امنیت(Security) 

 
ویندوز 10 شامل Windows Defender است که برای اکثر کاربران کافی نیست. با این حال ، عاقلانه است که یک برنامه امنیتی ثانویه را نصب کنید. شما نمی توانید آنتی ویروسی پیدا کنید که Kaspersky را شکست دهد. آنتی ویروس کسپرسکی به شما این امکان را می دهد که سیستم خود را در برابر بدافزارهایی که ممکن است Windows Defender آنها را نبیند ، محافظت کنید.

6. مدیا پلیر (Media Player) 

 
 به لطف YouTube و سایتهای پخش ویدیو آنلاین ، احتمالاً زیاد ویدئوهای دانلود شده و داخل هارد دیسک خود را تماشا نمی کنید. با این حال ، همه هنوز باید یک پخش کننده ویدئویی قوی را در دسکتاپ خود داشته باشید تا زمانی که نیاز به پخش فایل های رسانه ای به صورت محلی دارید سریعا به سراغ مدیا پلیر خود بروید حتی اگر فکر می کنید که بلافاصله به Media Playerروی رایانه جدید بعد از نصب ویندوز نیاز ندارید ، قطعا روزی به کارتان می آید.

برای انجام این کار ، هیچ چیزی مانند KM Player ، که مجموعه ای از ویژگی ها را دارد و تقریباً می تواند همه فرمت های تصویری و صوتی را که قابل تصور است ، پخش کند. از دردسر بهم ریختن کدک های ویدئویی یا استفاده از QuickTime ، که دیگر برای ویندوز پشتیبانی نمی شود ، صرفه جویی می کنید.

7. اسکرین شات ها (Screenshots)

 
گرفتن اسکرین شات در ویندوز برای همه چیز از ثبت لحظات خنده دار گرفته تا ثبت اطلاعات مهم مفید است. برنامه های اصلی Snipping Tool و Snip & Sketch فقط مجموعه ای از ویژگی های مورد نیاز ما را ارائه می دهند ، بنابراین شما در بسته برنامه های ضروری ویندوز خود به چیزی بهتر نیاز دارید. شما هیچ ابزار قدرتمندتری از ShareX برای اسکرین شات رایگان پیدا نخواهید کرد ShareX با هزاران روش ضبط ، یک ویرایشگر داخلی قوی ، قابلیت اجرای مراحل خودکار پس از گرفتن عکس از صفحه ، و ابزارهای اضافی مانند رنگ آمیزی و خط کش ، دارای ویژگی قابل توجهی است که هیچ هزینه ای ندارد.

اگرکار کردن با ShareX برای شما سخت است ، به جای آن PicPick را امتحان کنید. این نرم افزار کمی ساده تر است .

8. فشرده سازی و استخراج فایل (File Compression and Extraction)

 
ویندوز شامل پشتیبانی بومی برای فایل های فشرده ساده است ، اما هر چیزی فراتر از اصول اولیه به یک ابزار قوی تر نیاز دارد. در حالی که این هیجان انگیزترین دسته نرم افزاری نیست ، یک استخراج کننده فایل هنوز یک برنامه رایانه ای ضروری است ، بنابراین می توانید با هر نوع پرونده بایگانی شده ای که ممکن است با آن مواجه شوید کار کنید.7Zip  استاندارد طلایی برای برنامه های فشرده سازی و استخراج فایل است. کوچک است و در عرض چند ثانیه نصب می شود ، استفاده از آن آسان است.کسانی که به ویژگی های پیشرفته نیاز دارند ، آنها را قطعا در 7-Zip پیدا می کنند.

تنها عیب 7-Zip ظاهر قدیمی آن است. اگر نمی توانیدبا آن کنار بیایید ، به WinRAR نگاه کنید ، که یک ابزار مشابه با رابط کاربری بسیار جذاب تر است.

9. پیام رسانی (Messaging) 

 
به احتمال زیاد شما از حداقل یک سرویس پیام رسانی برای برقراری ارتباط با دوستان و مشتریان خود در طول روز استفاده می کنید. با وجود گزینه های زیاد برای انتخاب ، به هیچ وجه نمی توانیم بهترین سرویس پیام را انتخاب کنیم ، زیرا همه چیز بستگی به استفاده دوستان شما دارد. پس چرا همه آنها را در یک نرم افزارو یک جا نداشته باشیم ؟ Rambox پیشنهاد ما برای بهترین برنامه پیام رسانی در ویندوز است. این نرم افزاربه شما امکان می دهد از ده ها سرویس پیام رسانی محبوب ، از جمله WhatsApp ، Facebook Messenger ، Skype ، Telegram ، LinkedIn ، Hangouts ، Discord و بسیاری دیگر ، به طور همزمان استفاده و مدیریت کنید.

این برنامه به سادگی یک برگه جدید برای هر خدماتی که استفاده می کنید اضافه می کند و به شما این امکان را می دهد تا در هر پنجره با هر گروهی همگام باشید. این شامل برخی از ویژگی های اضافی است که آن را مفیدتر از بازکردن این برنامه ها در مرورگر خود می کند و می توانید به آسانی یک برنامه را در زمان تمرکز ببندید.

10. مدیریت کلیپ بورد(Clipboard Manager) 

 
مدیر کلیپ بورد یک برنامه مهم ویندوز است زیرا در وقت شما بسیار صرفه جویی می کند. مدیران کلیپ بورد به جای اینکه فقط بتوانند یک مورد را در کلیپ بورد رایانه خود به طور همزمان نگه دارند ، به شما اجازه می دهند چند ده مورد اخیر را که کپی کرده اید پیگیری کنید.با فشردن همزمان کلیدهای WIN + V و فعال سازی Clipboardمی توانید از قابلیت کلیپبورد خود ویندوز استفاده کنید. اما اگر به دنبال برنامه پیشرفته تری هستید. Clip Clipیک برنامه رایگان برای مدیریت کلیپبورد در ویندوز میباشد که با مدیریت کردن چیز هایی که کپی میکنید کار های شما را به شدت اسان و راحت میکند. میتوانید چندین فایل و متن و یا عکس را کپی کرده و در نهایت درون برنامه تمام چیز هایی را که کپی کرده اید را ببینید و آن ها را مدیریت کنید. ویا حتی میتوانید آنها را در پوشه ای ذخیره کنید تا بعدا از آنها استفاده کنید. علاوه بر ثبت مواردی که کپی می کنید ، این برنامه همچنین به شما امکان می دهد قطعات مکرر را برای دسترسی آسان پین کنید و پوشه هایی برای چسباندن آسان متن ها مانند آدرس ها ، پاسخ های ایمیل و موارد مشابه ایجاد کنید.

این برنامه شما را با گزینه ها غرق نمی کند ، اما به شما امکان می دهد کلیدهای میانبر خود را تغییر دهید ، در صورت لزوم نظارت بر کلیپ بورد را غیرفعال کنید و مواردی را که برنامه نادیده می گیرد انتخاب کنید. آن را به لیست نرم افزارهای اصلی ویندوز خود اضافه کنید تا دیگر نگران مدیریت کلیپ بورد رایانه خود نباشید.

11. مدیریت رمز (Password Manager) 

 
بی شک و بدون تردید امکان ایجاد رمز عبور قوی برای هر حساب کاربری و به خاطر سپردن همه آنها وجود ندارد. به همین دلیل به یک نرم افزار جهت مدیریت رمز عبور نیاز دارید. داشتمن یک نرم افرار تولید و نگهداری رمز عبور یک سرویس امن است که رمزهای عبور خوبی را برای شما ایجاد می کند و آنها را در پشت یک رمز عبور اصلی قفل می کند ، که تنها 1 رمز عبور است که باید آن را به خاطر بسپارید.
بیت واردن (Bitwarden)ساده ترین و امن ترین راه گردآوری تمام داده های ورودی و پسوردها است در حالی که به راحتی آنها را بین تمامی دستگاه ها همگام میکند.
‏سرقت پسورد یک مشکل جدی است. وبسایت ها و اپلیکیشن هایی که شما از آنها استفاده میکنید هر روز تحت حملات قرار دارند. نقص های امنیتی رخ میدهند و پسوردها به سرقت میروند. زمانی که شما مجدداً از همان پسورد برای تمام وبسایت ها و اپلیکیشن ها استفاده میکنید هکرها می‌توانند به راحتی به ایمیل، حساب بانکی، و سایر حسابهای کاربریتان دسترسی داشته باشند.
Bitwarden بهترین مدیر رمز عبور رایگان و یکی از مهمترین نرم افزارهایی است که می توانید بارگیری کنید. علاوه بر برنامه دسکتاپ ، باید افزونه Bitwarden را در مرورگر دلخواه خود نصب کنید تا گذرواژه ها را به راحتی پر کنید.

12. پشتیبان گیری (Backup)

 
پشتیبان گیری از رایانه شخصی شما ضروری است ، زیرا حمله ویروس یا بدافزار می تواند تمام فایل های دستگاه شما را از بین ببرد. شما نمی خواهید همه اسناد ، عکس ها و سایر فایل های خود را از دست بدهید و باید از ابتدا شروع کنید.
ما EaseUS Todo Backup Free را به عنوان یک سرویس پشتیبان ضروری برای ویندوز پیشنهاد می کنیم . با نصب این نرم افزار ، همه چیز را بر روی رایانه شخصی شما ، و همچنین هر درایو خارجی که به آن متصل می کنید ، پشتیبان گیری می کند. لازم نیست نگران انتخاب مواردی باشید که پشتیبان گیری می شوند ، و هیچ محدودیتی برای اندازه پشتیبان شما وجود ندارد.این یک ابزار آسان برای تهیه پشتیبان از فایل های شما است.

13. مدیریت حافظه (Storage Management)

 
همه می دانند که مشکل کمبود فضای ذخیره سازی چیست. به همین دلیل یکی از برنامه های دیگری که باید روی هر سیستم ویندوز نصب کنید ، تجزیه و تحلیل دیسک است.  TreeSize Free یک راه ساده برای پیدا کردن آنچه در کامپیوتر شما اشغال می کند است. به سادگی آن را باز کنید و به آن بگویید که کدام دیسک را اسکن کنید ، و همه پوشه های رایانه شما را بر اساس اندازه آنها بررسی و اسکن می کند. سپس می توانید بزرگترین فایل ها را در رایانه خود مشاهده کرده و برای حذف یا جابجایی آنها اقدام کنید. وقت خود را برای جستجوی دستی پوشه ها و یافتن فایل های بزرگ هدر ندهید اجازه دهید این ابزار ضروری این کار را برای شما انجام دهد.

14. مدیریت پی دی اف  (PDF Manager)

 
امروزه برای دسترسی به نسخه‌های یکپارچه‌ی فایل‌های متنی، از فرمت pdf استفاده می‌شود. بهترین نرم‌افزارهای خواندن پی دی اف امکاناتی را برای خواندن کتاب، هایلایت کردن متن، نوشتن یادداشت و دیگر موارد ارائه می‌کنند. Adobe Reader و Foxit Reader، دو نمونه از شناخته‌شده‌ترین نرم‌افزارها برای خواندن فایل‌های پی‌دی‌اف هستند.
Adobe Reader با واسطه‌ی کاربری خوشایند و ساده، دارای امکاناتی مثل یادداشت‌نویسی، امضا و پرکردن فرم و تبدیل PDF یا فرمت‌های دیگر است. همچنین می‌توانید امکاناتی مثل ترکیب و ویرایش فایل‌های PDF را در این نرم‌افزار پیدا کنید.
Foxit Reader، دیگر نرم‌افزار پرطرفدار برای فایل‌های پی‌دی اف است. در این نرم‌افزار می‌توانید تب‌ها و امکانات ویرایشی زیادی را پیدا کنید که شامل امکانات پیشرفته‌ای مثل نشانه‌گذاری متن، گزینه‌ی تایپ، امضای دیجیتالی، مدیریت مرور و فایل‌های پی‌دی‌اف مرتبط است.

15. مدیریت دانلود (Download Manager)

 
هر لیست نرم‌افزارهای کاربردی کامپیوتر بدون اشاره به دانلودمنیجرها، لیست ناقصی است. طبیعتا پس از نصب ویندوز جدید یا خرید کامپیوتر، نیاز به نرم‌افزاری برای مدیریت دانلود نرم‌افزارها و برنامه‌های موردنیاز خود دارید.
نرم‌افزار ( IDM)Internet Download Manager، در صدر انتخاب قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار بدون شک بهترین نرم‌افزار مدیریت دانلود ویندوز است که قادر به دانلود سریع فایل‌های حجیم است و از امکاناتی مثل قابلیت توقف یا ازسرگیری (resume) دانلود برخوردار است؛ بنابراین هر موقع بخواهید می‌توانید دانلودهای خود را از سر بگیرید.
 
ما دراین مقاله برنامه های ضروری برای ویندوز را که همه باید بلافاصله نصب کنند ، بررسی کرده ایم و تقریباًسعی کردیم برنامه هایی را پیشنهاد بدهیم که رایگان و در دسترس باشند.اما اگر برنامه های پیشنهادی ما را ترجیح نمی دهید و جایگزین مناسبتری برای آن دارید با ما شرکت شبکه رسام دوراندیش در تماس باشید و نقطه نظرات خود را مطرح کنید چون اکثر کاربران از این برنامه ها استفاده زیادی خواهند کرد و از آنها بیشتر از نرم افزارهای پیش فرض نصب شده بر روی ویندوز قدردانی خواهند کرد. با ما در تماس باشید. 
 
دوراندیشی اتفاق نیست ، انتخاب است ...