رنگ بندی هارد دیسک های دیجیتال به چه معناست و هرکدام چه کاربردی دارد؟

رنگ بندی هارد دیسک های دیجیتال به چه معناست و هرکدام چه کاربردی دارد؟

هارددیسکها به عنوان ذخیره کننده اصلی درسرور ها ، رایانه ها و سایر تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند.

هارد دیسک چیست :
 
هارد دیسک ( HDD) یک دستگاه سخت افزاری با حافظه غیر فرار است که موقعیت ، خواندن ، نوشتن و ذخیره اطلاعات را فراهم می کند. هارد دیسک معمولاً به عنوان ذخیره کننده اصلی در رایانه استفاده می شود. هارد دیسک ها اغلب سیستم عامل ، برنامه های نرم افزاری و سایر فایل ها را ذخیره می کنند و در رایانه های رومیزی ، دستگاه های تلفن همراه ، لوازم الکترونیکی مصرفی و آرایه های ذخیره سازی سازمانی در مراکز داده یافت می شوند.
 
سری HDD وسترن دیجیتال در حال حاضر دارای شش رنگ می باشند : آبی ، سبز ، قرمز ، بنفش ، مشکی و طلایی. در نگاه اول ، همه این رنگ ها ممکن است گیج کننده باشند. به همین دلیل ما در این مقاله سعی داریم تا تفاوت بین همه رنگ های HDD Western Digital را برای شما توضیح دهیم پس با ما همراه باشید . 
 
همه این هاردها برای اهداف مختلف ساخته شده اند ، بنابراین مهم است که مناسب ترین آن را بر حسب نیازتان انتخاب کنید. یک کفش را تصور کنید شما می توانید با صندل و چکمه های زمستانی هم راه بروید ، این درست است. اما ممکن است استفاده از صندل در ساحل و استفاده از کفش یا چکمه هنگام بارش برف عاقلانه تر و کارآمدتر باشد. همین امر در مورد هارد ها نیز صدق می کند.

شما می توانید از هارد دیسکها با هر رنگی در رایانه شخصی تان استفاده کنید و به خوبی هم کار می کند. به عنوان مثال ، از یک هارد WD gold به عنوان درایو اصلی در کامپیوترتان استفاده می کنید . قطعا سیستم شما با این هارد کار می کند اما ، این نوع هارد برای سیستم شخصی شما بیش از حد خواهد بود زیرا از تمام پتانسیل آن استفاده نمی کنید ، فقط مقداری پول اضافی خرج کرده اید. گرفتن هارد با رنگ مشکی یا آبی در عوض بسیار عاقلانه تر خواهد بود. بنابراین ، یک یا دو دقیقه وقت بگذارید و تحقیق کنید که کدام یک از رنگهای HDD Western Digital برای شما بهترین گزینه است.
 
هارد با رنگ آبی:
WD Blue قابلیت اطمینان و عملکرد را برای کاربران روزمره ارائه می دهد. یک هارد همه کاره و عالی است که برای استفاده عمومی ساخته شده است. هزینه این نوع هارد نیز عالی است. شما می توانید هارد به رنگ آبی را با ظرفیت های مختلف از 250 گیگابایت تا 6 ترابایت تهیه کنید. مدلهایی با 5400 دور در دقیقه و 7200 دور در دقیقه وجود دارد.
هارد وسترن Blue یک درایو خوب برای ذخیره هر چیزی است که شما نیاز دارید ، خواه بازی باشد یا فقط موسیقی و تصاویر. همچنین بهترین در زمینه ی عملکرد و هزینه می باشد .اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام هارد دیسک را تهیه کنید ، فقط WD Blue را بخرید ، در این مورد اشتباه نمی کنید.
 
  
هارد با رنگ سبز:  
درمورد هارد وسترن Green جزئیات زیادی ارائه نشده است زیرا هارد با رنگ آبی جای هارد با رنگ سبز را گرفته است. همه به جای رنگ سبز WD Blue را انتخاب می کنند. WD Green نسبت به WD Blue از لحاظ مصرف انرژی کمی کارآمدتر است. با این حال ، این تفاوت به سختی قابل توجه است. WD Green در مقایسه با WD Blue نیز عملکرد کمی دارد. ارزشش را ندارد. در عوض همان را آبی بگیرید.
امروزه وسترن دیجیتال تولید هارد دیسک های WD Green را متوقف کرده است. و اکنون تحت نام "WD Green" SSD های SATA و m2 تولید می کنند.
 
هارد با رنگ سیاه :
برای حداکثر عملکرد ، WD Black بهترین انتخاب است. ظرفیت این درایوها بین 1 ترابایت تا 6 ترابایت است. این هارد دیسک ها برای گیمرها و رایانه های ایستگاه کاری بسیار مناسب هستند زیرا عملکرد و قابلیت اطمینان را ارائه می دهند.
WD Black 6TB دارای 128 مگابایت حافظه نهان است که بسیار بیشتر از سری Blue 64 مگابایتی است. همه نسخه های WD Black با RPM استاندارد 7200 دور در دقیقه عرضه می شوند و دارای 5 سال گارانتی هستند. با این حال ، به دلیل عملکرد بالاتر ، این درایوها ممکن است کمی بیشتر از سری های دیگر گرم شوند و کمی بلندتر هستند. به زبان ساده تر می توان گفت ، WD Black یک درایو عملکردی است.
 
هارد با رنگ قرمز:  
WD Red به گونه ای طراحی شده است که در داخل NAS ذخیره سازی با کمک شبکه قرار می گیرد. WD Red با همه ی سیستم های NAS سازگار است. سایر اعضای خانواده WD نمی توانند این کار را انجام دهند. ظرفیت WD Red از حداقل ظرفیت 750 گیگابایت تا نسخه 8 ترابایت متغیر است. پیکربندی RAID نیز پشتیبانی می شود.
یک نکته که باید بدانید این است که هارد قرمز بیشتر در عملکرد خواندن برتری دارند تا نوشتن. این فقط برای هارد دیسک NAS طبیعی است. همه داده ها از طریق یک شبکه ذخیره می شوند ، بنابراین چندین کاربر به طور همزمان متصل می شوند و برخی از داده ها را می خوانند.
توجه: دو نسخه WD RED وجود دارد :Pro و استاندارد.
 
هارد با رنگ بنفش : 
یک کلمه که هاردهای WD Purple را به بهترین شکل توصیف می کند "نظارت" است. این بدان معناست که WD Purple قادر به تحمل عملکرد 24/7 است. بیشتر این درایوها برای ذخیره و ضبط ویدئوها استفاده می شوند. به عنوان مثال ، در سیستم های امنیتی ، نظارت تصویری و دوربین مداربسته .
اگر WD Red با سرعت خواندن برتری دارد ، بنفش دقیقاً برعکس عمل می کند در نوشتن سرعت بالایی دارد. این درایوها دارای فناوری به نام AllFrame هستند که خطاهای ذخیره فیلم ها را به حداقل می رساند. شما می توانید WD Purple را در طیف وسیعی از ظرفیتها از 500 گیگابایت تا 8 ترابایت دریافت کنید.
 
هارد با رنگ طلایی:  
WD Gold برای مراکز داده ساخته شده است تا راه حل های سازمانی را به بهترین شکل انجام دهد. آنها پیچیده ترین محصولات WD هستند. WD Gold می تواند سالانه 550 ترابایت داده و 2 میلیون ساعت زمان بین خرابی را مدیریت کند. این درایو همچنین دارای مواردی مانند StableTrac ، سنسور ضربه چند محوره ، فناوری ارتفاع پرواز پویا است. آنها گرانترین و به روزترین هارد دیسک های WD هستند که می توانید تهیه کنید. همانند WD Black ، Gold دارای 5 سال ضمانت است.
این هارد دیسک ها اگر در سرورها استفاده شوند بسیار عالی عمل می کنند و به همین منظور ساخته شده اند.
جمع بندی رنگ های HDD Western Digital
 
با توجه به این که برای شما آیا عملکرد ، قابلیت اطمینان یا ظرفیت اضافی اولویت دارد WD می تواند همه چیز را برای انجام کار شما در اختیار شما قرار دهد. نظارت ، بازی ، ذخیره سازی با کمک شبکه شما نام آن را تعیین میکنید ! و می توانید با مشاهده رنگهای HDD Western Digital دقیقاً به آنچه نیاز دارید پی ببرید.
هارد دیسک های WD Blue عمدتا برای ذخیره سازی عمومی استفاده می شوند ، همه کاره عالی هستند و یک کاربر معمولی نمی تواند با آبی اشتباه کند.
WD Green در اصل همان Blue است ، اما کمی عملکرد ندارد. با این حال ، این HDD سازگار با محیط زیست است و بسیار ارزان است.
WD Blacks برای موارد خاص شامل بازی ، رسانه و ایجاد محتوا هستند. همچنین یکی از گران ترین HDD ها است.
WD Red یک درایو NAS است. برای سیستم های NAS بهینه شده است.
WD Purple برای نظارت است. توصیه شده برای کارکردهای 24 ساعته و 7 روزه.
WD Gold ، احتمالاً برتر از همه می باشد . ساخته شده برای بسیاری از برنامه های کاربردی خاص مانند Datacenter.