مفهوم امنیت در شبکه چیست ؟

مفهوم امنیت در شبکه چیست ؟

امنیت شبکه از شبکه و داده های شما در برابر نقض ، نفوذ و سایر تهدیدات محافظت می کند.

  امنیت شبکه چیست؟ 

در این مقاله امنیت شبکه تعریف ، توضیح و کاوش شده است با ما همراه باشید ...
امنیت شبکه عبارت است از محافظت از زیرساخت های شبکه اصلی در مقابل دسترسی غیرمجاز ، سواستفاده یا سرقت. امنیت شبکه شامل ایجاد زیرساخت ایمن برای دستگاه ها ، برنامه ها ، کاربران و سایر تجهیزات است تا کل شبکه به روشی ایمن و مطمئن کار کند.
امنیت شبکه از شبکه و داده های شما در برابر نقض ، نفوذ و سایر تهدید محافظت می کند. امنیت شبکه یک اصطلاح گسترده است که راه حل های سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین فرایندها یا قوانین و پیکربندی های مربوط به استفاده از شبکه ، قابلیت دسترسی و محافظت از تهدیدات کلی را توصیف می کند.
 
 
امنیت شبکه چگونه عمل می کند؟
امنیت شبکه چندین لایه دفاعی را در شبکه ترکیب قرار می دهد. هر لایه امنیتی شبکه سیاست ها و کنترل ها را اجرا می کند. به کاربران مجاز امکان دسترسی به منابع شبکه دسترسی داده می شود،و از ورود فعالان مخرب به جهت انجام سواستفاده ها و تهدیدها جلوگیری می کند.

چگونه می توانم از امنیت شبکه بهره مند شوم؟
دیجیتالی شدن دنیای ما را متحول کرده است. نحوه زندگی ، کار ، بازی و یادگیری همه و همه تغییر کرده است. هر سازمانی که می خواهد خدماتی را که مشتریان و کارمندان درخواست می کنند ارائه دهد ، باید از شبکه خود محافظت کند. امنیت شبکه همچنین به شما کمک می کند از اطلاعات اختصاصی و پرونده های کاری محرمانه در برابر حمله محافظت کنید. در نهایت از اعتبار شما محافظت می کند.
 

انواع امنیت شبکه

دیوارهای آتش
 فایروال Firewall یک وسیله امنیتی شبکه است که ترافیک ورودی و خروجی شبکه را رصد می کند و بر اساس مجموعه ای از قوانین امنیتی مشخص شده ، اجازه ورود یا مسدود کردن ترافیک خاص را می دهد. یکی از ارزانترین فایروالهای نرم افزاری با کاربری آسان و تنظیمات پیشرفته نرم افزار نرم افزار Kerio Control می باشد.
سیستم های جلوگیری از نفوذ
 یک سیستم پیشگیری از نفوذ IPSبرای جلوگیری از حملات ، ترافیک شبکه را اسکن می کند. تجهیزات ایمن IPS این کار را با همبستگی مقادیر زیادی از اطلاعات تهدید جهانی انجام می دهند تا نه تنها فعالیت های مخرب را مسدود کنند ، بلکه پیشرفت پرونده های مشکوک و بدافزار را در سراسر شبکه ردیابی کنند تا از شیوع و آلوده شدن مجدد جلوگیری کند.

امنیت کاری

 امنیت بار کاری از بارهایی که در محیط های مختلف ابر و ترکیبی قرار دارند محافظت می کند. این بارهای کاری توزیع شده دارای سطوح حمله های بزرگتری هستند که باید بدون تأثیر بر چابکی تجارت ایمن شوند.
 
تقسیم شبکه
 تقسیم بندی مشخص شده توسط نرم افزار ، ترافیک شبکه را در طبقه بندی های مختلف قرار می دهد و اجرای سیاست های امنیتی را آسان می کند. در حالت ایده آل ، طبقه بندی ها براساس هویت نقطه پایانی انجام می شوند نه آدرس های IP. می توانید حق دسترسی را براساس نقش ، موقعیت مکانی و موارد دیگر اختصاص دهید تا سطح دسترسی مناسب به افراد مناسب داده شود و دستگاه های مشکوک مهار و اصلاح شوند.
VPN
 یک شبکه خصوصی مجازی اتصال را از یک نقطه انتهایی به یک شبکه رمزگذاری می کند ، اغلب از طریق اینترنت انجام می شود. به طور معمول ، VPN با دسترسی از راه دور از IPsec یا Secure Sockets Layer برای تأیید اعتبار ارتباط بین دستگاه و شبکه استفاده می کند.
کنترل دسترسی
 همه کاربران نباید به شبکه شما دسترسی داشته باشند. برای جلوگیری از حمله های احتمالی ، باید هر کاربر و هر دستگاه را شناسایی کنید. سپس می توانید سیاست های امنیتی خود را اعمال کنید. می توانید دستگاه های نقطه پایانی غیر سازگار را مسدود کنید یا فقط به آنها دسترسی محدود دهید. این فرایند کنترل دسترسی شبکه NAC است.
 
 
 نرم افزار ضد ویروس و ضد بدافزار
 "بدافزار" ، مخفف "نرم افزار مخرب" ، شامل ویروس ها ، کرم ها ، تروجان ها ، باج افزارها و جاسوس افزارها است. گاهی اوقات بدافزار یک شبکه را آلوده می کند اما برای چند روز یا حتی هفته ها خاموش است. بهترین برنامه های ضد نرم افزار نه تنها بدافزار را هنگام ورود اسکن می کنند ، بلکه پس از آن به طور مداوم پرونده ها را ردیابی می کنند تا ناهنجاری ها را پیدا کنند ، بدافزار را حذف کنند و آسیب ها را برطرف کنند. ازجمله ی بهترین نرم افزار های آنتی ویروس می توان به انواع آنتی ویروسهای تحت شبکه کسپرسکی(Kaspersky) اشاره کرد.
 
امنیت برنامه
 از هر نرم افزاری که برای راه اندازی مشاغل خود استفاده می کنید ، باید محافظت شود ، چه کارمندان IT شما آن را بسازند و چه آن را خریداری کنید. متأسفانه ، هر برنامه ای ممکن است دارای حفره ها ، یا آسیب پذیری هایی باشد که مهاجمان می توانند از آن برای نفوذ به شبکه شما استفاده کنند. امنیت برنامه شامل سخت افزار ، نرم افزار و فرایندهایی است که برای بستن این سوراخ ها استفاده می کنید.
 
تجزیه و تحلیل رفتاری
 برای تشخیص رفتار غیر طبیعی شبکه ، باید بدانید که رفتار طبیعی چگونه است. ابزارهای تجزیه و تحلیل رفتاری به طور خودکار فعالیت هایی را که از قاعده خارج می شوند ، تشخیص می دهند. سپس تیم امنیتی شما می تواند شاخص های سازش را که مشکلی بالقوه است و به سرعت تهدیدات را برطرف می کند ، شناسایی کند.
امنیت ابر
 Cloud Security مجموعه گسترده ای از فناوری ها ، خط مشی ها و برنامه هایی است که برای دفاع از IP آنلاین ، خدمات ، برنامه ها و سایر داده های ضروری اعمال می شود. با محافظت از کاربران در برابر تهدیدات در هر مکانی که به اینترنت دسترسی دارند و امنیت داده ها و برنامه های شما در فضای ابری ، به شما کمک می کند امنیت خود را بهتر مدیریت کنید.
جلوگیری از از دست دادن داده ها
 سازمان ها باید اطمینان حاصل کنند که کارکنان آنها اطلاعات حساس را به خارج از شبکه ارسال نمی کنند. پیشگیری از از دست رفتن داده ها یا فناوری های DLP می توانند افراد را از بارگذاری ، ارسال یا حتی چاپ اطلاعات مهم به روشی ناامن متوقف کنند.
امنیت ایمیل
 دروازه های ایمیل شماره یک تهدید برای نقض امنیت است. مهاجمان از اطلاعات شخصی و تاکتیک های مهندسی اجتماعی برای ساختن کمپین های پیچیده فیشینگ برای فریب گیرندگان و ارسال آنها به سایتهایی که بدافزارها را بفرستند ، استفاده می کنند. یک برنامه امنیتی ایمیل حملات ورودی را مسدود کرده و پیام های خروجی را کنترل می کند تا از بین رفتن اطلاعات حساس جلوگیری کند. یکی از بهترین کاربردهای جدید آنتی ویروس کسپرسکی (Kaspersky) حفاظت از ایمیلها و حملات فیشینگ و ... می باشد.
 
 امنیت دستگاه همراه
 مجرمان اینترنتی به طور فزاینده ای دستگاه ها و برنامه های تلفن همراه را هدف قرار می دهند. طی سه سال آینده ، 90 درصد از سازمان های فناوری اطلاعات ممکن است از برنامه های شرکتی در دستگاه های تلفن همراه شخصی پشتیبانی کنند. البته ، شما باید کنترل کنید که کدام دستگاه ها می توانند به شبکه شما دسترسی پیدا کنند. همچنین برای خصوصی نگه داشتن ترافیک شبکه باید اتصالات آنها را پیکربندی کنید.
اطلاعات امنیتی و مدیریت رویدادها
 انواع نرم افزارهای مدیریت وقایع و امنیت اطلاعات مانند محصولات SIEM وجود دارند که اطلاعاتی را که کارکنان امنیتی شما برای شناسایی و پاسخگویی به تهدیدات نیاز دارند جمع می کند. این محصولات به اشکال مختلف از جمله لوازم فیزیکی و مجازی و نرم افزار سرور ارائه می شوند.
 
امنیت وب
 یک راه حل امنیت وب ، استفاده از صفحات وب را برای کارمندان شما کنترل می کند ، تهدیدهای مبتنی بر وب را مسدود کرده و دسترسی به وب سایت های مخرب را رد می کند. این از دروازه وب شما در سایت یا ابر محافظت می کند. "امنیت وب" همچنین به مراحلی که برای محافظت از وب سایت خود برمی دارید اشاره دارد.
امنیت بی سیم
 شبکه های بی سیم به اندازه شبکه های سیمی ایمن نیستند. بدون اقدامات امنیتی دقیق ، نصب شبکه بی سیم می تواند مانند قرار دادن درگاه های اترنت در همه جا ، از جمله پارکینگ باشد. برای جلوگیری از سو استفاده ، شما به محصولاتی نیاز دارید که به طور خاص برای محافظت از شبکه بی سیم طراحی شده باشند.
 
کلام اخر 
 در اصطلاح کامپیوتری کلمه امنیت در برگیرنده امنیت سایبری و امنیت فیزیکی می باشد که هر دو توسط شرکت ها برای مقابله با دسترسی های غیر مجاز به مرکز داده ها و دیگر سیستم های کامپیوتری صورت می گیرد.
امنیت اطلاعات که موضوع آن امن نگاه داشتن اطلاعات طبقه بندی شده است در حوزه امنیت داده ها مورد بررسی قرار می گیرد.
 

شبکه خود را با شرکت شبکه رسام دوراندیش امن کنید

 امنیت شبکه برای محافظت از داده ها و اطلاعات کلاینت بسیار مهم است ، داده های اشتراکی را ایمن نگه می دارد ، از ویروس ها محافظت می کند و با کاهش هزینه های سربار و هزینه های سنگین ناشی از نقض داده ها به عملکرد شبکه کمک می کند و از آنجا که خرابی کاربر یا ویروس های مخرب کمتر خواهد بود ، می تواند در دراز مدت در کسب و کار صرفه جویی کند.
 
شرکت مهندسی شبکه رسام دوراندیش راه حل های امنیت شبکه شما را بدون تأثیر بر عملکرد ساده می کنند ، یک رویکرد واحد برای عملیات ساده ارائه می دهد و شما را قادر می سازند مقیاس رشد تجارت خود را تنظیم کنید.
برای اینکه بدانید ما چگونه امنیت شبکه شرکت ، شعب و محیط های ابری عمومی و خصوصی مشتریان خود رابرقرار می کنیم ، با ما تماس بگیرید .