تاثیرات پاندمی کرونا بر صنعت IT

تاثیرات پاندمی کرونا بر صنعت IT

در حال حاضر ، فارغ از اینکه در کجای دنیا زندگی می کنید ، ویروس کرونا (COVID 19) تغییراتی را در زندگی روزمره شما ایجاد کرده است .

در این مقاله به پنج تا از مهمترین مواردی که در صنعت IT ممکن است در نتیجه بحران ویروس کرونا تغییر کند می پردازیم با ما همراه باشید .
 
در حال حاضر ، فارغ از اینکه در کجای دنیا زندگی می کنید ، ویروس کرونا (COVID 19)  تغییراتی را در زندگی روزمره شما ایجادکرده است. این تغییرات در مورد همه ی مشاغل صدق می کند ، که برای جلوگیری در گسترش شیوع و رعایت برخی از پروتکلها ناگزیر به تنظیم محدودیت ها بوده اند. در این روند ،رشد اقتصاد جهانی متوقف شده است.
با همه این تفاسیر تنها یک صنعت وجود دارد که با وجود شیوع همه گیر کند نشده است. آن هم صنعت فناوری اطلاعات جهانی است که برای تأمین تقاضای ناگهانی و راه حل های دورکاری از آنجا که اکثر مشاغل به سمت دیجیتال رفته اند ، به چرخ دنده های بالا تبدیل شده است. این تغییر چنان ناگهانی و چشمگیر بوده است که این سوال مطرح می شود که آیا مشاغل هرگز به روال سابق خود بازمی گردند ؟
 با این حال تنها چیزی که مسلم به نظر می‌رسد این است که صنعت فن‌آوری اطلاعات به شدت تحت‌تاثیر بحران قرار خواهد گرفت. این امر هنگامی که از وضعیت فعلی خارج می شویم، مجبور است یک تجدید نظر عمده در مورد آنچه را که برای تأمین نیازهای فناوری کسب و کارها در نظر گرفته شده ، انجام دهد. با توجه به این موضوع ، در اینجا پنج مهمترین راهی که در صنعت IT ممکن است در نتیجه بحران ویروس کرونا تغییر کند وجود دارد.

1. تست استرس روتین می شود
 
برای مدت طولانی ، متخصصان فناوری اطلاعات و ارائه دهندگان خدمات  فناوری اطلاعات اطمینان حاصل کرده اند که به طور منظم آزمایش استرس را برای سیستم  های تجاری که برای فعالیت های روزمره ضروری است انجام می دهند. هنوز هم ، این یک  شرط مطمئن است که اکثر سیستم های VPNو راه حل های دسترسی از  راه دور هرگز بخشی از این آزمایشات نبوده اند.  به همین دلیل ، پیش بینی اینکه تست استرس در سطح شبکه برای اکثر  مشاغل و متخصصان IT که شبکه های خود را مدیریت می کنند ، به یک  روش عملیاتی استاندارد تبدیل شود ، آسان است. لازم است اطمینان حاصل شود که سرویس  های WAN می توانند یک تغییر کامل ترافیک مانند آنچه  که اکنون بسیاری از مشاغل مجبور به پذیرش آن شده اند را کنترل کنند. این سناریویی  است که بسیاری از افراد هرگز برای آن برنامه ریزی نکرده اند و هزینه شکست در شرایطی  مانند این وضعیت می تواند ضربه ای به بسیاری از مشاغل وارد کند.

2. حرکت به سمت Cloud سرعت می گیرد
 
قبل از بحران ویروس کرونا ، مشاغل جهانی به تدریج بارهای محاسباتی  را از سخت افزارهای داخلی به فضای ابری منتقل کرده بودند. هنوز هم ، با وجود تمام پیشرفت  های انجام شده ، آمار نشان می دهد که اکثر مشاغل فقط حدود 20٪ از  حجم کار خود را به فضای ابری منتقل کرده اند با 80٪ باقی  مانده در محل های قدیمی موجود نیازی به گفتن نیست که این توانایی بسیاری از  سازمانها در تخصیص مجدد منابع برای حمایت از کارمندانی که مجبور به کار در خارج از  دفاتر خود هستند ، را مختل کرده است.
مدت زیادی طول نمی کشد که مشاغل شروع به بازگشت به حالت عادی می  کنند تا بسیاری از آنها برنامه های خود را برای انتقال دادها واطلاعات به Cloudتسریع ببخشند . این  هوشمندترین روش برای به دست آوردن انعطاف پذیری لازم برای رسیدگی به هر احتمالی و  همچنین کاهش هزینه های عملیاتی فناوری اطلاعات است. اکنون که مزایای بسیاری از راه  حلهای ابری مدرن در روزهای اخیر به نمایش عمومی درآمده است ، این امر باید بسیاری  از مشاغل را که تغییر در فضای ابری را در نظر نگرفته اند ، تحریک کند.
 
3. مشاغل برای افزونگی ها پول پرداخت می کنند

برای اکثر شرکت ها ، داشتن راه حل های فناوری اضافی همیشه یک اصل  برای حفظ تداوم تجارت خود بوده است. به همین دلیل ، سیستم های تعادل بار شبکه و  آماده به کار در استقرار شبکه های بزرگ متداول است. این نوع افزونگی شبکه در اکثر  قریب به اتفاق شبکه های کوچک تاکنون پذیرفته نشده است.  با ادامه کار ، همه مشاغل ، بزرگ و کوچک ، مایل به پرداخت هزینه های  اضافی برای شرکت ها خواهند بود. این امر همچنین باید باعث رونق بخش فناوری اطلاعات  برای شرکت ها برای توسعه فناوری های شبکه برای پشتیبانی از این تقاضا شود و قیمت  را به حدی برساند که حتی مشاغل کوچک بتوانند این هزینه های مازاد را پرداخت کنند.
 
 
4. انعطاف پذیری استاندارد می شود

حتی قبل از بحران ویروس کرونا ، انواع و اقسام مشاغل شروع به پذیرفتن مواردی مانند برنامه های کاری انعطاف پذیر و سیاست های کاری از راه دور (دورکاری)برای ارائه تجربه بهترکارمندان کرده بودند. به همین دلیل است که طی چند سال گذشته بسیاری از مشاغل به جای فضای اداری دائمی به فضاهای همکار مراجعه کرده اند. مشاغلی که این کار را انجام دادند همچنین تمایل داشتند که از مفاهیم IT مانند آوردن دستگاه خودBYOD برای حمایت از نیروهاخود استفاده کنند.
پس از عبور از بحران ویروس کرونا ، مشاغل بیشتری برای اتخاذ راه حل های استاندارد فناوری اطلاعات برای پشتیبانی از BYOD و سایر اقدامات فناوری انعطاف پذیر عجله خواهند کرد. آنها به جای اینکه بودجه IT خود را برای دستگاه های متعلق به شرکت خرج کنند ، هزینه های آن را در زیرساخت های مدیریتی شروع می کنند تا در عوض سیاست فناوری شرکت را در دستگاه های کارمندی اعمال کنند. در پایان ، ممکن است پایان واقعی دوران رایانه های شخصی که مدت ها پیش بینی می کردند ، باشد.

تعریف BYOD

BYODکوتاه شده عبارتBring your own deviceاست و در اصطلاح به معنی "دستگاه خودت را بیار" می باشد و بیان کننده این مفهوم است که کارکنان سازمان تمایل دارند از دستگاه های سیار شخصی مانند موبایل، تبلت، لپ تاپ، درایوهایUSBو… برای ارتباط با شبکه های سازمانی مانند ایمیل، فایل سرور و پایگاه داده ها و دسترسی به سیستم های کاری و داده های حساس یا محرمانه سازمانی خود استفاده کنند.
 
5. فناوری اتوماسیون رونق خواهد گرفت
 
پیشرفت های اخیر در هوش مصنوعیAI و اتوماسیون فرآیند رباتیک RPIبه آرامی شروع به کار در تجارت در سراسر جهان کرده است. در بسیاری از موارد ، اولین مواجهه شرکت ها با این فناوری به صورت نرم افزار اتوماسیون بازاریابی بوده است. سازمان های بزرگتر حتی روند خودکار کردن کارهای روزمره را در هر کجا که امکان پذیر باشد شروع کرده اند.
پس ازهمه گیری ویروس کرونا ، بی شک یقین می رود که مشاغل از هر زمان که امکان پذیر باشد ، اتوماسیون را آغاز می کنند و به سرمایه گذاری در چنین فناوری هایی ادامه می دهند. آنها این کار را انجام خواهند داد زیرا مطمئن ترین راه برای به حداقل رساندن اختلالات کسب و کار در آینده است ، مانند همان مشکلی که اکنون با آن روبرو هستند. به هر حال ، رایانه ها تحت تأثیر همه گیرهای جهانی قرار نمی گیرند و سیستم های خودکار در بیشتر موارد فقط به حداقل تعمیر و نگهداری و مداخله انسانی احتیاج دارند.
 
یک محیط کاملاً متفاوت IT

تغییرات چشم انداز فناوری اطلاعات که در اینجا ذکر شد ، تنها مواردی نخواهد بود که در نتیجه بیماری همه گیر ویروس کرونا برای صنعت اتفاق خواهد افتاد. آنها فقط بارزترین نتایج می باشند که به راحتی قابل پیش بینی هستند. به احتمال زیاد تأثیرات کلی بحران فعلی بر صنعت فناوری اطلاعات حتی گسترده تر از آن است که اکنون کسی تصور می کند ، با عواقب طولانی مدت که هیچ کس انتظار ندارد.
هرچه به جلو می رویم ، بسیار مهم است که همه اعضای جامعه IT با همکاری با مشاغل مورد حمایت خود برای ایجاد برنامه ها و استراتژی های بلند مدت مشخص تر برای مدیریت آینده نامشخص همکاری کنند. بسیاری از این برنامه ها شامل نکاتی است که در اینجا ذکر شده است. آنچه مسلم است این است که همه این برنامه ها منجر به ایجاد یک محیط IT می شوند که شباهت زیادی به محیط جایگزین آن نخواهد داشت. اینکه چقدر همه کارها خوب است ، البته به همه ما بستگی دارد.
 
ما می دانیم که پاندمی کرونابروی کسب و کار شما تاثیر شگرفی گذاشته است ، برای بهبود کسب کارتان در کنار شما هستیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص راهکارهای دورکاری با شرکت شبکه رسام دوراندیش تماس بگیرید.