تاکنون تجربه جستجوی شما چقدر خوب بوده است؟

تاکنون تجربه جستجوی شما چقدر خوب بوده است؟

برای افزارش بازدید صفحات خود با ما همراه باشید.

سئو (search engine optimization) چیست ؟

SEO مخفف "بهینه سازی موتور جستجو" است. به زبان ساده ، این به معنای روند بهبود سایت شما است تا در هنگام جستجو برای محصولات یا خدمات مربوط به تجارت شما در گوگل ، بینگ و سایر موتورهای جستجو ، بازدید از سایت شما را افزایش دهد. هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند ، احتمال جلب توجه و جذب مشتریان احتمالی و موجود به سمت تجارت شما بیشتر است.
 

تا کنون تجربه جستجوی شما چقدر خوب بوده است؟

مطمئنم بارها و بارها برای شما پیش امده است که وارد سایت هایی شده اید که محتوای به شدت بی کیفیت و نامنظمی دارند، متن های بهم ریخته، عکس و ویدیوهایی کاملا بی ربط به مطالب ، ظاهر نامناسب، سرعت پایین در بالا آمدن سایت ، مقالات بی ارزش و تکراری و… در اصل افرادی که صاحب یا برروی سئواین سایت ها کار کردند، همان سئوکارهای تازه کاری هستند که صرفا یک رویِ سئو را دیده اند! این یعنی چه؟ آنها تصور میکنند در دنیای سئو فقط موتورها و ربات های گوگل همه چیز هستند. به همین دلیل صرفا صفحات سایتشان را برای این موتورهای جستجو بهینه میکنند. غافل از اینکه گوگل هوش مصنوعی، الگوریتم های خودش را طوری به کار گرفته که بتواند بهترین سایت ها را به کاربران و جستجوگران معرفی کند. در اصل روی دیگر سئو، کاربران هستند.
بنابراین شاید گاها وب سایت هایی با محتوای بی ارزش را در نتایج گوگل مشاهده کنید، اما قطعا وجود آنها دائمی نیست و با توجه به الگوریتم های بروز شده گوگل که نسبت به رفتار کاربر حساسیت خاصی نشان میدهند، در آینده ای نزدیک این سایت ها را در نتایج نمیبینید.

به عنوان یک فرد مبتدی چطور سایتم را سئو کنم؟

خب، تا الان متوجه شدیم که سئو در سایت سکه ای 2 طرفه است ؛ یک طرف آن کاربر و یک طرف دیگرش موتور جستجو.
با علم به همه ی این نکات اکنون چطور سایتمان را سئو کنیم؟
اگر میخواهید سئو سایت را شروع کنید، در مرحله اول باید به سراغ فاکتورهای سئو داخلی بروید. سئو داخلی چه فاکتورهایی هستند؟ اگر بخواهیم به طور خلاصه عنوان کنیم، ابتدایی ترین عناصر در فاکتورهای سئو داخلی ، این موارد هستند:
سرعت مناسب: سرعت در یک وب سایت اولین موردی است که کاربر در سایت شما با آن روبرو میشود و البته تاثیر به شدت زیادی روی سئو دارد.
ظاهر سایت: سایت شما باید ظاهر مناسبی داشته باشد و کاربر از گردش میان صفحات آن خسته نشود.
تجربه کاربری: مخاطب نباید هنگام کار با سایت شما، با مشکلاتی مثل در دسترس نبودن صفحات مورد نظر ومطالب غیر مرتبط روبرو شود.
درک نحوه کار موتورهای جستجو و استفاده از این دانش برای بهبود نتایج SEO برای موفقیت سازمان شما بسیار مهم است.با روشهای زیر نتایج سئو سازمان خود را بهبود ببخشید.
 
 

پنج روش برای بهبود رتبه بندی سایت (SEO)

برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو SEO و مشاهده صعود رتبه های وب سایت به بالای نتایج موتور جستجو ، این پیشنهادات را دنبال کنید.
1. انتشار مطالب مرتبط (Publish Relevant Content)
محتوای با کیفیت ، قدم اول در رتبه بندی موتور جستجوگر شما است و هیچ جایگزینی برای محتوای عالی وجود ندارد. محتوای با کیفیتی که به طور خاص برای کاربر مورد نظر شما ایجاد شده است ، بازدید سایت را افزایش می دهد که باعث بهبود اعتبار و ارتباط سایت شما می شود. مهارت های خود را در نوشتن وب دقیق کنید و روی موارد ذیل بیشتر وقت بگذارید
. کلید واژه ها
. عبارات کلمه کلیدی چندگانه
. قرار دادن کلمات کلیدی
. محتوا
2. محتوای خود را به طور منظم به روز کنید (Update Your Content Regularly)
احتمالاً متوجه شده اید که موتورهای جستجو نسبت به محتوا کاملا حساس و دقیق عمل می کنند. محتوای به طور منظم به روز شده به عنوان یکی از بهترین شاخص های مرتبط بودن یک سایت مشاهده می شود ، بنابراین حتماً آن را تازه و بروز نگه دارید. محتوای خود را بر اساس یک برنامه مشخص حسابرسی کنید و در صورت لزوم به روزرسانی کنید.
 
3. فراداده (Metadata)
هنگام طراحی وب سایت خود ، هر صفحه شامل فاصله ای بین برچسب head> > برای درج فراداده یا اطلاعات مربوط به محتوای صفحه شما است. اگر سایت CMS دارید که در اصل توسط یک تیم حرفه ای وب تولید شده است که این داده ها را از قبل برای شما جمع می کند. با این حال ، برای شما مهم است که با تغییر مرور سایت خود ، Metadata را مرور و به روز کنید.موارد ذیل شامل بروز رسانی می شوند
. عنوان فراداده (Title Metadata)
. توضیحات فراداده (Description Metadata)
. کلمات کلیدی(Keyword Metadata)
4. یک سایت مناسب لینک داشته باشید (Have a link-worthy site)
بر ایجاد پیوندهای مرتبط در متن تمرکز کنید برای داشتن لینک های بهتر سعی کنید نام مقصد را بنویسید. مانند "اینجا را کلیک کنید" . از کلمات کلیدی استفاده کنید که باعث بهبود رتبه بندی موتور جستجوی شما و همچنین رتبه بندی صفحه ای می شود که به آن پیوند می دهید. همیشه با پیوند دادن کلمات کلیدی از پیوندهای توصیفی استفاده کنید - این نه تنها بهینه سازی موتور جستجو را بهبود می بخشد ، بلکه به خوانندگان شما ، از جمله افراد دارای معلولیت یا افرادی که از صفحه خوان استفاده می کنند ، ارزش افزوده دارد.
5- از برچسب های alt استفاده کنید (Use alt tags)
همیشه رسانه های تصویری و ویدئویی خود را با استفاده از برچسب های alt یا توصیف متن جایگزین توصیف کنید. آنها به موتورهای جستجو اجازه می دهند صفحه شما را پیدا کنند ، که بسیار مهم است ، به ویژه برای کسانی که از مرورگرهای فقط متنی یا صفحه خوان ها استفاده می کنند.

کلام آخر

مواردی مانند سئو سایت ، افزایش رتبه بندی و صعود به بالاترین نتایج جستجو در موتورهای جستجوگر برای شرکت مهندسی شبکه رسام دوراندیش، مانند سایر شرکتها یکی از مهمترین برنامه ها و دغدعه ها می باشد . امیدواریم این مطلب بتواند شما صاحبان مشاغل را با دنیای سئو بیشتر آشنا سازد تا به هنگام تصمیم گیری با این اندک آشنایی بهترین انتخاب را داشته باشید.