مرکز داده در مقابل اتاق سرور

مرکز داده در مقابل اتاق سرور

کدام یک برای کسب و کار شما بهتر و مناسبتر است؟

 
اتاق سرور ، اتاقی است که برای ذخیره ، تغذیه و بهره برداری از سرورهای رایانه و اجزای مرتبط با آنها استفاده می شود. این اتاق بخشی از یک مرکز داده است که به طور معمول چندین سرور فیزیکی را در فاکتورهای مختلف از جمله نصب شده بر روی رک یا ایستاده با هم قرار می دهد. یک مرکز داده ممکن است از چندین اتاق سرور تشکیل شده باشد که هر یک از آنها برای برنامه ها و خدمات جداگانه استفاده می شود.
 
مرکز داده (یا مراکز داده) امکاناتی متشکل از رایانه های شبکه ای و تجهیزات ذخیره سازی است که مشاغل و سازمان های دیگر برای سازماندهی ، پردازش ، ذخیره و انتشار مقادیر زیادی از داده ها از آن استفاده می کنند. یک کسب و کار معمولاً بسیار متکی به برنامه ها ، خدمات و داده های موجود در یک مرکز داده است ، و آن را به عنوان یک کانون و دارایی مهم برای کارهای روزمره در اختیار شما قرار می دهد. مراکز داده یک چیز واحد نیستند ، بلکه مجموعه ای از عناصر هستند. حداقل ، مراکز داده به عنوان مخازن اصلی انواع تجهیزات IT ، از جمله سرورها ، سیستم های ذخیره سازی ، سوئیچ های شبکه ، روترها و فایروال ها و همچنین کابل ها و رک های فیزیکی مورد استفاده برای سازماندهی و اتصال تجهیزات IT به کار می روند. یک مرکز داده همچنین باید شامل زیرساخت های کافی مانند توزیع برق و زیر سیستم های قدرت مکمل باشد. همچنین نیز شامل سوئیچینگ الکتریکی است. منبع تغذیه بدون وقفه؛ ژنراتور پشتیبان؛ سیستم های تهویه و خنک کننده مرکز داده ، مانند تنظیمات خنک کننده پشت سر هم و سیستم های تهویه مطبوع اتاق سرور؛ و تأمین مناسب برای اتصال حامل شبکه، همه اینها به یک مرکز فیزیکی با امنیت فیزیکی و متر مربع کافی برای نگهداری کل مجموعه زیرساخت ها و تجهیزات نیاز دارد.
 
در اوایل موج توسعه اینترنت ، سرورهای شرکتی معمولاً در محل خود شرکت قرار داشتند و هر کسب وکاری که به سرورهایی نیاز داشتند مجبور به سرمایه گذاری قابل توجهی بودند. سرورهای فیزیکی که در یک اتاق یا منطقه مخصوص در دفتر کار قراردارند ، به زیرساخت های شبکه ، سخت افزار و راه حل های نگهداری خاص خود نیاز دارند.
 
این منابع فشرده و گران هستند ، اما به لطف نوآوری در فن آوری ابری و در دسترس بودن روزافزون اتصال فیبر سریع ، گزینه های دیگری در سال های اخیر در دسترس مدیران کسب و کارها قرار گرفته است. اگرچه مسافت پیموده شده شما ممکن است با توجه به انتخاب صحیح متفاوت باشد ، اما ما می توانیم اطلاعاتی را در بحث مراکز داده و اتاق سرور در اختیار شما قرار دهیم.
 
(عکس : اتاق سرور شرکت ماکروسافت )
 

Data Center یا Server Room کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟؟؟

مراکز داده تجاری ، ساختمانهایی هستند که به مکانی برای ذخیره و پشتیبانی از مقدار زیادی سخت افزار سرور و تجهیزات شبکه اختصاص یافته اند. مکان در مراکز داده اغلب توسط چندین سازمان مشترک است. اتاق سرور اتاقی است که به طور خاص برای ذخیره سرورها در محل شما طراحی و اختصاص یافته است.
رهبران تجاری که می خواهند مسئولیت های مربوط به تهیه ، نگهداری و مقیاس پذیری سرور را بر عهده بگیرند اکنون می توانند به یک مرکز داده از راه دور اعتماد کنند. با این حال ، همین پیشرفت ها باعث شده اند که دسترسی به سرورهای سایت آسان تر و سبک تر باشد. بنابراین کدام راه حل برای شرکت شما بهتر است؟ چگونه باید تصمیم بگیرید که با سرویس مرکز داده یا یک اتاق سرور اختصاصی وضعیت بهتری دارید؟
مسلماً هر شرکتی نیازهای متفاوتی دارد و آنچه بهترین نتیجه را برای یک شرکت دارد ، لزوماً بهترین راه حل برای شرکت دیگر نخواهد بود. بیایید مزایا و معایب هر یک از روش ها را در نظر بگیریم تا بتوانید جوانب مثبت و منفی را بسنجید تا مناسبترین را برای شما تعیین کند.

مزایای اتاق های سرور در محل

حفظ امکانات سرور خود همه به این واقعیت برمی گردد که از آن شماست. همه مسئولیت ها به عهده شما است ، اما در عوض ، شما می توانید از تمام مزایای کنترل کامل بهره مند شوید. و می توانید از راهرو پایین بروید یا با آسانسور پایین بروید و سرورها را از نظر جسمی لمس کنید.
شما تنها مدیر تسهیلات خود خواهید بود و می توانید سیستم خود را با توجه به شرایط خود تغییر دهید تا هر نوع نیاز جابجایی ، از جمله گسترش با افزایش مقیاس تجارت را برآورده سازد. این نوع سفارشی سازی همه کاره به ویژه اگر سیستم شما به طور غیرمعمولی پیچیده ، بزرگ یا شامل بسیاری از برنامه های متنوع باشد ، می تواند بسیار مفید باشد.
شما همچنین می توانید امنیت خود را مدیریت کنید که باز هم به شما امکان می دهد سیستم خود را کنترل کنید به گونه ای که انتقال آن در خارج از سایت نمی تواند تأمین کند. و از آنجا که حملات DDoS در حال افزایش است ، دیگر نیازی نیست که برای محافظت از شبکه خود به شخص دیگری اعتماد کنید.
 

معایب اتاق سرور در محل

نگهداری اتاق سرور به خودی خود یک حجم کاری قابل توجهی نیاز دارد ، اگرچه این پارامتر حداقل کمترین اهمیت را دارد. ممکن است شما بخواهید تیم IT شما بر ابتکاراتی که مستقیماً با تجارت شما ارتباط دارند تمرکز کند ، اما هنگامی که آنها مجبور شوند وقت خود را صرف حفظ سلامت سرورها و زیرساخت های فیزیکی نیز کنند ، توجه آنها تقسیم خواهد شد.
هنگامی که داده های شما در یک مکان فیزیکی ذخیره می شوند ، پشتیبان گیری کم اثر است. در صورت سرقت ، آتش سوزی ، سیل یا فاجعه دیگر ، در نهایت می توانید همه چیز را از دست بدهید بدون اینکه هیچ احتیاجی به بهبودی داشته باشید.
علاوه بر این ، محلی بودن شبکه خود باعث گسترش کار در مکانهای جدید می شود. وقتی شعبه های جدیدی را باز می کنید ، باید به جای اینکه هر دو مکان به یک مرکز ارتباطی برای شبکه خارج از سایت متصل شوند ، راه حل های خوبی برای اتصال به دفتر مرکزی پیدا کنید ، این مورد در مراکز داده وجود دارد.
هنگامی که روی سرورها در سایت خود سرمایه گذاری می کنید ، این هزینه ها بسیار قابل توجه است. به طور کلی دشوار است که بدانید از شروع کار چقدر به ظرفیت برای رشد نیاز دارید. این بدان معناست که شما در پایان می توانید سیستمی را بخرید که یا قدرتمندتر از نیاز شما باشد و یا با گسترش داده های شما قادر به رشد نباشد.
 

مزایای مراکز داده

اگر شما در حال اداره یک تجارت کوچک هستید یا تازه شروع به کار خود کرده اید ، ممکن است در نگه داشتن سرورهای خود در یک مرکز داده ، جایی که قدرت خرید ترکیبی با سایر شرکت ها با بهره گیری از خدمات مشابه ، به شما کمک می کند تا هزینه های شما را کاهش دهد ، ارزش پیدا می کند.
با واگذاری مسئولیت های مربوط به نگهداری ، احتمال قطع شدن شبکه نیز بسیار کمتر است ، زیرا مراکز داده لزوماً از سیستم های پشتیبان اضافی برای دسترسی به شبکه ، برق و کنترل آب و هوا استفاده می کنند. حتی بسیاری از آنها ژنراتورهای پشتیبان خود را دارند ، این بدان معناست که در صورت قطع برق شبکه محلی ، آنها همچنان فعال و بدون تلاش اضافی از طرف شما کار می کنند.
بسته به ماهیت مرکز داده ، ممکن است شما توانایی تعیین زمان خرابی برنامه ریزی شده تعمیر و نگهداری خود را داشته باشید و یا نتوانید انتخاب کنید چه سخت افزاری برای سرور شما استفاده می شود. برای بسیاری از مشاغل ، مدل همسان سازی بسیار جذاب است ، زیرا به شما امکان می دهد سخت افزار خود را به امکانات مشترک برسانید و می توانید در هزینه های شما صرفه جویی کنید.
 

معایب مراکز داده

اگرچه بار مالی مربوط به زیرساخت ها و تعمیر و نگهداری برای یک سرور در محل می تواند قابل توجه باشد ، اما هزینه های اولیه شما برای انتقال به یک مرکز داده نیز می تواند بسیار شگفت آور باشد. به خصوص اگر مرکز داده همآهنگی را انتخاب کنید ، جایی که هم سخت افزار و هم نرم افزار تهیه می کنید ، ممکن است هزینه های زیادی در این زمینه وجود داشته باشد.
حتی اگر مرکز داده همه این منابع را فراهم کند ، احتمالاً مجبور به پرداخت سپرده اولیه و کارمزد منظم و ماهانه خواهید بود. توجه داشته باشید که با گذشت زمان ، ممکن است این هزینه ها بسیار ناچیز شود ، به خصوص در مقایسه با هزینه در حال انجام سرور داخلی.
هنگامی که سرور خود را از محل کار خود خارج می کنید ، درجه خاصی از نظارت و کنترل داخلی را از دست خواهید داد. اگر سرورهای خود را کاملاً برون سپاری کنید ، در نهایت برای نگهداری ، امنیت و به روز بودن کاملاً به مرکز داده وابسته هستید. این ممکن است به نفع شما باشد ، اما بسیاری ترجیح می دهند کمتر به اشخاص ثالث از راه دور وابسته باشند.
اکنون زمان تصمیم گیری در خصوص بهترین گزینه برای کسب و کار خود رسیده است.
وقتی صحبت از بحث مرکز داده در مقابل اتاق سرور می شود ، فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود که بسیاری از آنها به تنظیمات شخصی برمی گردند. بنابراین بهترین راه برای تصمیم گیری این است که با یک متخصص مشورت کنید که می تواند شما را در تعیین اینکه کدام یک از این گزینه ها پاسحگوی نیاز شما می باشد. ، خوشحال می شویم که آن شرکت مشاوره در خصوص طراحی اتاق سرور و یا مراکز داده ، ما باشیم، با ما تماس بگیرید.