چگونه مجازی سازی دسکتاپ(RDP) را با کمترین منابع سخت افزاری موجود راه اندازی کنیم ؟

چگونه مجازی سازی دسکتاپ(RDP) را با کمترین منابع سخت افزاری موجود راه اندازی کنیم ؟

تکنولوژی مجازی سازی دسکتاپ ، ناجی و عامل کاهش هزینه های ارتقاء سیستم های کامپیوتری تحت شبکه می باشدو مهم‌ترین امکاناتی است که می‌تواند در این سبک‌کاری جدید راه گشاوکاربردی باشد .

یکی ازپیشرفته ترین تکنولوژی هایی که در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد و از مهمترین و پر طرفدار ترین ها به حساب می آید مجازی سازی سرور و شبکه می باشد، بد نیست بدانید هر تکنولوژی که پا به دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات می گذارد اگر بخواهد جزء بهترین فناوری و در عین حال پر طرفدار و پرکاربرد ترین باشد باید در هزینه کسب کارها شاهد کاهش و صرفه جویی باشیم در این مقاله اینکه چگونه می توانیم با کمترین منابع سخت افزاری که در اختیار داریم بیشترین استفاده را برای دور کاری ببریم خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.
 
 
در کسب‌وکارهای امروزی دیگر مرزهای جغرافیایی و ساعات مختلف شبانه‌روز و سیستم کامپیوتری که در دسترس داریم نباید محدودیتی در تعامل و همکاری افراد و شرکت‌ها به وجود آورد، درنتیجه نیاز به ابزارهایی که این محدودیت‌های زمانی و مکانی را پشت سر بگذارد و امکان دسترسی سریع، راحت و امن به داده‌ها و برنامه‌های تحت شبکه موردنیاز برای پیشبرد بهتر کسب و کار را فراهم کند، بیش‌ از پیش حس می‌شود.
 
مدیران شرکت‌ها معتقدند پس از تجربه دورکاری کارمندان به‌واسطه شیوع اپیدمی کرونا، (چه این بیماری Covid-19ادامه پیدا کند و چه این محدودیت‌ها برای کار کردن از هر فضایی غیر از محل کار رفع شود) دورکاری به‌عنوان سبک جدیدی از کار کردن، در فرهنگ کاری سازمان‌ها و شرکت ها باقی خواهد ماند. درنتیجه مدیران از طریق مجازی‌سازی بخش‌های مورد نیاز ، برای دسترسی بدون محدودیت پرسنل به ابزارها ، برنامه ها ، داده‌ها و اطلاعات موردنیاز تلاش بیشتری خواهند کرد. دسکتاپ مجازی از مهم‌ترین امکاناتی است که می‌تواند در این سبک‌کاری جدید راه گشاوکاربردی باشد و دسترسی به امکانات کاری سازمان (محیط دسکتاپ کارمندان در محل کار) از طریق اینترنت را از هر مکان و بدون محدودیت در ابزارها فراهم کند.

امروزه ، بیش از هر زمان دیگری نیاز است ، که کارکنان و پرسنل بتوانند از هر کجا و در هر ساعت شبانه روز فعالیت کاری داشته باشند .اگر به تازگی مجبور شده اید از کارکنان خود بخواهید در خانه کار کنند ، باید زیر ساخت لازم و تجهیزات مورد نیاز را فراهم کنید. راه حل های فناوری مجازی سازی برای مشاغل کوچک و متوسط می تواند به شما در مدیریت حجم زیاد کار که برای راه اندازی مشاغل خود روی آن حساب می کنید کمک کند ، کار در خانه را برای کارکنان آسان کرده و با ایجاد فایل ها ، ایمیل و ابزارهای همکاری بهره وری را افزایش دهد.
مجازی سازی دسکتاپ چیست :
 مجازی سازی دسکتاپ یک فناوری مجازی سازی رومیزی است که در آن یک سیستم عامل ، معمولاً مایکروسافت ویندوز ، در مرکز داده اجرا و مدیریت می شود. تصویر دسکتاپ مجازی از طریق شبکه به سیستم کاربران منتقل می شود ، که به کاربر اجازه می دهد با سیستم عامل و برنامه های کاربردی نصب شده برروی سرور تعامل داشته باشد گویی نرم افزارها در حال اجرا در سیستم خود کاربر می باشند. سیستم مقصد ممکن است یک رایانه شخصی قدیمی ، یا دستگاه های زیرو کلاینت و تین کلاینت و یا یک دستگاه تلفن همراه باشد.
مزایای مجازی سازی دسکتاپ :
کاهش هزینه‌ها
استفاده از تمام توان سخت افزاری
افزایش امنیت
بدون محدودیت مکانی و زمانی
تسریع در رفع مشکل
نصب آسان نرم افزار
کاهش خرابی تجهیزات
پنل مدیریتی 
 
 ریموت دسکتاپ چیست؟
دسترسی به سیستم عامل رایانه مان از طریق اینترنت و راه دور به عنوان «Remote desktop» یا « ریموت دسکتاپ » شناخته می شود. با استفاده از این شیوه می توانیم از هر جایی که بخواهیم به رایانه خود متصل شده و اقدامات لازم بر روی آن را انجام دهیم. این شیوه به خصوص برای افرادی که با سرور کار می کنند می تواند گزینه بسیار مفیدی باشد. همچنین شرکت های نرم افزاری که می خواهند به مشتریان خودشان خدماتی را ارائه کنند که نیازمند دسترسی به رایانه مشتریان هستند نیز می توانند از این سرویس بهره ببرند.. با این سیستم امکان بررسی معایب نرم افزارها و همچنین انجام تنظیمات بر روی سیستم مشتریان به راحتی مقدور می شود.
آشنایی با مجازی سازی دسکتاپ با سرویس RDP
یکی از پروتکل‌های مجازی‌سازی دسکتاپ به نام Microsoft RDP نام دارد این پروتکل یکی از ساده‌ترین پروتکل‌های مجازی‌سازی دسکتاپ هست که ساخت کمپانی مایکروسافت است. قبل از اینکه به معرفی این پروتکل مجازی‌سازی بپردازیم باید بدانیم که اولاً مجازی‌سازی دسکتاپ چیست و چه مزایایی دارد سپس در مورد انواع پروتکل‌های مجازی‌سازی بدانیم .
سرویس ریموت از راه دورRDP 
بستر انتخابی برای ایجاد راه حل های مجازی سازی برای هر نیاز نهایی مشتری است ، از جمله ارائه برنامه های مجازی مجزا ، ارائه دسترسی ایمن به موبایل و دسکتاپ از راه دور و ارائه قابلیت نهایی به کاربران نهایی برای اجرای برنامه ها و دسکتاپ های خود از راه دور می باشد .
 
به این ترتیب دیگه نیازی به نصب نرم افزارهای سنگین و پیچیده بروی کلاینتها نداریم.
همینطور دیگه نیازی به صرف هزینه های سنگین بابت تهیه سخت افزارهای قوی برای کلاینتها نیست.از سیستم های قدیمی و یا تین کلاینتها ، زیرو کلاینتها براحتی میتوان جهت استفاده از سرویس ریموت دسکتاپ (دسکتاپ مجازی) استفاده کرد.
 
 علاوه بر اون به این دلیل که به جای نصب کردن نرم افزارهای مد نظر تو سیستم کلاینت ها، نرم افزارها رو فقط یکجا یعنی تو سرور نصب کردیم، مدیریت متمرکز و دقیقتری داریم.
و مهمتر از همه این است که برای مشاغل کوچک تا متوسط که توان خرید سرور با هزینه بالا را ندارند می توان از یک سیستم کامپیوتری با کانفیگ سخت افزاری مناسب به عنوان یک سرور جهت راه اندازی سرویس دسکتاپ مجازی و نرم افزارهای تحت شبکه استفاده کرد .
 
چرا شبکه رسام دوراندیش را برای مجازی سازی دسکتاپ انتخاب کنیم ؟
مجازی سازی دسکتاپ امری بسیار مهم، جهت نگه داری کیفیت و کارایی خدمات انجام شده است، چه بسا خدمات بی‌کیفیت باعث آزرده خاطر شدن کارفرما و پرسنل مجموعه می‌شود، ما به این موضوع کاملا آگاهیم و به همین دلیل پلن های مختلفی را برای پشتیبانی تقدیم شما می‌کنیم، تا با تضمین خدمات خود و پشتیبانی خدمات، حس رضایتمندی را در شما افزایش دهیم.
با پیگیری رضایت شما از نصب و راه اندازی بخشی از پشتیبانی ما انجام می‌شود.
پس از آن در صورت نارضایتی یا وجود مشکل، کارشناسان ما جهت عیب یابی اقدام خواهند کرد.