Thin Client یا Zero Client کدام برای شما مناسبتر است ؟

Thin Client یا Zero Client کدام برای شما مناسبتر است ؟

تین کلاینتها و زیرو کلاینتها شباهت های زیادی با هم دارند ، اما ویژگی های متمایز مهمی نیز وجود دارد. که به درک تفاوت بین این دو کمک می کند.

با نشان دادن تفاوت بین تین کلاینت و زیرو کلاینت امیدوارم که بهتر آن‌ها را تعریف کنیم. هر دو عامل و ابزارهای محاسبه هستند ، برای کاربردهای خاص طراحی شده‌اند، در حال حاضر به طور کلی با مجازی سازی دسکتاپ (VDI) و محیط میز کار میزبان (DaaS) مرتبط هستند ، اما آنها دارای ویژگی های مختلفی هستند که تشخیص آنها مهم است. در زیر ما به تفاوت های اصلی بین thin client و Zero Client خواهیم پرداخت.
  
تین کلاینت و زیرو کلاینتها شباهت های زیادی با هم دارند ، اما ویژگی های متمایز مهمی نیز وجود دارد. که به درک تفاوت بین این دو کمک می کند.
وقتی نوبت به تفاوت بین Thin Client و Zero Client می رسد ، تفاوت های کوچک به ذهن خطور می کند. به هر حال ، این دو دستگاه همچنین شباهت های زیادی با هم دارند. با این حال ، چندین ویژگی متمایز مهم وجود دارد.در این مقاله موارد ضروری را با یکدیگر مقایسه و بیان می کنیم.
 
Thin Client
تین کلاینت رایانه ای است که از منابع ذخیره شده در سرور مرکزی به جای هارد دیسک محلی استفاده می کند. تین کلاینت ها با اتصال از راه دور به یک محیط محاسباتی مبتنی بر سرور که بیشتر برنامه ها ، داده های حساس و حافظه در آن ذخیره شده است ، کار می کنند.
 
مزایای تین کلاینت چیست؟
Thin Client ها دارای مزایای زیادی هستند ، از جمله:
کاهش هزینه.
افزایش امنیت.
قابلیت کارایی بیشتر.
مقیاس پذیری.
 
موارد استفاده از Thin Client ها کجاست؟
به سه روش می توان از تین کلاینت استفاده کرد:
• shared services
• desktop virtualization
• browser based
 
Zero Client
زیرو کلاینت ، یک مدل محاسباتی مبتنی بر سرور است که در آن دستگاه محاسباتی کاربر نهایی هیچ ذخیره محلی ندارد. یک زیرو کلاینت را می توان با یک تین کلاینت که سیستم عامل و تنظیمات خاص پیکربندی هر دستگاه را در حافظه فلش حفظ می کند ، در تضاد قرار داد.
زیرو کلاینت یک جعبه کوچک است که برای اتصال صفحه کلید ، ماوس ، مانیتور و اتصال اترنت به یک سرور از راه دور کار می کند. سرور که میزبان سیستم عامل و برنامه های نرم افزاری است ، می تواند به صورت بی سیم یا با کابل قابل دسترسی باشد. Zero Client هااغلب در محیط زیرساخت دسکتاپ مجازی استفاده می شوند. این امر آنها را برای موقعیت های کاری از راه دور یا محیط های کاری توزیع شده ایده آل می کند.
 
مزایای زیرو کلاینت چیست ؟
تنظیم آسان و سرعت بالا.
زیرو کلاینتها فاقد سیستم عامل هستند و این امر باعث می شود تا کاربر قادر به بارگیری محلی اطلاعات نباشد ، به همین خاطر از امنیت بالایی برخوردار است.
ذخیره سازی.
پیکربندی و اتصال آسان.
کاهش مصرف برق
   
بالاخره این دو خیلی متفاوت نیستند
 تقاضا برای تحرک نیروی کار و توانایی همکاری از راه دور یا همان دورکاری باعث مهاجرت گسترده به فضای ابر شده است. با این وجود سازمان ها ضمن اطمینان از امنیت داده ها ، شبکه و سیستم ها ، همچنان می خواهند تجربه های کاربری با کیفیتی را ارائه دهند. این امر منجر به استفاده از Thin و Zero Clients ، رایانه های سبک وزن شد ، این دستگاه ها جایگزین سخت افزارهای دسکتاپ شدند. حال ، بیایید با یک یادداشت سازشی شروع به کار کنیم ، و به روش های مشابه Zero Client و Thin Client متمرکز شویم.
 
شباهت های اصلی عبارتند از:
• زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) ، فضاهای کاری و توان محاسباتی مستقر در سرورهای شبکه.
• تجربه محاسبات استاندارد و سازگار بر روی هر دسکتاپ ، لپ تاپ ، تبلت یا سایر دستگاه های تلفن همراه تا زمانی که کاربر به شبکه دسترسی داشته باشد
• امنیت پیشرفته ، آسیب پذیری در برابر ویروس / بدافزار کاهش یافته است.
• کاهش مصرف برق.
 
Thin Client ها به عنوان یک پایانه رایانه از راه دور ساخته شده اند. آنها هارد دیسک و قطعات متحرک کمتری نسبت به رایانه های شخصی سنتی دارند. با این وجود Zero Client فاقد سیستم عامل محلی ، هارد دیسک و قطعات متحرک هستند . در عوض ، سخت افزار اختصاصی رمزگشایی و پردازش های دیجیتالی پروتکل های PCoIP ، HDX یا RemoteFX VDI را انجام می دهند. این امر منجر به کارایی بیشتری نسبت به تین کلاینتها می شود. Zero Clients سریعتر راه اندازی می شود ، که می تواند بهره وری کاربر نهایی را افزایش دهد.
 
Thin Clients وZero Clients انواع مختلفی از اتصال دارند. در حالی که Thin Client شامل چندین نوع اتصال VDI و Microsoft RDPاست که با یک ابزار مرکزی مدیریت می شوند ، Zero Client با یک یا دو نوع اتصال (به طور معمول VMware یا Citrix) اجرا می شوند که می تواند به صورت مرکزی مدیریت شود (اگرچه این کار ضروری نیست). بنابراین ، این می تواند به معنای انعطاف پذیری بیشتر در سمت Thin Client باشد ، اما Zero Clients می تواند با یک پروتکل خاص در کارهای گرافیکی و ویدئویی قوی تری استفاده شوند.
 
در حالی که Thin Clients نسبت به کلاینت هایی که دارای حافظه ، فضای ذخیره سازی و قدرت کامپیوتر در رایانه های شخصی دسکتاپ هستند ، می توانند به روزرسانی های نرم افزاری کوچک و کم تکرار را داشته باشند ، اما آنها همچنان بیشتر و در مقیاس بزرگتر از Zero Clients به بروزرسانی نیاز دارند. پیکربندی برای Zero Client کوتاه و نسبتاً ساده است و به روزرسانی نرم افزار و نیازهای تعمیر و نگهداری آن حداقل است.
 
طراحی Thin Client برای تأمین نیازهای کاربر نهایی ، فقط به مدیر IT یا میزبان نیاز دارد تا برنامه های مناسب را نصب کند. بنابراین ، Thin Client تجربه کاملی از دسکتاپ را با مرورگرها ، سرویس گیرندگان ایمیل ، PDF خوانها و اتصال به برنامه های قدیمی سرویس گیرنده-سرور ارائه می دهد. از طرف دیگر ، Zero Client ها فقط به برنامه هایی که از سرور مرکز داده در دسترس آنها است دسترسی دارند.
 
دستگاه های Zero Client امنیت بیشتری دارند. از این گذشته ، هیچ سیستم عاملی برای آلوده کردن وجود ندارد و هیچ داده ای روی آن ذخیره نشده است. همچنین ، کاربران نهایی نمی توانند همان تهدید را با Client Zero داشته باشند زیرا آنها قادر به نصب نرم افزار غیر مجاز یا بالقوه آلوده نیستند ، نمی توانند به طور تصادفی پرونده های سیستم را حذف کنند یا داده های حساس را در درایوهای فلش کپی کنند. با کاهش چشمگیر خطر حمله ویروس یا بدافزار ، Zero Client همچنین می تواند از کار افتادن را کاهش دهد.
 
حال زمان یافتن بهترین راه حل است
انتخاب بین تین کلاینت و زیرو کلاینت کار سختی نیست. برای بحث در مورد نیازهای تجاری خود با یک متخصص تماس بگیرید. شرکت شبکه رسام دوراندیش می تواند اهداف تجاری شما را ارزیابی کرده و بهترین دستگاه ها را متناسب با اهداف سازمان شما توصیه کند.