مزایای استفاده از مجازی سازی دسکتاپ (Virtualization (VDI , RDP

مزایای استفاده از مجازی سازی دسکتاپ (Virtualization (VDI , RDP

دسکتاپ مجازی روشی سودمند و مفید برای کسب و کار شماست. برای مشاهده بخشی از مزایای آن با ما همراه باشید.

 
دسکتاپ مجازی در واقع انتقال مدیریت دسکتاپ از یک محیط محلی(کامپیوتر ، لپ تاپ و ...) به یک محیط مجازی است.
محیط مجازی محیطی است که سیستم عامل(OS) و برنامه ها در یک ماشین مجازی (VM) در یک سرور میزبانی می شوند. تصویر دسکتاپ توسط انواع مختلفی از دستگاه ها مانند رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها با هر مشخصات سخت افزاری و سرویس گیرنده های کوچک (تین کلاینت و زیرو کلاینت) و ... قابل دسترسی هستند.
مجازی سازی می تواند شیوه تجارت و کسب و کار شما را عمیقاً بهبود بخشد ، با ما همراه باشید تا چند مورد از مزیت های آن را با هم مرور کنیم.
این روزها با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی کاملاً مشهود است که کامپیوتر های شخصی دارای اشکالات متعددی از جمله نحوه مدیریت ، کنترل امنیت و منابع سخت افزاری محدود برای محاسبات مدرن امروزی هستند که مجازی سازی می تواند به بهبود آن ها کمک کند.
 

مزایای مجازی سازی که بر محیط تأثیر می گذارد    

1. قابلیت کنترل

از آنجا که مجازی سازی جایگزین رایانه های شخصی می شود مدیریت ، نگهداری و حفاظت از شبکه و اطلاعات بسیار آسان تر و مطمئن تر صورت میگیرد. از نرم افزار های مدیریت متمرکز استفاده می شود تا مدیران شبکه بتوانند دستگاه ها را تنها از یک سرور مرکزی کنترل و نگهداری کنند. به روزرسانی ها و حفظ امنیت به جای اینکه جداگانه بر روی هر سیستم انجام پذیر به صورت مرکزی مدیریت شود.
 

2. انعطاف پذیری

تعمیر، ارتقاء و نگهداری کامپیوتر ها یکی از چندین دغدغه مدیران است که میتواند باعث برور اختلال و کندی در کار کربران شود که با مجازی سازی دسکتاپ تمامی این مسائل به راحتی برطرف میشود.
ارتقاء عیب یابی، نصب و مواردی از این قبیل ، بدون مداخله کاربر انجام می شود و تداخلی در امور کاربران ایجاد نمی کند. کاربران در این روش به هیچ سخت افزار خاصی وابسته نیستند ، بنابراین اصلاحات سخت افزاری و نرم افزاری جدید می توانند در کمترین زمان انجام شود.
 

3. قابلیت دسترسی

اشتیاق کارمندان به کار در خانه بیشتر باعث دغدغه کارفرمایان در مورد نحوه دسترسی کارمندان به سرویس ها و نرم افزار های مورد نیاز و همچنین استفاده ، ذخیره و به اشراک گذاری اطلاعات در بستری امن و با سرعت بالا شده است.
قابلیت دسترسی کاربران از راه دور یک مزیت اصلی مجازی سازی است درست مثل اینکه در کنار هم نشسته اند. با مجازی سازی همه چیز در یک مکان و در سرور مرکزی مدیریت و محافظت میشود و مستقل از اینکه کاربران در یک دفتر کار (درست در کنار هم نشسته اند) یا در سراسر جهان در یک کشور دیگر حضور دارند میتوانند به راحتی و بی وقفه کار خود را انجام دهند. همچنین در همین حین سرپرستان فناوری اطلاعات می توانند امنیت را بهتر حفظ کنند مانند محافظت از پرونده ها در دانلود نامناسب ، یا به روزرسانی گسترده و ...
 
 

مزایای مجازی سازی برای افراد

4. تجربه کاربر

ترغیب کاربران رایانه های شخصی برای در نظر گرفتن یک محیط دسکتاپ مجازی با تمام مزایای آن ممکن است دشوار باشد ، اما هنگامی که آن را امتحان کردند سریع سازگار می شوند. البته به غیر از چند تفاوت در ورود به سیستم ، مجازی سازی دسکتاپ (آنچه کاربر می بیند) دقیقاً مانند یک تجربه دسکتاپ سنتی(رایانه های شخصی) به نظر می رسد. هنگام ورود به سیستم ، هر کاربر دسکتاپ شخصی خود را دقیقاً مانند معمول می بیند ، از جمله تنظیمات دلخواه مثل چیدمان صفحه ، تصویر زمینه ، فونت و ... . جالب اینجاست که کاربر اکنون می تواند همین دسکتاپ را در هر مکانی - بدون توجه به دستگاه سخت افزاری – در دسترس داشته باشد.
  

5. افزایش بهره وری  

با مجازی سازی بازدهی کارمندان تا حد زیادی افزایش می یابد. از جنبه فناوری اطلاعات ، یکی از مزایای مجازی سازی در اینجا این است که سرپرستان شبکه می توانند روی اقدامات دیگری تمرکز کنند زیرا مدیریت و نگهداری همه کاربران متمرکز و روی یک یا چند سرور است و تغییرات و بروزرسانی ها به صورت گروهی و حتی بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می شود و همین امر باعث افزایش سرعت و بازدهی میشود و سرپرستان شبکه زمان بیشتری برای ارتقاء و بهبود شبکه شما خواهند داشت.
گاهی سیستم ها دچار خرابی های سخت افزاری یا آلودگی های نرم افزاری میشوند که میتواند باعث اختلال در انجام کار و متوقف شدن آن شود ولی از مزایای مجازی سازی این است که نیازی به منتظر ماندن برای برطرف کردن مشکل نیست زیرا میتوان یک دسکتاپ مجازی دیگر در اختیار کاربر قرار گیرد تا سرپرست شبکه موارد به وجود آمده را برطرف کند.
 

6. امنیت و پشتیبان گیری

همانطور که قبلاً ذکر شد ، داده ها کاملاً متمرکز هستند بنابر این از امنیت و حفاظت بیشتری برخوردار است زیرا در یک مکان قرار دارند. این امر به طور قابل توجهی احتمال اشتراک ویروس ها یا دسترسی غیر مجاز کاربران به داده ها و اطلاعات را کاهش میدهد. بعلاوه ، اگر روشهای صحیحی برای تهیه نسخه پشتیبانی یا به اصطلاح بکاپ گیری اطلاعات وجود داشته باشد جای هیچ نگرانی و خطایی برای از دست رفتن اطلاعات وجود نخواهد داشت مخصوصا اگر به روش اصولی و مرتب بکاپ گیری شود.
 
 

مزایای مجازی سازی بر روی هزینه ها  

7. صرفه جویی در هزینه

ما در حال حاضر به برخی از مزایای صرفه جویی در هزینه با مجازی سازی در این مسیر اشاره کرده ایم ، اما فقط برای یک جمع بندی کلی در مجازی سازی صرفه جویی در هزینه به دلیل صرفه جویی در وقت ، انرژی و تلاش است. همه چیز با کارآیی بیشتر و با خیال راحت تری اجرا می شود. منابع سخت افزاری کمتری مورد نیاز است و سرعت عیب یابی افزایش می یابد. بنابراین ، بهره وری از هر جهت افزایش می یابد ، در حالی که هزینه ها کاهش می یابد. به عنوان یک سرمایه گذاری طولانی مدت ، مجازی سازی به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی و برق به دلیل استفاده از یک منبع سیستمی ، به جای یک سیستم مجزا برای هر شخص و این واقعیت که سخت افزار سرور طبیعتاً بیش از یک رایانه رایانه عمر می کند و از قیمت بسیار پایین تری برخوردار است ، می تواند هزینه کمتری داشته باشد. بعلاوه ، با داشتن نرم افزار مدیریت متمرکز مناسب ، در مجوزهای نامحدود میتوان با توجه به نیاز کارفرما شخصی سازی های بیشماری را اعمال کرد.
 

8. صرفه جویی در انرژی

قسمت انتهایی کار با مجازی سازی می تواند با مزایای مناسب آن در صرفه جویی انرژی اشاره کرد. دسکتاپ های سنتی (رایانه های شخصی) انرژی زیادی مصرف می کنند ، گرمای زیادی تولید می کنند و همچنین سر و صدای قابل توجهی دارند. همچنین برای خنک نگه داشتن تمامی این سخت افزار ها منابع خنک کننده بسیاری مورد استفاده قرار میگیرد. همه ی این ها باعث مصرف انرژی زیاد و دربرداشتن هزینه خواهد بود.
با مجازی سازی به شکل قابل توجهی مصرف انرژی کاهش یافته و ثمره این کاهش مصرف حفظ منابع و همچنین پایین آمدن هزینه ها خواهد بود.
 

9. صرفه جویی در منابع

مدیریت متمرکز آسان که قبلاً به آن اشاره کردیم را به خاطر دارید؟ فقط برای تکرار ، مزایای مجازی سازی به این است که متخصصان فناوری اطلاعات دیگر برای نگهداری فیزیکی و یا عیب یابی رایانه های شخصی دیگر مجبور نیستند در ایستگاه های کاری جداگانه در محل حضور داشته باشند. این امر علاوه بر آزاد سازی منابع ارزشمند مانند پرسنل فناوری اطلاعات ، موجب کاهش زمان و افزایش کارایی نیز می شود.
 
 

مزایای مجازی سازی که بر روی دسکتاپ تأثیر می گذارد

10. تصویر و صفحه نمایش

با یک زیرساخت دسکتاپ مجازی مناسب ، می توان از تصویر با کیفیت بهتری برای دسکتاپ استفاده کرد. مزیت مجازی سازی از امکان ایجاد و استفاده از یک تصویر برای چندین میز کار چیزی است که متخصصان فناوری اطلاعات از طریق نرم افزارهای مدیریت خود میتوانند آن را با توجه به نیاز مجموعه و کارفرما شخصی سازی نمایند.
 

11. گرافیک

روزهایی که گرافیک و مجازی سازی مسئله ساز بودند ، گذشته است. قابلیت های گرافیکی با مجازی سازی بهتر از همیشه شده و به پیشرفت خود از کاربری ساده به کاربری قدرتمند ادامه می دهد. مجازی سازی در قالب یک پلتفرم و پروتکل با کیفیت مناسب و دقیق تصویر و رنگ برای کاربران امروز وجود دارد. مجازی سازی به طور مداوم بهبود می یابند تا نیازهای خواسته شده برای کاربران گرافیکی را برآورده کند.
 

12. دسترسی آسان در همه جا

با استفاده از مدیریت مجازی سازی ، می توانید دسکتاپ را با سطوح مختلف دسترسی ، تنظیم و ارائه کرد. کاربران می توانند بدون نگرانی در مورد آنچه که باید یا نباید مورد استفاده قرار گیرند ، از طریق هر دستگاه سخت افزاری به دسکتاپ خود دسترسی پیدا کنند. یکی دیگر از مزایای مهم مجازی سازی این است که میتوان محتوای متنی یا تصویری را در دسترس همه یا عده ای از کاربران قرار داد.
 
 
 

مزایای مجازی سازی با شبکه رسام دوراندیش

شرکت شبکه رسام دوراندیش پیشرو در زمینه مجازی سازی همراه با نیروهای متخصص و با سابقه در این زمینه یک تجربه جدید توأم با تکنولوژی روز دنیا را در اختیار شما قرار دهد.
شرکت شبکه رسام دور اندیش امکان راه اندازی مجازی سازی دسکتاپ با توجه به نیاز شما از تامین تا پیاده سازی و همچنین پشتیبانی را دارد فقط کافیست تا با شماره ‌های شرکت تماس بگیرید و درخواست خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید تا حسی نو را تجربه کنید.
برای دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
 
 
 
• مجازی سازی با RDP
• مجازی سازی با VDI
• مجازی سازی سرور
• مجازی سازی سیستم عامل
• مجازی سازی دسکتاپ
• مجازی سازی برنامه
• مجازی سازی سخت افزار
• مجازی سازی شبکه
• مجازی سازی ذخیره سازی