تردز در سرازیری؛ تعداد کاربران فعال ۸۲ درصد افت کرد

تردز در سرازیری؛ تعداد کاربران فعال ۸۲ درصد افت کرد

در طی یک ماه گذشته، Threads متا 82٪ از کاربران فعال را از دست می دهد

طبق گزارش SimilarWeb و Sensor Tower، Threads، رقیب توییتر متا، در یک ماه پس از راه‌اندازی خود شاهد کاهش شدید تعامل کاربران بود، به طوری که کاربران فعال با کاهش ۸۲ درصدی به تنها ۸ میلیون نفر در روز از این برنامه استفاده می‌کردند.

 

به گزارش سی ان ان، داده ها نشان می دهد که کاربران فعال Threads از روز پس از انتشار این برنامه، زمانی که به اوج 44 میلیون نفر رسید، به این میزان کم نبوده اند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، Threads را در 5 جولای برای رقیب توییتر، که اکنون با نام X شناخته می شود، راه اندازی کرد.

 

Threads در عرض پنج روز پس از راه‌اندازی به ۱۰۰ میلیون ثبت‌نام رسید و به سریع‌ترین برنامه در حال رشد در تاریخ اینترنت تبدیل شد. اما از آن زمان تا کنون سراشیبی بوده است. تخمین‌های صنعت نشان می‌دهد که این اپلیکیشن در جذب کاربران با مشکل مواجه است.

طبق گفته Sensor Tower، تعداد دفعاتی که افراد Threads را باز می‌کنند و زمانی که روی این اپلیکیشن صرف می‌کنند، از زمان راه‌اندازی آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در روزی که متا از Threads رونمایی کرد، کاربران برنامه را 14 بار باز کردند و به طور متوسط 19 دقیقه را صرف آن کردند.

 

این کاهش نشان می‌دهد که ممکن است Threads برای برآورده کردن انتظارات کاربر مشکل داشته باشد. داده های SimilarWeb همچنین نشان می دهد که Threads در حال کاهش است. کاربران فعال روزانه این اپلیکیشن در 7 ژانویه، دو روز پس از راه‌اندازی، به بالاترین میزان 49 میلیون نفر رسیدند، اما در 29 جولای به 11 میلیون نفر رسید.

 

دیوید کار، مدیر ارشد بینش در SimilarWeb، گفت Threads شدیدترین کاهش خود را در دو هفته پس از راه اندازی خود تجربه کرد - و این روند همچنان ادامه دارد. Sensor Tower نشان داد که تعداد کاربران فعال Threads همچنان با نرخی حدود 1% در روز کاهش می‌یابد.

 

مارک زاکربرگ معتقد است که این اپلیکیشن در نهایت شکوفا خواهد شد. مدیرعامل شرکت طی تماسی در ماه جولای، گفت: «ما شاهد رشد بی‌سابقه‌ای بودیم و مهم‌تر از آن، می‌بینیم که روزانه افراد بیشتری نسبت به آنچه انتظار داشتم بازمی‌گردند».