12 مزیت VoIP برای کسب و کار شما

12 مزیت VoIP برای کسب و کار شما

با فناوری VoIP کسب و کار خود را بهینه و بازدهی کار را بالا ببرید. در ادامه بخشی از مزایای VoIP را مشاهده میکنید...


 
VoIP مزایای بسیار زیادی نسبت به سیستم های تلفنی سنتی دارد. تجارت ها با اجرای این فناوری پیشرفته ارتباطات بسیار سود خواهند برد. در ادامه مطلب بسیار آسان و مختصر از مزایای Voip با شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید...

1. کاهش هزینه

صرفه جوی در هزینه یکی از مزایای اصلی VoIP است که در واقع هر کسب و کار و کاری می تواند قدردان آن باشد. به دلیل استفاده از کابل شبکه در این روش بجای کابل مجزا برای تلفن هزینه کابل کشی شما کاهش یافته ، در این روش میتوان از نرم افزار های voip در بستر کامپیوتر یا موبایل استفاده و باعث کاهش هزینه خرید تلفن شود و همچنین بخش عمده ای از این کاهش هزینه بر روی قبض تلفن شما خواهد بود.
درVoip تماس بین شعب رایگان و بدون هزینه خواهد بود که باعث هزینه چشمگیری خواهد بود.
در ادامه از دیگر مزایای Voip در کاهش هزینه که کمتر کسی به آن میپردازد اشاره کرده ایم .
به دلیل امکانات بسیار زیاد VoIP از قبیل انتقال تماس، انتظار مکالمه، ایجاد کنفرانس و تماس ویدیویی است که میتوان به دورکاری و استفاده بهتر از محیط کار اشاره کرد و همچنین Voip به دلیل شخصی سازی بسیار بالا ، ضبط کردن یک پیام و هدایت کردن مخاطبان به بخش موردنظر که در قسمت منشی آن با توجه به نیازمان میتوان تعریف کرد ، باعث صرفه جویی در منابع انسانی و همچنین بالا بردن سرعت و دقت خواهد شد.

2. تماس های کنفرانسی بدون هزینه اضافی
سیستم های تلفنی معمولی امکان کنفرانس صوتی را فراهم میکند اما هزینه اضافی را در بر خواهد داشت. اما در Voip بدون نیاز به خطوط تلفن اختصاصی و پرداخت هزینه ی اضافی تماس کنفرانسی برقرار کنید.
اما نکته مهم و اصلی در استفاده از Voip برقراری کنفرانس های ویدیویی به آسانی و بدون پرداخت هزینه اضافی میباشد.

3. دسترسی جهانی

این ویژگی یکی از مزایای مهم VoIP است. در فناوری VoIP تنها کافی است یک ارتباط شبکه ای بین گوشی تلفن و سرور تلفنی وجود داشته باشد. مهم نیست این ارتباط در سوی دیگری از دنیا باشد و یا اینکه در اتاق سرور قرار گرفته باشد. در هر دو صورت کاربران یک شماره داخلی خواهند داشت و از یک امکانات استفاده می کنند.

4. استفاده بهتر از پهنای باند

از مزایای ناشناخته VoIP این است که اگر از پهنای باند استفاده نکنید آن را اشغال نمیکند.
اینجا منظور از استفاده نکردن از پهنای باند این است که عموما در مکالمه ها یک نفر گوینده و دیگری شنونده است. در این هر کدام از خط تلفن فقط 50 درصد از خط شما مورد استفاده قرار نمیگیرد.
Voip پهنای باند استفاده نشده را در اختیار شما قرار میدهد ولی در سیستم تلفن های قدیمی این پهنای باند هدر میرود. علاوه در اختیار گذاشتن پهنای باند استفاده نشده در Voip با فشرده سازی پهنای باند بیشتری را در اختیار شما خواهد گذاشت.

5. ویژگی های اضافی گسترده

سیستم VoIP دارای ویژگی های گسترده ای است که بهره وری کسب و کار شما را بالا خواهد برد در ادامه تیتر وار به برخی از این ویژگی ها میپردازیم.
- امکان ارائه شماره تلفن های داخلی به تعداد بالا
- شناسه تماس گیرنده
- لیست تماس
- امکان دریافت پیام صوتی
- ضبط مکالمات
- تلفن های نرم افزاری
- تعریف گروه بندی برای هدایت تماس گیرنده به بخش خاص (IVR)
- صف انتظار
- گزارش گیری
- تنظیم ساعت اداری و پخش پاسخگوی صوتی متفاوت برای بعد از ساعت کاری
و خیلی امکانات بیشتر که از تمام این ویژگی ها میتوان به روش های پیچیده تری برای بهره وری بهتر کسب و کار شما استفاده کرد.

6. انعطاف پذیری

انعطاف پذیر بودن شبکه های VoIP از جمله مواردی است که باعث سهولت کاری شما خواهد شد.
شبکه های VoIP برخلاف شبکه های سنتی درصورت جابجایی کاربر نیاز به جابجایی کابل ندارد به دلیل اینکه VoIP مبتنی بر IP است تنها کافیست کاربر، تلفن خود را جابجا کند و همچنین اضافه کردن کاربر نیازی به کابل کشی مجدد ندارد نخواهد داشت.

7. فکس با کاربری ساده

از ویژگی های جذاب و کاربردی VoIP ارسال و دریافت فکس مستقل از دستگاه های فکس است که علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه های شما خواهد شد کاربری آن بسیار راحت ، ایمن تر و ساده تر خواهد شد.

8. مستقل از مکان

مزیت بزرگ دیگر VoIP که میتواند کاربرد زیادی برای داشته باشد مستقل از مکان بودن آن است.
در صورت داشتن امکانات ارتباطی و اینترنتی مناسب میتوانید در هر مکانی تماس های گرفته شده خود را پاسخ دهید و یا تماس برقرار کنید.

9. بسیار قابل اعتماد برای کسب و کار شما

امنیت و نگهداری شبکه های VoIP به دلیل رمز نگاری و فشرده سازی ، بسیار آسان تر و کاربردی شده است.
با شبکه VoIP دیگر نگرانی برای خرابی سیستم یا تلفن و مواردی از این قبیل که کسب و کار شما را مختل میکند نباشید. زیرا با خدماتی که VoIP ارائه میدهد شما میتوانید تماس های خود را بر روی تلفن همراه و دیگر دستگاه های مرتبط دریافت کنید و از توقف کسب و کار خود جلوگیری کنید.

10. سهولت نصب ، پیکربندی ، نگهداری

یکی دیگر از مزایای VoIP این است که نصب تلفن های IP بسیار ساده است و تنها پس از تعریف داخلی مورد نظر در شبکه کافی است تلفن خود را با کابل به شبکه خود متصل کنید و دیگر نیازی به کابل کشی مجزا ندارید.
همچنین هزینه پایین راه اندازی، پیکر بندی و نگهداری نسب به روش های سنتی از مزایای این سیستم سودمند میباشد.

11. تهیه گزارشات حرفه ای

شما میتوانید از سیستم گزارش گیری VoIP در بررسی کسب و کار خود استفاده نمایید، به عنوان مثال شما میتوانید کارکرد دقیق شامل ، زمان مکالمه شماره هایی که با آنها تماس گرفته اید پرسنل را به صورت مجزا بررسی و در بهبود کسب و کار خود استفاده کنید.
 

12. ادغام آسان با سایر سیستم های تجاری

کسب و کار شما به احتمال زیاد از سیستم ها و فن آوری های مختلف استفاده می کنید.
سیستم VoIP راه کاری ایده آل برای بالا بردن کیفیت سرویس دهی می باشد. شما به راحتی میتوانید اتومایسون، وب سایت، outlook و... را با سیستم VoIP همگام سازی کنید همچنین میتوانید سوابق مشتری را در هنگام تماس مشاهده و در پیگیری تلفنی خود را کمتر درگیر کنید.
همانطور که مشاهده کردید ، سیستم های VoIP مزایای بسیار دارد. مشاغل پیشرفته در سراسر جهان از فناوری VoIP به دلیل قدرت بالا این سیستم استقبال کرده و این سیستم مزایای رقابتی بیشماری در مقابل سایر پلتفرم ها دارد.
 
 
شرکت شبکه رسام دوراندیش با سابقه بسیار در این زمینه و بهره مندی از پرسنل متخصص توانایی ارائه خدمات مبتنی بر VoIP و راه اندازی آن بر اساس نیاز شما را دارا میباشد.