خدمات نگهداری و پشتیبانی دوربین مدار بسته چیست ؟

خدمات نگهداری و پشتیبانی دوربین مدار بسته چیست ؟

تعمیر و نگهداری دوربین مدار بسته یک سرویس پیشگیرانه برای اطمینان از عملکرد تجهیزات نظارت و کاهش احتمال خرابی است. برای حفظ اثربخشی سیستم دوربین مدار بسته خود ، باید یک برنامه نگهداری داشته باشید.

سرویس و نگهداری دوربین مدار بسته چیست ؟ 

نگهداری و تعمیرات سیستم دوربین مداربسته مجموعه ای از فعالیتها و عملکرد ها است که هر کدام با توجه به تعاریف خود ، ماموریت عملیاتی نگاه داشتن دستگاه ها ، دوربین ها و تجهیزات سیستم دوربین مدار بسته را دارند که باعث می گردند قابلیت عملیاتی آنها حفظ شود. 

امروزه نگهداری و تعمیرات یک دستگاه یعنی: طرح ریزی و انجام فعالیت هایی بر روی تجهیزات که باعث عملکرد مستمر تجهیز برای حفاظت دائم و نظارت با کیفیت را مهیا سازد.

همان طور که میدانید اگر بهترین و گران ترین سیستم حفاظتی راخریداری کنید ولی سرویس به موقع و اصولی مطابق با استانداردهای روز را انجام ندهید اینجاست که این بهترین به بدترین تبدیل شده و تعدد خرابی محصول خریداری شده شما را شدیداً کلافه و پشیمان می کند. با کمی دور اندیشی و مدیریت صحیح پی می بریم که انجام  سرویس دوره ای منظم و اصولی دست کمی از خرید محصول خوب و حرفه ایی ندارد. این تفکر اشتباهی است که امر سرویس و نگهداری را هزینه تلقی کنیم. اگر انجام سرویس و نگهداری سیستم های حفاظتی و امنیتی به موقع و در زمان خود و توسط افراد متخصص انجام شود عمر مفید سیستم های نصب شده افزایش می یابد.

پیشگیری بهتر از درمان است ، همیشه بهتر است که به طور مکرر بر عملکرد صحیح دوربین ها نظارت کنید.  تعمیر و نگهداری دوربین مدار بسته یک سرویس پیشگیرانه برای اطمینان از عملکرد تجهیزات نظارت و کاهش احتمال خرابی است. برای حفظ اثربخشی سیستم دوربین مدار بسته خود ، باید یک برنامه نگهداری داشته باشید.

اهمیت نگهداری دوربین مداربسته چیست ؟

یک عنصر مهم که همه مشاغل باید در آن سرمایه گذاری کنند نصب و راه اندازی یک سیستم CCTV مؤثر و کارآمد است. سیستم دوربین مداربسته از امنیت تجاری ساختمانهای شما و ایمنی شخصی کارمندان مجموعه شما محافظت می کنند ، که هر دو برای یک کارفرما بسیار ارزشمند هستند.

با این حال ، مهم است که همیشه این مهم را به یاد داشته باشید که غفلت در تعمیر و نگهداری درست و منظم از سیستم دوربین مدار بسته شما می تواند آن را بی فایده کند. به همین دلیل ما در این مقاله ساده به بررسی مزایا و اهمیت داشتن قرارداد پشتیبانی و نگهداری دوربین مدار بسته و دلیل این امر برای تجارت شما می پردازیم.

چرا دوربین مدار بسته برای یک تجارت مفید است؟

طیف وسیعی از مزایای یک سیستم دوربین مدار بسته که به درستی نصب و نگهداری می شود وجود دارد. بعضی اوقات فقط وجود دوربین های مدار بسته که در اطراف یک محل قرار دارند ، برای ایجاد ترس  سارقان کافی است. حضور ساده آنها یک بازدارندگی عالی است و همچنین باعث می شود که کارمندان شما در طول روز کاری خود احساس محافظت کنند.

اگر سیستم دوربین مداربسته به درستی نصب و تنظیم شوند ، شبکه ی دوربین مدار بسته ای با قابلیت غیرقابل نفوذ بودن خواهید داشت که دور زدن آن تقریباً غیرممکن است. شرکت های ارائه دهنده خدمات نصب و نگهداری دوربین های  مداربسته حرفه ای مشاوره در مورد مناسب ترین نوع راه اندازی دوربین ها و خدمات پس از فروش با مزایایی که گفته شد ارائه می دهند.برای پشتیبانی  نصب دوربین های مداربسته یک پروژه نیاز به عقد قرارداد پشتیبانی دوربین مداربسته می باشد. با امضای قرارداد پشتیبانی هم پیمانکار متعهد به کار میشود و همچنین کارفرما نسبت به عملیاتی که مجری انجام می دهد آگاه خواهد شد.

سیستم های دوربین مدار بسته شامل اجزا مختلف و متعددی می شوند که کارکرد صحیح هر جزئ برای یکپارچگی سیستم لازم است . سیستم های دوربین مدار بسته بزرگ و متوسط برای کمتر شدن هزینه تعمیرات و جلوگیری از خسارات احتمالی نیاز به یک برنامه منظم جهت پشتیبانی , نگهداری و بررسی سلامت اجزاء مختلف دارند.

اولین اقدام برای تامین امنیت محل کار یا منازل انتخاب دوربین مداربسته مناسب است. دوربین‌های مداربسته تنوع زیادی دارند و از قابلیت‌های مختلفی برخوردارند. شرکتها ، سازمانها ، ارگانها و فروشگاه ها پس از خرید و نصب و راه اندازی دوربین مداربسته، نیاز به پشتیبانی دارند. در دوربین‌های ‌مداربسته اگر یک جز یا قسمتی از دوربین به مشکل بخورد، روند ضبط تصاویر مختل می‌شود. با داشتن قرارداد پشتیبانی و تعمیر، می‌توان از هزینه های خرابی دوربین و تعمیر کلی آن پیشگیری کرد. 

مزایای انجام سرویس و نگهداری دوره ای دوربین داربسته چیست ؟ 

1 .کاهش میزان خرابی

2 .کاهش ضریب نفوذ و ریسک

3 .افزایش عمر تجهیزات

4 .کاهش زمان و نفر ساعت برای ساماندهی مجدد

5 .به حداقل رساندن هزینه تعمیرات

6 .در دسترس بودن تجهیزات به هنگام ضرورت و لزوم مانند : اغتشاش،خرابکاری،حوادث احتمالی و...

7 .افزایش بهره وری سیستم های نصب شده 

8 .به خدمت گرفتن نیروی انسانی کمتر

9 .آگاهی از صحت عمل کرد سیستم به هنگام نیاز

10 .افزایش عکس العمل سریع به هنگام خطر

11 .مقابله صحیح با خطر

12 .افزایش ضریب امنیت

قرارداد پشتیبانی ، نگهداری و سرویس دوره ای دوربین مداربسته شامل موارد ذیل می باشد:

1. بررسی عملکرد صحیح و سرویس سخت افزاری و نرم افزاری تمام تجهیزات کنترلی  شامل : DVR ، NVR ، کنترل عملکرد فن های DVR یا  NVR ، کنترل  مانیتورها ، میکروفنها ، بلندگوها و اپگرید Frimware تجهیزات 

2. کنترل وضعیت هاردها و تجهیزات ذخیره ساز تصاویر

3. بررسی عملکرد صحیح نرم افزارهای سروری ضبط تصاویر مانند: Digifort  و Millestone

4. بررسی عملکرد و سرویس سخت افزاری و نرم افزاری دوربین  شامل : تمیز کردن دوربین و لنز  و Upgrade نمودن Frimware  های مربوطه

5. بررسی عملکرد و سرویس سخت افزاری آداپتورها ، منبع تغذیه و لینک POE

6. بررسی عملکرد و وضعیت UPS و برق رسانی به سیستم ، کنترل باطری های UPS به لحاظ برق دهی

7. بررسی عملکرد کلیه اجزای اصلی سیستم و اتصالات ، کابلها ، کنترل جک ها و پورت های ارتباطی  ، کنترل زیر ساخت Passive

8. بررسی عملکرد و سرویس نرم افزارهای انتقال تصاویر داخلی و اینترنتی  

9. بررسی عملکرد و سرویس تجهیزات رادیویی و سوییچ ها ، کنترل Port های سوییچ

10. PM  کردن دوره ایی تجهیزات سخت افزاری و کنترلی ، نظافت ظاهری و غبار روبی تمام تجهیزات و ادوات سیستم مداربسته

11. بررسی و چک کردن وضعیت Record دستگاه ها و تهیه بکاپ از تصاویر در صورت نیاز

12. بررسی وضعیت کیفیت ضبط تصاویر در حالت های روز و شب و Motion 

13. تهیه شناسنامه ، مستندات ، نقشه و لیبل گذاری روی تجهیزات دوربین مداربسته و شبکه مربوطه ، کنترل Label گذاری متناسب با چیدمان تصاویر بر روی نرم افزار مانیتورینگ

14. کنترل جانمایی محل نصب دوربین ها و زاویه دید آنها. کنترل فکوس بودن دوربین ها. کنترل همپوشانی محل نصب دوربین ها

15. کنترل چیدمان رکها   ، نظافت و غبار روبی رکها 

16. آموزش به نمایندگان کارفرما (شناخت سخت افزار ، نرم افزارها و همین طور کار با آنها)

سرویس و نگهداری پیشگیرانه دوربین مداربسته یا PM چیست؟

سرویس و نگهداری پیشگیرانه به فرایند نگهداری سیستم امنیتی گفته می‌شود که به صورت مرتب ودوره ایی انجام شده و هدف آن کاهش احتمال رخداد خرابی یا از کارافتادگی می‌باشد. سرویس و نگهداری پیشگیرانه در هنگامی که تجهیزات هنوز در حال کردن هستند انجام می‌شود، نه پس از خرابی آنها پس هدف آن جلوگیری از خرابی‌های ناگهانی است.

چگونه با نگهداری پیشگیرانه زمان خرابی و از کارافتادگی شبکه را کاهش دهیم؟

صرف نظر از آنکه شما چه مقدار هزینه و زمان برای پیاده‌سازی سیستم دوربین مدار بسته ، و به طور کلی دارایی‌های سازمان، گذاشته‌اید، سیستم های امنیتی شبکه و الکترونیکی ممکن است دچار قطعی شود، کامپیوترها , دوربینها و دستگاه های ضبط تصاویر ممکن است از کار بیافتند، سرورها ممکن است آفلاین شوند. این رخدادهای نامطلوب ممکن است در هر زمانی رخ دهند، حتی زمانی که شبکه در ظاهر در بهترین شرایط ممکن است. حجم قابل توجهی از این خرابی‌ها را می‌توان با اتخاذ رویکرد سرویس و نگهداری پیشگیرانه کاهش داد.

برای بهره بردن از یک سیستم امنیتی و نظارتی دقیق , با کیفیت و دائمی عقد قرارداد تعمیرات و نگهداری برای سازمان ها, کارخانه ها , فروشگاه ها و … یک ضرورت است . شرکت شبکه رسام دوراندیش  با سالها تجربه در زمینه طراحی , تامین تجهیزات , اجرا و نگهداری سیستم های هوشمند دوربین مدار بسته برای سازمان ها , ارگان ها , بیمارستان ها , هتل ها , مراکز تجاری , انبار ها , کارخانه ها و … می تواند بهترین مشاور شما در این زمینه باشد. همچنین در صورتی که قصد خرید و نصب سیستم دوربین مداربسته یا به فکر عقد قرارداد سرویس و نگهداری سیستم دوربین مداربسته مجموعه خود هستید  با مشاوران حرفه ایی ما همین حالا تماس بگیرید.