چرا و چه موقع از UPS استفاده کنیم؟

چرا و چه موقع از UPS استفاده کنیم؟

اجازه ندهید یک افزایش ناگهانی ولتاژ یا قطع برق تمام پیشرفت هایی را که در طراحی خود داشته اید از بین ببرد.

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) دستگاهی است که به کامپیوتر اجازه می دهد در صورت از بین رفتن منبع تغذیه اصلی یا قطع برق حداقل برای مدت کوتاهی کار کند. دستگاه های UPS همچنین در برابر افزایش برق محافظهای بسیار خوبی هستند.

یو پی اس شامل باتری است که وقتی دستگاه از دست دادن منبع تغذیه از منبع اصلی را تشخیص می دهد وارد کار می شود. اگر کاربر نهایی هنگامی که UPS از قطع برق اطلاع می دهد روی رایانه کار می کند ، زمان دارد تا هرگونه داده ای را که روی آن کار می کند ذخیره کند و قبل از اتمام منبع تغذیه ثانویه (باتری) خارج شود. هنگامی که تمام قدرت تمام می شود ، هرگونه اطلاعات در حافظه دسترسی تصادفی (RAM) رایانه شما پاک می شود. هنگامی که افزایش برق رخ می دهد ، یک UPS جریان را قطع می کند تا به کامپیوتر آسیب نرساند. 

Uninterruptible Power Supply (UPS)

اجازه ندهید یک افزایش ناگهانی ولتاژ یا قطع برق تمام پیشرفت هایی را که در طراحی خود داشته اید از بین ببرد. با یک منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) ، می توانید پروژه خود را از بلایا نجات دهید. ما دقیقاً به شما می گوییم که چرا و چه موقع از UPS استفاده کنید ، سپس نوع مورد نیاز خود را مطابقت دهید.

 منبع تغذیه بدون وقفه(UPS) چیست؟

هدف یو پی اس این است که در مواقعی که احساس می کند منبع تغذیه خراب است ، نیروی اضطراری (معمولاً توسط باتری سربی/اسیدی) را برای بار فراهم کند. آنها با سیستم های برق اضطراری یا ژنراتورهای آماده به کار متفاوت هستند زیرا با استفاده از باتری (که می تواند یک خازن فوق العاده یا یک چرخ فلک باشد) حفاظت آنی را در برابر قطع برق ایجاد می کند.

خود باتری معمولاً مدت زمان کوتاهی (حدود 5-20 دقیقه) دارد ، اما باید به اندازه کافی باشد تا بتوانید تمام داده ها/پیشرفتهای ارزشمندی را که انجام داده اید ذخیره کنید ، همه چیز را به طرز دلپذیری خاموش کنید یا مشکلی را که باعث خاموشی شده است برطرف کنید.
از UPS می توان برای محافظت از سخت افزار مانند مراکز داده ، رایانه ها و سایر تجهیزات الکتریکی استفاده کرد ، جایی که افزایش ناگهانی و افتادگی می تواند مشکلات جدی مانند از دست دادن داده ها ، اختلال در کسب و کار و حتی صدمات یا مرگ و میر را ایجاد کند.

انواع UPS 

سه نوع منبع تغذیه بدون وقفه وجود دارد: استاتیک ، پویا (دورانی) و هیبریدی(static, dynamic (rotary), and hybrid). استاتیک از مبدل های الکترونیکی قدرت ، پویا از موتورهای الکترومغناطیسی (ژنراتور و موتور) و ترکیبی از هر دو حالت ایستا و پویا استفاده می کند. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه این توپولوژی ها معمولاً برای لوازم الکترونیکی استفاده می شوند.
1. UPS آفلاین/آماده به کار(Offline/Standby Uninterruptible Power Supply)
UPS آفلاین/آماده به کار از بین سه مورد اصلی ترین است. این محافظت در برابر افزایش برق و پشتیبان گیری باتری را فراهم می کند. در طول عملیات عادی ، قدرت خود را از منبع اصلی منبع تغذیه (به طور کلی یک پریز AC )تامین می کند. هنگامی که احساس می کند منبع تغذیه اصلی فراتر از محدوده قابل قبول است یا خراب می شود ، به باتری "آفلاین/آماده به کار" می رود و سپس به اینورتر DC/AC می رود بنابراین ، زمان انتقال کمی بین منبع اصلی وجود دارد.
UPS در حالت آماده به کار/آفلاین چیست؟
اکثر یو پی اس های آماده به کار/آفلاین دارای سوئیچ یا منبع تغذیه اصلی یا قطعه باتری هستند. بخش عمده ای از قسمت باتری است ، زیرا منبع تغذیه اصلی به یکسو کننده AC/DC می رسد که باتری را شارژ می کند. پس از آن به اینورتر DC/AC می رود تا به بار خروجی برسد.
2. UPS آنلاین/تبدیل دوگانه( Online/Double Conversion Uninterruptible Power Supply)
UPS تبدیل آنلاین/دوگانه با آفلاین/آماده به کار متفاوت است زیرا اینورتر DC/AC همیشه روشن است. این بدان معناست که هیچ زمان انتقالی بین منبع تغذیه اصلی و باتری وجود نخواهد داشت و محافظت بیشتری را در برابر خوردگی ، افتادگی ، سر و صدای الکتریکی و قطع کامل برق ایجاد می کند.
UPS آنلاین/دوگانه چیست؟
منبع تغذیه اصلی در UPS تبدیل دوگانه حتی در حین عملکرد عادی به یکسو کننده AC/DC می رود ، بنابراین باید هر بار از طریق اینورتر DC/AC عبور کند ، بنابراین اصطلاح "تبدیل دوگانه" نامیده می شود.
3. UPS خط تعاملی (Line-Interactive Uninterruptible Power Supply)
UPS خط تعاملی دارای طراحی مشابه آفلاین/آماده به کار است ، اما دارای ویژگی های تبدیل آنلاین/دوگانه نیز می باشد. طراحی خط تعاملی می تواند با استفاده از یک اتو ترانسفورماتور ولتاژ متغیر چند ضربه ای یا مبدل باک بوست ، ولتاژهای کوچک و بیش از حد (حدود 20 درصد از ولتاژ استاندارد آن) را کنترل کند. حتی در طول این ولتاژهای کوچک/بیش از حد ، باتری مورد استفاده قرار نمی گیرد و همچنان در حال شارژ شدن است تا زمانی که فشار زیاد/بیش از حد زیاد شود.
UPS تعاملی خط چیست؟
طراحی مشابه حالت آفلاین/آماده به کار است ، اما در خط اصلی یا دارای یک ترانسفورماتور خودکار یا یک مبدل باک بوست است. این امر یا ولتاژ را برای ولتاژهای زیر افزایش می دهد یا ولتاژهای بیش از حد را کاهش می دهد.

مقایسه انواع UPS

ما یک جدول ساده ایجاد کردیم که مزایا و معایب هر یک از انواع منبع تغذیه بدون وقفه را تجزیه می کند.

کلام آخر

UPS آفلاین/آماده به کار اصلی ترین است و برای برنامه هایی مانند رایانه خانگی ، چاپگرها یا اسکنرها مناسب است.
 
UPS آنلاین معتبرترین است و بهترین محافظت را ارائه می دهد ، و آنها را برای برنامه های موتوری یا شرایطی که نمی توانید زمان انتقال را بپردازید ایده آل می کند. بهترین استفاده برای مراکز داده یا واحدهای مراقبت ویژه است.
 
UPS خط تعاملی برای افتادگی و افزایش موج مناسب است ، به علاوه مصرف برق کمتری دارد. اگر می خواهید یک UPS قابل اعتماد ، کارآمد و مقرون به صرفه داشته باشید ، راه تعامل خطی است.
 
* برای جستجوی نوع خاصی از (UPS خط تعاملی ، آنلاین ، آفلاین) ، با ما شرکت شبکه رسام دوراندیش در تماس باشید تا از بهترین راهکارها هنگام خرید انواع UPS بهره مند شوید.
 
دور اندیشی اتفاق نیست ، انتخاب است ...