متداول ترین انواع زیرساخت های شبکه کدامند؟

متداول ترین انواع زیرساخت های شبکه کدامند؟

زیرساخت شبکه به طور معمول بخشی از زیرساخت IT است . کل زیرساخت شبکه به هم پیوسته است و می تواند برای ارتباطات داخلی ، ارتباطات خارجی یا هر دو ، مورد استفاده قرار بگیرد.

متداول ترین انواع زیرساخت های شبکه کدامند؟
  
اولاً ، زیرساخت شبکه چیست؟ زیرساخت شبکه تجهیزات فیزیکی (سخت افزاری) و همچنین برنامه های نرم افزاری است که از فناوری تجارت پشتیبانی می کنند. این شامل سخت افزار ، نرم افزار ، خدمات و امکانات بنیادی است.
در هر سطح از کسب و کار ، حتی با مشاغل کوچک یا تازه تأسیس ، برخی از زیرساخت های سخت افزاری وجود خواهد داشت ، مانند: خطوط تلفن ، رایانه ، تلفن های هوشمند یا اینترنت.
 
 
زیرساخت شبکه به چه معناست؟
زیرساخت شبکه منابع سخت افزاری و نرم افزاری کل شبکه است که امکان اتصال شبکه ، ارتباطات شبکه ، عملیات و مدیریت شبکه سازمانی را فراهم می کند. این مسیر ارتباطی و خدمات بین کاربران ، فرآیندها ، برنامه ها ، خدمات و شبکه های خارجی و اینترنت را فراهم می کند.

این موارد اغلب به کابل کشی ، روتر ، سوئیچ و سایر تجهیزات شبکه نیاز دارند که به پشتیبانی آنها کمک می کند و از اتصال داخلی و خارجی آنها اطمینان حاصل می کند.
 
زیرساخت شبکه به طور معمول بخشی از زیرساخت IT است که در اکثر محیط های IT شرکت وجود دارد. کل زیرساخت شبکه به هم پیوسته است و می تواند برای ارتباطات داخلی ، ارتباطات خارجی یا هر دو مورد استفاده قرار گیرد.
 
زیرساخت شبکه معمولی شامل موارد زیر است:
روترها
سوئیچ ها
کارتهای LAN
روترهای بی سیم
کابلها
 

انواع زیرساخت های شبکه :

کابل کشی : 
کابل کشی شاید مهمترین و رایج ترین جنبه زیرساخت شبکه باشد. این کمک می کند تا کانال ها و اتصالات برای انتقال اطلاعات و ارتباطات در سراسر کسب و کار و همچنین خارج از آن فراهم شود. بدون کابل کشی ، مشاغل ممکن است در تلاش برای کارایی کارآمد و یا حتی عملکرد مطابق استاندارد لازم باشند ، زیرا کابل کشی از گسترش و تغییرات در کسب و کار و همچنین عملیات کلی فناوری پشتیبانی می کند.
 
 
در اولین نگاه، تصور از کابل کشی شبکه، موضوعاتی نظیر موارد زیر را یادآور می شود: 
• طراحی نقشه کابلی کشی
• آرایش انواع رک دیواری و رک ایستاده
• نصب و اجرای ترانکینگ و داکت
• اجرای شبکه‌های مبتنی بر فیبر نوری
• کابل کشی شبکه، تلفن، برق
• شماره گذاری نودهای شبکه و تست نودها
• نصب پریز شبکه، تلفن، برق
• نصب انواع پچ پنل
• تعویض و ارتقاء شبکه‌های کابلی قدیمی
 
کابل واسطه ای است که اطلاعات از طریق آن معمولاً از یک دستگاه شبکه به دستگاه دیگر منتقل می شود. چندین نوع کابل وجود دارد که معمولاً با شبکه های محلی استفاده می شوند. در بعضی موارد ، یک شبکه فقط از یک نوع کابل استفاده می کند ، شبکه های دیگر از انواع مختلف کابل استفاده می کنند. نوع کابل انتخاب شده برای شبکه به توپولوژی ، پروتکل و اندازه شبکه مربوط می شود. درک ویژگی های انواع مختلف کابل و نحوه ارتباط آنها با سایر جنبه های شبکه برای توسعه یک شبکه موفق ضروری است.
 
انواع کابلهای مورد استفاده در شبکه ها :
Unshielded Twisted Pair (UTP) Cable
Shielded Twisted Pair (STP) Cable
Coaxial Cable
Fiber Optic Cable
Cable Installation Guides
Wireless LANs
Unshielded Twisted Pair (UTP) Cable
 
کابل کشی مخابراتی را می توان با سیستم های دیگر در کسب و کار ادغام کرد ،این نوع کابل کشی به شما اجازه می دهد تا یک تجارت طیف وسیعی از اهداف و صرفه جویی در وقت و هزینه را فقط با یک نصب ، پوشش دهد. الزامات کابل کشی بسته به نیاز هر شغل تغییر می کند و بسته به اندازه شغل می تواند کوچک یا بزرگ شود. کابل کشی موثر مقرون به صرفه است و به مشاغل اجازه می دهد با یک سیستم ساده کار کنند و به کاهش خطر خرابی یا مسائل فنی کمک می کند.
 
قرار دادن کابل ها پایه ای برای ایجاد شبکه های محلی LAN و اتصال LAN ها به شبکه های گسترده WAN است. مدیران شبکه معمولاً فقط در برنامه ریزی و نصب کابل کشی LAN مشارکت دارند ، زیرا کابل کشی WAN به عهده شرکت های مخابراتی است.
 
انتخاب نوع مناسب کابل کشی
 
انتخاب نوع مناسب کابل کشی در ابتدای نصب می تواند در هزینه های قابل توجهی صرفه جویی کند وقتی تجهیزات شبکه بعداً برای سرعت انتقال بالاتر ارتقا می یابند.
 
انواع تکنولوژی سیم کشی (کابل کشی) : 
کابل کشی Cat 1
کابل کشی Cat 2
کابل کشی Cat 3
کابل کشی Cat 4
کابل کشی Cat 5
کابل کشی Cat 6
کابل کشی Cat 7
کابل کشی کواکسیال
کابل کشی فیبرنوری
کابل کشی Cooper
کابل کشی زوج بهم تابیده
کابل کشیUTP
کابل کشیSTP
 
آیا می دانید می توانید کابل کشی شبکه شرکت خود را به ما (شرکت شبکه رسام دوراندیش) بسپارید؟
 

روترها :

روترها به هدایت انتقال اطلاعات و ارتباطات در داخل یک کسب و کار کمک می کنند. به عبارت دیگر ، آنها به ارسال "مسیر" مناسب در یک شبکه داخلی کمک می کنند. آنها با خواندن داده های دریافتی ، آنها را به مقصد مناسب درون و بین شبکه ها می فرستند.
دقیقاً مانند کابل کشی ، طیف وسیعی از روترها برای تأمین نیازها و تقاضاهای مختلف مشاغل موجود است ، بنابراین تنظیم روتر شما به نیازهای شما بستگی دارد.  
 
سوئیچ ها :
اگرچه سوئیچ ها و روترها ممکن است گاهی اوقات اشتباه گرفته شوند ، آنها موجودات متمایزی هستند که عملکردهای مختلفی را ارائه می دهند. به طور خلاصه ، روترها شبکه را به هم متصل می کنند در حالی که سوئیچ ها آنها را ایجاد می کنند.
سوئیچ ها به اتصال همه لایه ها و اجزای مختلف فناوری به یکدیگر ، از جمله تلفن ، لپ تاپ ، سرور ، چراغ یا صفحه کمک می کنند. به همین ترتیب ، سوئیچ های شبکه به تعامل عناصر مختلف شبکه با یکدیگر کمک می کنند ، که باعث ایجاد یک سیستم ارتباطی در داخل شبکه می شود. همچنین چندین سوئیچ شبکه مختلف در دسترس است ، بنابراین انتخاب صحیح برای شغل خود به شما کمک می کند تا به اندازه کافی نیازهای شغلی خود را برآورده کنید.
 
شبکه ی بی سیم :
تجهیزات و فناوری های مختلف را می توان با یک هاب بی سیم مرکزی متصل کرد. این می تواند به ایجاد شبکه هایی کمک کند که به طور کارآمد و موثر عمل می کنند تا به پشتیبانی بهتر یک تجارت در حال رشد کمک کنند.
عناصر بی سیم می توانند برای مشاغل کوچک ترجیح داده شوند ، به آنها کمک می کند تا برای همگام شدن با رقبای بزرگتر ، جریان سازتر شوند.