کدام نسل سرور برای کسب و کار شما مناسب است ؟

کدام نسل سرور برای کسب و کار شما مناسب است ؟

سرورهای ProLiant از Hewlett Packard Enterprises به برخی از سرورهای پرکاربرد در جهان تبدیل شده اند. آنها به دلیل قابل اعتماد بودن و مقیاس پذیری شناخته شده اند ، و آنها را به یک انتخاب عالی و مناسب می توان برای تجارت خود در هر اندازه ی تبدیل کرد.

آیا یک سرور Gen10دارید ، آیا می خواهید بدانید چه تفاوتهایی با مدل قبلی Gen9 دارد؟ به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی تفاوت های بین نسلهای مختلف سرورهای HP می پردازیم تا ببینیم چطور اینها در مواردی مانند CPU ، حافظه ، گزینه های ذخیره سازی ، کنترل کننده های ذخیره سازی به علاوه موارد دیگر مقایسه می شوند.
سرورهای ProLiant از Hewlett Packard Enterprises به برخی از سرورهای پرکاربرد در جهان تبدیل شده اند. آنها به دلیل قابل اعتماد بودن و مقیاس پذیری شناخته شده اند ، و آنها را به یک انتخاب عالی و مناسب می توان برای تجارت خود در هر اندازه ی تبدیل کرد.
 
HP Enterprises در سال 2012 تولید ProLiant Server Gen8 را آغاز کرد. دو سال بعد ، Gen9 آزاد شد. در اواخر سال 2017 ، Gen 10در دسترس قرار گرفت. با 5 سال پیشرفت فناوری بین Gen 8 و Gen 10، تفاوت های مشخصی بین آنها وجود دارد ، اما کدام نسل سرور برای کسب و کار شما مناسب است؟
در این مطلب ، ما سرورهای HPE ProLiant Gen 8 ، Gen 9و Gen 10 را مقایسه خواهیم کرد تا ویژگی های اضافه شده و چگونگی افزایش قابلیت توسعه با هر نسل جدید را برجسته کنیم.
 
HPE ProLiant Gen10
 
نمونه های سرور HPE ProLiant Gen10 ادعا می کنند که سرورهایی هستند تا نیازهای متنوع کاری شما را برآورده کنند. در واقع ، این یک پیشرفت نسب به Gen9 است که به لطف جدیدترین پردازنده های اینتل ، 71٪ افزایش عملکرد پردازنده های جدید Intel Xeon Scalable و 27٪ هسته افزایش یافته است. علاوه بر این ، این نسل از سرور دارای پیشرفت های امنیتی ، چرخه عمربیشتر ، می باشند. اینها شامل حفاظت از سیستم عامل ، شناسایی بدافزار و بازیابی سیستم عامل است. تنظیم هوشمند سیستم جدید به شما امکان می دهد عملکرد را بر اساس حجم کاری خاص کاهش دهید تا در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و عملکرد بالاتر را در پردازنده ها امکان پذیر کنید.
پیشرفت های اضافی عبا ر تند از:
۶۶ % بیشتر از پهنای باند حافظه برای افزایش کارایی کاربردهای فشرده در حافظه.
۲۷ بار عملیات بازرسی سریع‌تر برای فعال کردن عملیات‌های تجاری سریع‌تر
۱۴ % هسته‌ پردازنده بیشتر برای تراکم بیشتر VM
33٪ ظرفیت حافظه بیشتر برای عملکرد بهتر VM و قیمت / عملکرد با استفاده از پردازنده های AMD EPYC
سرورهای Gen10نیز با در نظر گرفتن ابر هیبریدی طراحی شده اند. پردازنده های مقیاس پذیر جدید اینتل برای زیرساخت های ابر ترکیبی یا مراکز داده سازمانی سازگار بهینه سازی شده اند.
 
HPE ProLiant Gen9
 
نمونه کارها سرور Gen9 محاسبه مناسب برای هر اندازه کسب و کار ، حجم کار یا هر محیطی را ارائه می دهد. سرورهای Gen9سه برابر قدرت محاسبه در هر وات نسبت به نسل قبلی دارند. در طول عمر سرور ، این می تواند 62٪ صرفه جویی کند. همچنین Gen9 دارای عملکرد کاری بهبود یافته برای برنامه های مهم تجاری ) حداکثر 4 برابر است! (این افزایش عملکرد به لطف نوآوری در ذخیره سازی ، حافظه و شبکه است.
پیشرفت های اضافی عبارتند از:
ظرفیت محاسبه Gen8 را سه برابر کنید و کارایی را در چندین بار کاری افزایش دهید.
ارائه خدمات 66 برابر سریعتر ، با اتوماسیون امکان صرفه جویی در وقت مدیر و کاهش خطاها را فراهم می کند
ارتقا دادن به حافظه4 DDR از DDR 3 سرعت حافظه را در ثانیه به ۲،۱۳۳ مگاهرتز افزایش می‌دهد.
سرورهای HPE ProLiant Gen9 نیزبا قابلیت توسعه ساخته شده اند. آنها گزینه های بیشتری نسبت به Gen8یا Gen10 با 26 گزینه پردازنده ، 50٪ حافظه نهان بیشتر از Gen8 و حداکثر 18 هسته اضافی ارائه می دهند. دسترسی آسان برای نصب پردازنده وجود دارد. کنترل کننده های RAID درجه سازمانی ، در دسترس بودن داده ها ، عملکرد و ظرفیت ذخیره سازی را بهبود می بخشند. Gen9همچنین دارای Smart Drives ، Smart Memory و آداپتورهای شبکه انعطاف پذیر برای تنظیم آسان گزینه و افزایش کارایی است.
 
HPE ProLiant Gen8
 
HPE ProLiant Gen8بسیاری از پیشرفت‌های جدید در مقایسه با نسل‌های گذشته را در بر می‌گیرد. با این نسل، شکل کوچک و بزرگ carriers های راه‌انداز اتصال به طور کامل دوباره طراحی شدند تا بصری تر شوند .  سرویس های کشف حرارتی اضافه شده اند که باعث کاهش 10 درصدی مصرف انرژی و افزایش ظرفیت محاسبه می شوند. علاوه بر این ، با Gen8 ، Smart Memory از DDR3-1600 پشتیبانی می کند و حافظه را به 1600 مگاهرتز می رساند. این یک ویژگی جدید Gen8 است و نسبت به نسل های قبلی 20٪ حافظه را افزایش می دهد. همچنین سرورهای Gen8جدید شتاب دهنده های IO هستند که عملکرد برنامه را افزایش می دهند.

قابلیت گسترش سرور ProLiant
قابلیت ارتقا عبارتست از ، توانایی یک سرور برای پذیرش ظرفیت یا قابلیت های اضافی از جمله افزودن دیسک های سخت جدید یا بزرگتر ، حافظه بیشتر یا سایر قطعات بهبود یافته است. همه نسل های سرور ProLiant که در مورد آنها بحث کردیم ، قابل توسعه هستند. Gen8 قابل ارتقا به دو پردازنده و در مجموع 24 هسته بود. HPE Gen10را متنوع ، مقیاس پذیر ، قابل ارتقا و انعطاف پذیر ساخته است. سرور Gen10 می تواند تا 28 هسته داشته باشد و می تواند به 36 هسته یا بیشتر ارتقا یابد ، و حداکثر حافظه داخلی Gen10 459TB است.

با این حال ، از سه نسل ، Gen9 برای عملکرد و قابلیت توسعه ساخته شده است. این مدل با گزینه های حداکثر 22 هسته ای قابل ارتقا بود و تا 36 هسته قابل ارتقا است. برخی از مدل ها شامل رایزرهای اختیاری با هر کدام از دو یا سه اسلات انبساطی بودند که می توانند بر اساس نیاز پیکربندی شوند ، از جمله اسلاتهای تمام قد و نیم طول
 
 
انتخاب نسل مناسب برای نیازهای شما
 
پیشرفت های مداوم تولیدات نمونه کار سرور HPE ProLiant پیشرفت تکنولوژیکی بزرگی را در سه نسل گذشته نشان می دهد ، اما این به این معنی نیست که نسل های قدیمی منسوخ شده اند! وقتی نوبت به انتخاب سرور مناسب سازمان (و بودجه) شما می رسد ، پیکربندی ها و گزینه های زیادی را می توان از نمونه کارها سرورهای Gen8و Gen9در نظر گرفت.
اگر در حال حاضر سرورهای Gen8 دارید و به دنبال مکمل برای ذخیره سازی یا پردازش بیشتر هستید ، افزودن سرور Gen8 دیگر نسبت به یک نسخه کامل هزینه کمتری خواهد داشت.
یا شاید شما به دنبال سروری هستید که قابل تنظیم باشد و به راحتی قابل توسعه باشد و همچنین مقرون به صرفه باشد. Gen9قدرتمند و بسیار قابل تنظیم و قابل ارتقا است و آن را به یک انتخاب منطقی و مقرون به صرفه تبدیل می کند.
 
آیا هنوز در انتخاب نوع سرور تردید دارید ؟ ما می توانیم به شما کمک کنیم
 
ما می دانیم که همیشه از مدیران فناوری اطلاعات خواسته می شود که به دنبال خرید سرور با قیمت و کارایی مناسب باشند و این یک دغدغه کاری بزرگ برای متخصصان فناوری اطلاعات می باشد. با شرکت شبکه رسام دوراندیش تماس بگیرید و به پرسنل مجرب ما کمک کنید تا بهترین سرور را برای تجارت و کسب و کار شما پیشنهاد کنند.