علت محبوبیت دوربینهای تحت شبکه چیست ?

علت محبوبیت دوربینهای تحت شبکه چیست ?

نظارت در جامعه امروز نقش مهمی ایفا می کند و با دوربین های مداربسته ی اطراف ما ، زندگی روزمره ما هر روز سطوح بالاتری از امنیت را تجربه می کند.

دوربین تحت شبکه یا (Network Camera) چیست :

همانطور که در مقالات موجود در وب سایت در خصوص انواع دوربین مداربسته گفته شد؛ دوربین تحت شبکه که معمولا به آن دوربین IP می‌گویند، یک دوربین فیلمبرداری دیجیتال است. این نوع دوربین دقیقاً مانند وب‌کم، که داده‌ها را از طریق شبکه یا اینترنت انتقال می‌دهد و دریافت می‌کند. برخلاف وب کم معمولی، دوربین تحت شبکه یک واحد مستقل با آدرس IP مخصوص به خود است. که برای انتقال تصاویر فقط نیاز به اتصال به شبکه دارد. دوربین IP دقیقاً به همان روش دستگاه‌های استاندارد درون شبکه مانند لپ‌تاپ، تبلت یا پرینتر، به شبکه متصل می‌شود.

اهداف نصب دوربین مداربسته تحت شبکه چیست : 

 یکی از مهم‌ترین اهداف نصب سیستم تصویری، برقراری امنیت است. با استفاده از دوربین‌ مداربسته هم می‌توان از وقوع جرم پیشگیری کرد و هم در صورت وقوع جرم، می‌توان پیگیری شخصی یا حتی قضایی کرد. یکی دیگر از اهداف نصب دوربین مدار بسته، امکان نظارت است‎‎ با نصب سیستم نظارتی در محیط‌ کار، می‌توان به مجموعه نظم داد و بهره‌وری را به میزان قابل توجهی افزایش داد. . این دوربین ها رویدادهای صوتی و تصویری زنده را ارائه می دهند که می توانید از راه دور با استفاده از مرورگر اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید. دوربین های تحت شبکه که معمولاً به عنوان دوربین های IP به بازار عرضه می شوند  برای مراقبت از دارایی، محیط کار ، خانه و حیوانات خانگی شما محبوب هستند.

آشنایی کامل با دوربین مداربسته تحت شبکه : 

دوربین های تحت شبکه ip جانشینی برای دوربین مدار بسته آنالوگ (CCTV  )هستند؛ که سال‌هاست به طور گسترده استفاده می‌شوند. دوربین IP Camera به جای نیاز به استفاده از شبکه اختصاصی، از شبکه IP محلی استفاده می‌کند، که دسترسی به اینترنت را نیز فراهم می‌کند. دوربین‌های تحت شبکه از پروتکل‌های استاندارد IP مانند Motion JPEG ، MPEG یا H.264 برای انتقال تصویر دوربین استفاده می‌کنند.

دوربین های تحت شبکه به دلیل کیفیت، ویژگی ها و کاهش قیمت ها به سرعت در بین مصرف کنندگان محبوبیت پیدا می کنند. کسانی که به دنبال فناوری امنیتی مقرون به صرفه و در عین حال قابل اعتماد هستند ممکن است به انعطاف‌پذیری دوربین‌های شبکه برای نیازهای دارایی و نظارت خود علاقه داشته باشند. دوربین های تحت شبکه موجود امروز با شبکه های IP از جمله اینترنت کار می کنند. نصب دوربین در شبکه باعث می شود توانایی مشاهده آنچه در مقابل دوربین اتفاق می افتد تقریباً نامحدود باشد. از هر کجا که هستید، می توانید محیط اداری خود را زیر نظر داشته باشید و حتی فیلم های ضبط شده را مرور کنید.

یک دوربین (IP) به شما امکان می دهد خانه یا محل کار خود را با استفاده از نرم افزاری که مستقیماً آن را به اینترنت متصل می کند، نظارت کنید. برخلاف وب کم، برای انتقال ویدیو به صورت آنلاین نیازی به رایانه ندارد. اما اگر دوربین IP که خریداری می‌کنید اطلاعاتی را که ارسال می‌کند رمزگذاری نمی‌کند، افراد دیگر می‌توانند به فید شما دسترسی داشته باشند و آن را مشاهده کنند. به زبان ساده، می‌توانید میزبان بزرگ‌ترین خانه باز جهان باشید! هنگامی که در حال خرید یک دوربین IP هستید، می خواهید ویژگی های امنیتی را در بالای لیست اولویت های خود قرار دهید.

فناوری دوربین شبکه شبیه به فناوری رایانه است زیرا هر دو دارای آدرس IP منحصر به فرد هستند. دوربین‌ها به شبکه متصل می‌شوند و می‌توانند در هر جایی که اتصال شبکه قابل دسترسی باشد، کار کنند. 

دوربین ها برای ضبط ویدیو و انتقال آنچه که از طریق شبکه IP ضبط می شود تنظیم شده اند. این قابلیت به مدیر شبکه اجازه می‌دهد تا در زمان واقعی آنچه را که ضبط شده است را مشاهده کنند. برای ضبط ویدئوها می‌توان دوربین را به صورت 24 ساعته، یا در یک برنامه زمانی خاص، یا زمانی که حرکت یا صدا تشخیص داده می‌شود، تنظیم کرد. این فناوری دوربین اجرای یک سیستم امنیتی یا نظارتی را برای مدیر امنیت شبکه آسان می کند.

دوربین های شبکه به شما این قدرت را می دهند که از سیستم امنیتی خود چه در محل یا خارج ازآن استفاده کنید. برای نیازهای نظارتی خود می توانید از رایانه های شبکه یا اتصالات اینترنتی استفاده کنید. نظارت تصویری تحت شبکه دارای چندین مزیت ویدئوی دوربین مداربسته است، از جمله ویژگی‌های پیشرفته مانند وضوح مگاپیکسل و HDTV، هوش ویدئویی داخلی و مقیاس‌پذیری.

دوربین های شبکه برای استفاده در داخل و خارج از شرکت در دسترس هستند. دوربین‌های فضای باز دارای فناوری خاصی هستند تا نور و تاریکی در حال تغییر را بدون به خطر انداختن کیفیت ویدیو در نظر بگیرند. دوربین هایی که برای استفاده در فضای باز ساخته شده اند نیز باید از عواملی مانند باران و باد محافظت شوند تا از اجزای آن و نرم افزار دوربین شبکه محافظت شود. دوربین‌های داخل ساختمان ممکن است به پوشش‌های ویژه‌ای نیاز داشته باشند تا از وسایل الکترونیکی در برابر گرما، رطوبت و سایر موادی که ممکن است در داخل خانه وجود داشته باشد و برای دوربین مضر باشد محافظت کند. دوربین‌های شبکه‌ای که برای اهداف امنیتی و نظارت استفاده می‌شوند نیز برای خنثی کردن تلاش‌های خرابکارانه توسط کسانی که نمی‌خواهند در دوربین گرفته شوند ساخته شده‌اند. به‌طور سنتی دوربین‌ها در مکان‌هایی نصب می‌شوند که ترافیک بالا وجود دارد و در مناطقی که نظارت ترجیح داده می‌شود.

مزایای دوربین مداربسته تحت شبکه : 

دوربین مداربسته تحت شبکه یک نوع سیستم مداربسته است که انتقال اطلاعات در این سیستم‌های مدار بسته با استفاده از پروتکل‌های مورد استفاده در شبکه، صورت می‌گیرد. این سیستم دوربین مداربسته به دلیل استفاده از پروتکل های تحت شبکه و همچنین استفاده از روش انتقال دیجیتال از محبوبیت بالایی برخوردار است  در ادامه به برخی از مزایای استفاده از دوربین مداربسته اشاره می کنیم : 

1. عدم استفاده از کابل های کواکسیال

2. هوشمند بودن

3. عدم محدودیت در افزایش تعداد دوربین ها

4. قابلیت دسترسی از راه دور

5. کیفیت بالا در تصاویر ضبط شده

6. مدیریت آسان ویدئوهای ضبط شده

7. در تعامل بودن با سایر سیستم های موجود

8. قابلیت افزایش سیستم های موجود در شبکه 

9. به صرفه بودن از نظر اقتصادی

10. منبع تغذیه (POE)

نصب و راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه 

اتصال دوربین توسط کابل شبکه به nvr و یا اتصال به کامپیوتر:

۱. روش اتصال دوربین به دستگاه nvr، می‌تواند به صورت مستقیم  از دستگاه ذخیره ساز POE دار یا با استفاده از سوئیچ انجام شود. تصاویر ضبط شده توسط دوربین، در هارد بر روی NVR ذخیره می‌شوند. تصاویر نیز با اتصال یک مانیتور به دستگاه NVR قابل مشاهده هستند.  در این روش اگر دوربین تحت شبکه و دستگاه ذخیره‌ساز از دو برند متفاوت باشند، باید از طریق ONVIF ارتباط برقرار شود یک دوربین سازگار ONVIF حداکثر سازگاری و قابلیت همکاری با بسیاری از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای موجود را دارد. به طور کلی، دوربین‌های سازگار ONVIF از ویژگی‌های بیشتر و کیفیت بهتری نسبت به دوربین‌های شبکه سنتی غیر ONVIF برخوردار هستند.

۲. در روش دوم، از یک کامپیوتر یا سرور با کانفیگ و سخت افزار مناسب برای ذخیره و مشاهده انلاین تصاویر دوربین استفاده می‌شود. معمولا شرکت‌ها یا سازمان‌های بزرگ از این روش برای نصب دوربین مداربسته تحت شبکه خود استفاده می‌کنند. از مزیت‌های این روش نصب این است که می‌توان از نرم‌افزارهای نظارتی و تجزیه و تحلیل تصاویر استفاده کرد. و پردازش‌های متفاوتی بر روی تصاویر انجام داد. از جمله این نرم افزارها می توان به  نرم افزار دیجی فورت ، مایلستون و نرم افزارهای نسخه سروری برندهای مطرح به نام سامسونگ و هایک ویژن اشاره کرد . 

شرکت شبکه رسام دوراندیش ، همه ی انواع مختلف دوربین مدار بسته تحت شبکه و آنالوگ را به مشتریان خود ارائه می دهد. مجموعه ما نماینده فروش انواع مختلف دوربین مداربسته از جمله برند Hikvision ،  Hilook . Dahuaو ... می باشد و همچنین خدمات مربوط به نصب ، راه اندازی و نگهداری دوربین مدار بسته با وضوح  و کیفیت بالا را نیز بر روی سرور ها با راه اندازی انواع نرم افزار ها از جمله Digifort و  Millestoneارایه می دهیم و می توانیم بهترین نوع دوربین مدار بسته را برای مجموعه یا ساختمان شما توصیه ، تهیه و نصب کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر ، با تیم دوستانه ما تماس بگیرید و ما از کمک به شما خوشحال خواهیم شد.

 

دور اندیشی اتفاق نیست ، انتخاب است.