اخبار و اطلاع رساني نمایش نسخه اصلی

مایکروسافت چت های بینگ را به 5 سوال در هر جلسه محدود کرده است

با محدودیت جدید هوش مصنوعی بینگ، در هر مکالمه می‌توان فقط پنج سؤال کرد و حداکثر تعداد سؤالات در روز ۵۰ عدد است.

282

17 فوریه روز جمعه مایکروسافت گفت که جلسات چت را در موتور جستجوی جدید Bing خود که از هوش مصنوعی مولد (AI) پشتیبانی می‌کند را به پنج سؤال در هر جلسه و 50 سؤال در روز محدود می‌کند.

 

مایکروسافت در پست وبلاگ گفت: "همانطور که اخیراً اشاره کردیم، جلسات چت بسیار طولانی می تواند مدل اصلی چت را در بینگ جدید اشتباه بگیرد. برای رسیدگی به این مشکلات، ما تغییراتی را برای کمک به تمرکز جلسات چت اعمال کرده ایم."

تصمیم مایکروسافت چند روز پس از آن اتخاذ شد که برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که پاسخ‌های موتور جستجوی جدید بینگ به طور بالقوه خطرناک هستند و ممکن است این فناوری برای زمان اصلی آماده نباشد.

نتایج اولیه جستجو و مکالمات با بینگ مایکروسافت و چت بات گوگل به نام Bard نشان داده است که می توانند غیرقابل پیش بینی باشند.

به‌نوشته‌ی ورج، مایکروسافت در اوایل هفته‌ی جاری هشدار داد که چت‌های طولانی‌تر با ۱۵ سؤال یا بیشتر با بینگ جدید ممکن است باعث شود این هوش مصنوعی پاسخ‌هایی ارائه دهد که برای آن‌ها برنامه‌ریزی نشده است یا با لحنی خارج از چهارچوب خود صحبت کند. غول فناوری مستقر در ردموند می‌گوید پاک‌‌کردن مکالمات پس‌ از مطرح‌کردن پنج سؤال یا درخواست، از گیج‌شدن مدل هوش مصنوعی جلوگیری آن می‌کند.

این هفته، هنگامی که یک خبرنگار رویترز از نسخه جدید Bing مجهز به هوش مصنوعی قیمت فیلتر هوای خودرو را پرسید، بینگ تبلیغاتی برای فیلترهای فروخته شده توسط وب سایت قطعات خودرو Parts Geek، نه صرفاً پاسخ های خاص به این سوال را درج کرد.

بینگ جدید که لیست انتظار میلیون ها نفر برای دسترسی دارد، یک فرصت بالقوه پرسود برای مایکروسافت است. این شرکت هفته گذشته طی یک سخنرانی سرمایه گذار و مطبوعاتی اعلام کرد که هر درصد از سهم بازار که در بازار تبلیغات جستجو به دست می آورد می تواند 2 میلیارد دلار دیگر درآمد تبلیغاتی به همراه داشته باشد.