مقالات عمومی نمایش نسخه اصلی

معرفی کامل استوریج QNAP

QNAP در سیستم های سخت افزاری برای به اشتراک گذاری فایل، مدیریت ذخیره سازی، مجازی سازی و خدمات ابری و همچنین برنامه های نظارتی برای خانه و مشاغل تخصص دارد. این شرکت طیف وسیعی از محصولات را برای محیط های مختلف، از SOHO گرفته تا شرکت های در مقیاس سازمانی ارائه می دهد.

شهلا عبدی 221

استوریج QNAP چیست؟
ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) QNAP سیستم‌هایی هستند که از یک یا چند هارد دیسک تشکیل شده‌اند که دائماً به اینترنت متصل هستند. QNAP تبدیل به واحد ذخیره سازی پشتیبان شما می شود که تمام فایل ها و رسانه های مهم شما مانند عکس ها، فیلم ها و موسیقی و اسناد اداری و محرمانه را ذخیره می کند. تصور کنید که این هارد دیسک اکسترنال شما باشد، اما در عوض که آن را به همه جا ببرید، در خانه یا محل کار خود قرار می دهید و برای استفاده مشاغل و خانواده در هر زمان و هر مکان در دسترس است.
شرکت QNAP Systems تولید کننده لوازم شبکه و راه حل های ذخیره سازی است. این شرکت در سال 2004 به عنوان یکی از شرکت های تابعه IEI Integration Corporation تاسیس شد.
QNAP در سیستم های سخت افزاری برای به اشتراک گذاری فایل، مدیریت ذخیره سازی، مجازی سازی و خدمات ابری و همچنین برنامه های نظارتی برای خانه و مشاغل تخصص دارد. این شرکت طیف وسیعی از محصولات را برای محیط های مختلف، از SOHO گرفته تا شرکت های در مقیاس سازمانی ارائه می دهد.
بسیاری از پیشنهادات QNAP سیستم های NAS هستند که حجم و سرعت ذخیره سازی بالایی را امکان پذیر می کنند. ظرفیت واحدها می‌تواند آن‌ها را برای سرورهای رسانه‌ای قدرتمندی که می‌توانند به سرعت ویدیوهای 4K را رمزگذاری کنند و به کاربران متعدد یا ضبط ‌کننده‌های ویدئوی شبکه‌ای که از چندین دوربین در یک سیستم نظارتی مدیریت و ضبط می‌کنند، تبدیل کند.
 
QNAP یک شرکت تایوانی است که دفتر مرکزی آن در تایپه واقع شده است. نام QNAP مخفف Quality Network Appliance Provider است.
در میان برندهای مختلفی که در زمینه ساخت استوریج در بازار تجهیزات شبکه به فعالیت مشغول‌اند، استوریج qnap جایگاه ویژه‌ای نزد کاربران دارد، زیرا کاربران می‌توانند متناسب با نیاز کاری استوریج اقتصادی یا سازمانی را خریداری کنند و مهم‌تر آن‌که توانایی انتخاب استوریج‌های هیبریدی یا تمام فلش را دارند.

سیستم عامل هوشمند  QTS NAS Intuitive
سرویس‌های جدیدی بر پایه سیستم عامل هوشمند در QTS ارائه می‌شود که مدیریت و عملکرد سیستم را ساده می کند . QTS  که User Friendly است دارای دسکتاپ هوشمند است که باعث می‌شود شما به سرعت اطلاعات سیستمی را به طور بلادرنگ مانیتور کنید ، کار مطلوب خود را پیدا کنید ، چندین پنجره اپلیکیشنی را باز کنید تا چندین کار را به طور همزمان و با کارایی بهتر انجام دهید و همچنین این سرویس ها تجربه استفاده از کلود را بهینه کرده و قابلیت‌های پیشرفته‌ای ارائه می دهند.  QTS  و سیستم‌های دوتایی لینوکسی بیشتر مناسب برای عصر اینترنت اشیا می باشند.  QTS-Linux dual system  در استوریج کیونپ مبتنی بر تکنولوژی‌های پیشرفته مجازی سازی کیونپ هستند.
QTS برای ارائه برنامه‌ها و خدمات با کارایی بالا طراحی شده است که نیازهای شما را در اشتراک‌گذاری فایل، مدیریت ذخیره‌سازی، پشتیبان‌گیری، محیط‌های مجازی، چند رسانه‌ای و موارد دیگر برآورده می‌کند. با استفاده از مرکز برنامه QNAP، کاربران به راحتی می توانند از برنامه های قدرتمند تجاری و سرگرمی خانگی لذت ببرند.
 
تاریخچه تکامل NAS
کیونپ با تمرکز بر ذخیره سازی، شبکه و نوآوری های ویدئویی هوشمند، Cloud NAS را معرفی می کند که به نرم افزار پیشرفته مبتنی بر اشتراک می پیوندد. QNAP NAS را می توان چیزی بیش از ذخیره سازی ساده تصورکرد که یک زیرساخت شبکه مبتنی بر ابر را برای کاربران ایجاد کرده است تا بتوانند تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی، یکپارچه سازی داده ها و … را در استوریج های کیونپ خود، میزبانی و توسعه دهند.
سال 2000 : عصر فایل سرور
فایل ها در سرورهای فایل سنتی ذخیره می شوند
سال 2004 : NAS نسل اول
ذخیره سازی شبکه بین پلتفرمی برای ذخیره و به اشتراک گذاری داده ها

سال 2009 : NAS نسل دوم
iSCSI SAN با ذخیره سازی شبکه و سیستم نظارت

سال 2012 : NAS نسل سوم
سیستم ذخیره سازی بزرگتر با مدیریت ذخیره سازی، myQNAPcloud، Qsync، خروجی HDMI/پخش XBMC

سال 2016 : NAS نسل چهارم
QTS 4 با ایستگاه مجازی سازی یکپارچه و فناوری QNAP QvPC

چرا به QNAP نیاز دارید؟
ما می دانیم که شما اغلب به ذخیره سازی فکر نمی کنید، بنابراین ما یک راه حل برای شما ایجاد کرده ایم. ذخیره سازی با QNAP به شما امکان می دهد در نحوه ذخیره سازی و نحوه استفاده مجدد و بازدید مجدد از فایل های خود تجدید نظر کنید.
1.پشتیبان گیری از فایل (File Backup)
با QNAP NAS دیگر هرگز فایلی را از دست نمی دهید. در صورتی که اتفاقی بیفتد، مانند خرابی هارد، یا حتی گم شدن رایانه یا لپ تاپ، به عنوان راه حل پشتیبان شما عمل می کند!
2.اشتراک گذاری فایل(File Sharing)
"چطوری میخوای بفرستم؟" چیزی است که من و شما هر روز در حین کار هنگام کار با همکاران یا هم تیمی ها می شنویم. به جای اینکه منتظر بمانید تا فایلی آپلود شود یا به ایمیلتان پیوست شود، می‌توانید با به اشتراک گذاشتن یک پیوند منحصربه‌فرد برای فایل‌های پروژه، آلبوم‌ها، فیلم‌ها و موسیقی‌تان به راحتی فایل‌ها را ارسال کنید.
3.فایل های خود را ایمن کنید (Secure your Files)
QNAP به جای ذخیره فایل ها در ابر عمومی، به عنوان ابر شخصی شما عمل می کند که فقط برای شما و شما اختصاص داده شده است.که بسیار ایمن و قابل اعتماد است.
4.متمرکز شدن و ساماندهی فایل ها (Centralize and Organize your Files)
آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که بخواهید به فایلی که در دستگاه دیگری ذخیره شده است دسترسی داشته باشید؟ متمرکز کردن فایل‌ها با QNAP دسترسی به فایل‌ها را در هر کجا و در هر زمان برای شما یا دوستان، خانواده یا همکارانتان آسان می‌کند.
5.ذخیره سازی اضافی (Extra Storage)
با تسخیر استانداردهای با وضوح بالا صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی، فایل‌های ما بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند. QNAP نقش مفیدی در متمرکز کردن فایل‌هایی مانند عکس‌ها، فیلم‌ها، موسیقی، فیلم‌هایی دارد که هرگز نمی‌خواهید از دست بدهید.
6.دسترسی از راه دور(Remote Access)
QNAP به دستگاه پشتیبان خارجی شما تبدیل می‌شود،حتی قدرتمندتر ، که توسط آن به وب متصل می‌شود تا بتوانید در هر مکان و هر زمان به آن دسترسی داشته باشید. QNAP برنامه های اختصاصی زیادی را بر روی گوشی برای کاربران فراهم می کند تا از آنها لذت ببرند و از آنها استفاده کنند.

مشخصات و ویژگی های استوریج کیونپ
استوریج های QNAP دارای انواع تکنولوژی ها هستند که باعث می‌شوند قابلیت‌هایی که به آن ها اشاره کردیم ، برایتان فراهم شود و این قابلیتها علت متمایز بودن استوریج های کیونپ با دیگر استوریج ها و دستگاه های ذخیره سازی باشد. شما با داشتن دانش و آگاهی لازم می توانید محصول استوریج مناسب تر و بهتری را خریداری کنید.جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های ذخیره ساز و استوریج ها با واحد فروش شرکت مهندسی شبکه رسام دوراندیش تماس بگیرید.
در ادامه به چند مورد از این ویژگی ها در Qnap Storage اشاره می کنیم پس با ما همراه باشید:
۱– پورت PCIe در کیونپ استوریج
۲– اسلات کارت QM2 در استوریج کیونپ
۳– پشتیبانی از SSD Caching
۴– تکنولوژی Qtier Auto-Tiering
5 -  QTS ؛ هوشمندترین سیستم عامل NAS